Aviaţie

Promo: vorbele unui prieten care a testat Gripen

Gripen NG Demo, Aerospace Forum Sweden 2012

Gripen NG Demo, Aerospace Forum Sweden 2012

“Rata de ruliu este mai mare de aproximativ 250º/sec, fiind foarte folositoare pentru un Split S rapid, util in lupta aeriana, sau rotatii complete succesive de 360º, absolut inutile (folositoare doar pentru amuzamentul pilotului).

Manevrele giroscopice nu sunt un punct forte, datorita directiei de mici dimensiuni, ceea ce nu inseamna mare lucru, totul reducandu-se la controlul partii sferei tactice(¹) in care vrei sa mentii lupta.

Pilotii bine antrenati, care stapanesc tactici bune, vor mentine mereu lupta in zona in care sunt avantajati.”

 

Autor: un prieten, care a testat Gripen D pentru programul de achiziţie a avionului multirol.

Articolul complet, este programat să apară mîine.

 

– Iulian Iamandi –

18 Comments

  • Nu stiu cati piloti de vanatoare folosesc manevrele giroscopice pe avioanele de lupta, oare un Gripen cu ampenaje gen Hornet ar fi mai manevrabil?

  • Ii pilot de mig21 ? sau de extra ? 🙂

    Io nu le prea am cu zburatul, decat la curse de linie
    da “manevra giroscopica” nu e ceva de genul Lomcevak asta ?

    http://www.youtube.com/watch?v=skfprThzUq4

    cred ca iti trebuie elice (care se invarte si creeaza un moment de care trebuie sa fii ultra-super-meserias ca sa il folosesti) – cu extra, su26
    ori tractiune vectoriala
    frecce au aparatul nr 10 care face asa ceva, italienii zic ca trainerul lor aermacchi mb339 de il are frecce e singurul care poate face asa ceva fara tractiune vectoriala
    http://www.youtube.com/watch?v=og7fCw85Qns

    nu dati cu pietre, ca io’ sunt zburator doar din fotoliu de companie de linie 🙂

      • pai de ce nu vorbeste omul romaneste, sa zica pitch roll yaw sa intelegem si noi 🙂
        “manevre giroscopice” – dupa almanahele lui goagal altceva inseamna 🙂

          • Poti sa il intrebi te rog – ce face Gica Stancu aici
            http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=24ggPqbarOo#t=45s
            (l-am vazut si eu la otopeni, horror cum isi tzinea tzeava aia in erectzie la 30 de grade deasupra pistei, si inca avea rezervoarele acrosate sub planuri si petrol sa se intoarca la Fetesti, deci era si “greu”, cred ca ii sunau toate avertizoarele in cabina)

            e corect “limita de viteza” cum a zis nenea comentatorul ?

            dl Stancu folosea “stall angle of attack”, care e functie de nr Mach si care sovieticii nu au mai documentat-o ca nu era mig21 facut sa fie folosit la viteze mici, ca ai 3 grade rezerva aproape de viteza sunetului si 18 grade la mach 0.2, care le poti folosi la viteza mica
            Cum naiba se cheama ce a facut dl Stancu acolo ?

            La lancere care au alarma aia de “alpha”, e tot “gauge”-ul vechi rusesc pentru unghi de incidenţă DUA-3 legat la calculatorul lui lancer, sau au altceva de la israelieni ?

            (inca o data, nu dati cu pietre, ca sunt zburator de fotoliu doar)

            • Este corect “limita de viteza”. Viteza minima este de 220 – 260 km/h. Pilotul poate seta ce alarme sa aiba, adica unghi de atac, suprasarcina, viteza minima sau maxima. Rezervoarele suplimentare ajuta la stabilitate.

              Nu l-am intrebat pe autorul articolului, dar am rugat un alt prieten sa dea o mana de ajutor. Il stii, l-ai vazut pe cer de cateva ori si ziceai ca iti place ce face cu avionul. 🙂

  • Iulian Iamandi, ar fi foarte interesant daca ai posta impresiile acestui pilot si despre celelate avioane testate, inclusiv opinia finala a sa, respectiv care avion ar fi cel mai indicat pentru Romania.
    Cel putin eu, astept cu mult interes continuarea acestui articol.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: