Fericire, tancuri, portelicopter, grade. Mai ales grade!

Fericire, tancuri, portelicopter, grade. Mai ales grade!

Un grup de 32 de deputati de la toate partidele politice  au initiat un proiect de lege ce reglementeaza posibilitatea finantarii armatei de catre populatie prin donatii.

Cei care doneaza ar urma sa primeasca anumite facilitati fiscale si chiar grade militare dupa cum urmeaza:

• cei care vor da mai puţin sau egal cu 100 de euro la o singură donaţie sau cumulat anual- deductibilitate pentru sumele donate, o reducere cu 1% din toate impozitele datorate statului pe anul respectiv, publicare benevolă într-o listă naţională a donatorilor acestui proiect, diplomă pentru donaţie

• sume între 100 şi 1.000 de euro- reducere de 2% a impozitului, invitare de participare ca oaspete la toate manifestările şi sărbătorile publice ale MApN, distincţie publică militară                    

• între 1.000 şi 5.000 de euro, cu condiţia donării anuale în acelaşi cuantum pe o durată de cel puţin cinci ani- reducere de 4% la impozite, grad de subofiţer în rezervă                              

• între 5.000 şi 10.000 de euro, pe timp de şapte ani- reducerea cu 8% a impozitelor, grad de ofiţer inferior în rezervă

• între 10.000 şi 50.000 de euro, donate timp de nouă ani- grad de ofiţer superior în rezervă

• pentru cel puţin sau mai mult de 50.000 de euro, timp de 12 ani- grad de general în rezervă Consiliul Legislativ arată că respectivele facilităţi fiscale sunt nule de drept în raport cu dispoziţiile din Codul Fiscal, în caz de conflict între două acte normative aplicându-se Codul Fiscal. Practic, donatorii nu vor putea beneficia de acele facilităţi fiscale pentru că încalcă prevederile din Codul Fiscal. Consiliul Legislativ mai spune şi faptul că obţinererea de grade militare, ca urmare a donării unor sume de bani, constituie norme paralele cu legea privind statutul cadrelor militare.  

Legea ar trebui sa fie pusa in aplicare pe o perioada de 12 ani de la data publicarii in Monitrul Oficial, toti banii stransi ar urma să fie folosiți exclusiv pentru achiziția de tehnică de luptă modernă iar toată legea pleacă de la o propunere a think-tankului CRPS (ce se recomandă a fi o inițiativă ONG de gândire avansată altruistă), făcută Parlamentului României.

Inițiatorii trasează MApN-ului chiar și niște obiective de dotare uluitor de ambițioase, utopice, stupide și contradictorii, care ar urma să fie atinse cu fondurile atrase din donațiile populației.

Astfel pentru Forțete Aeriene ar fi necesară dotarea cu un avion multirol de generația a 5 a, echivalent Eurofighter, F-22, F/A-18, F-15, Su-27/37, MiG-29, MiG-31, avion multirol care până la urma ar urma să fie unul de supremație aeriană, interceptor ca primă misiune (lucru care în viziunea autorilor proiectului ar compensa inferioritatea numerică a RoAF), bimotor cu tracțiune vectorială și capacitate de supercroazieră, avionică de ultimă ora, tren de aterizare robust, prize de aer optimizate pentru reducerea semnăturii radar și a riscului de aspirare a corpurilor străine iar prețul de achiziție/exploatare cum altfel decât redus, necesarul estimat: 50 de bucăți, plus avioanele mai vechi MiG-21/23/29, IAR-93 care în opinia acelorași inițiatori ar putea să fie folosite pentru atac la sol.

– ar mai fi necesară dotarea cu avioane de antrenament compatibil cu F-16, F35, F22, Eurofighter etc. Și a unui nou avion cu motor cu piston.

– tot necesară este si dotarea cu 80-120 de elicoptere de atac cu profil redus, cu capacități antitanc, de recunoaștere similare RAH-66 Comanche care ar urma să refolosească 60-70% din componentele IAR-330 SOCAT, în continuare necesară este dezvoltarea elicopterului IAR-330 Puma prin remotorizare/modernizare dincolo de ultimul standard de elicopter SuperPuma disponibil pe piață.

– think-tank-ul de gândire avansată altruistă CRPS, este părere că ar trebui finațată achiziția de elicoptere AH-1Z Viper, fie din import sau produse în țară.

– proiectarea, producția și înzestrarea cu avioane de luptă fără pilot ar fi necesară pentru a evita pierderea de vieți omenești și pentru a beneficia de aeronave cu o manevrabilitate superioară celor cu pilot.Produse în număr mare ar suplimenta capacitatea de luptă a Forțelor Aeriene, este drept la costuri puțin mai mari decât soluția clasică, este concluzia autorilor.

– cum este necesar să fii antrenat, sunt necesare și simulatoare hardware-software.

La Forțele Terestre cum tancul TR-85M1 este depășit, este necesară realizarea unuia nou într-un număr de 400-500 de bucăți pentru nevoile României plus alte câteva sute de bucăți pentru export, tanc care ar trebui  realizat în cooperare cu Germania plecând de la Leopard 2.

– masina de luptă a infanteriei MLI-84M1  trebuie modernizată în continuare sau chiar început un nou proiect de MLI plecând de la proiectul tancului.

– transportorul Saur 2 (sau chiar 3), trebuie îmbunătățit și produs în 400 de exemplare, ca să fie rentabile atât producția cât și mentenanța.

– din nou necesară este dezvoltarea de sisteme de artilerie(antiaeriană, de câmp, antitanc, mortiere, rachete – LAROM, ATROM, de toate), care să fie mobile, cu sisteme de încărcare automate pentru reducerea necesarului de oameni, ca de exemplu: Archer, NLOS-C, mortierele AMOS, Dragonfire 2.

– este necesară și producerea sub licență a unui vehicul muti-task similar Humvee sau mai recent, care dacă s-ar face la noi în țară și în versiune civilă ar resuscita uzinele ARO

– ajungând la armamentul de infanterie deja este evident că este necesară o retehnologizare masivă pentru realizarea unei arme de asalt ambidextră, cu capacitatea de a folosi muniție 5,56 și 7,62 cu o simplă adaptare în teren, cu încărcător de mare capacitate, capacitate de lansa grenade de 40 mm și proiectile antitanc de 100 mm, curatarea să fie simplă iar pretul mic.

– este nevoie, sau mai bine spus este necesar, să se dezvolte un sistem portabil de rachete ghidate pentru infanterie, în mod antiaerian dar și antitanc.

– think-tank-ul de gândire avansată altruistă, CRPS, este de părere că necesară ar fi achiziția de sisteme Spike-NLOS, care să fie importate și apoi integrate pentru producție în industria locală de armament.

– în final sunt necesare și simulatoare hardware-software.

La Forțele Navale este necesar, ca pe lângă modernizarea fregatelor Regele Ferdiand și Regina Maria care să fie aduse standardul Distrugătorului Mărășești sau chiar AEGIS, să fie fixate alte câteva obiective cum ar fi :

– construirea sau achiziția unui portelicopter ca piesă centrală în constituirea unui grup de luptă.

– completarea grupului de luptă naval cu 1-2 nave de asalt și construcția unor vehicule pe pernă de aer.

– dezvoltarea unui concept de fregată invizibilă radar și apoi dotarea marinei cu 5-10 bucăți.

– achiziția și producere sub licență a 2-3 submarine cu propulsie clasică și viabilizarea submarinului Delfinul.

– achiziția de simulatoare electronice(hardware-software).

Inițiatorii proiectului sunt:

Deputaţi-neafiliaţi: Remus Cernea, Virgil Guran, Răzvan Tănase

Deputaţi – PSD: Luminiţa Adam, Ioan Axente, Radu Babuş, Camelia Bogdănici, Aurelia Cristea, Adrian Diaconu, Gheorghe Frăticiu, Cornel Itu, Octavian Petric, Călin Potor, Gheorghe Roman, Cristian Sefer, Sorin Stragea, Violeta Tudorie

Deputaţi – PNL: Ioan Cupşa, Traian Dobrinescu, Maria Grecea, Ionaş Urca, Radu Zlati

Deputaţi PC-PLR: Steluţa Cătăniciu, Cezar Cioată, Ion Cupă, Constantin Galan, Vicenţiu Irimie, Claudiu Tănăsescu, Sorin Teju, Dan Tocuţ.

Deputaţi- DP: Clement Negruţ, Răzvan Rotaru

Lege plecată de la o idee a think-tank-ului de gândire avansată altruistă CRPS.

sursa: cdep.ro

– David Victor –