Aviaţie

Primul Rafale cu RBE2AA a fost dat pe mana DGA

Rafale C 137

Ieri s-a întâmplat prima livrare a unui avion de vânătoare european dotat cu radar AESA.

Evident… vorbim vorba desre Rafale! 🙂

Mda, C137, primul Rafale de serie echipat cu radarul AESA tip RBE-2AA, care are FSO şi DDM-NG noi-nouţe, a fost dat pe mâna DGA.

Avionul va trece printr-o perioadă de testare şi experimente timp de 18 luni, înainte de a intra în serviciul operaţional.

Sursa: Rafale News

Ca şi comentariu răutăcios, adresez celor care nu apreciază această pasere un simplu: sâc! 🙂

+ O adăugire ulterioară, de pe site-ul Thales:

The RBE2 AESA brings the Rafale a number of key operational benefits:

  •    extended range capabilities supporting low-observable target detection and full use of new weapon systems such as the Meteor air-to-air missile;
  •    higher reliability for reduced maintenance and lower through-life support costs;
  •    greater waveform agility for SAR (Synthetic Aperture Radar) imaging and improved resistance to jamming.

– Resboiu –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română; Forţe SpecialeSpace; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;

5 Comments

  • Numele RB2-AA era cel al radarului a càrui studiu a fost comandat în 2004
    Radarul livrat si comandat în 60 de exemplare se numeste RB2-AESA

    O pozà mai detaliatà a Rafale-ului cu pricina, chiar în fata uzinei:

    http://2.bp.blogspot.com/-gf-R1NxL6ss/UGsekmk8eYI/AAAAAAAADlY/ZCJJYSgzgok/s1600/AF_MG_2125-1.jpg

    Asi adàuga cà Typhoon-ul are prevàzut un radar AESA operational abia prin 2015.

    RB2-AESA mai are particularitatea de a permite zborul automatic prin urmàrirea terenului si prezintà pilotului o cartografie înaltà rezolutie pentru identificare, recalare si desmnare a tintelor terestre si navale.

    Captoarele “Transmitter Receiver Module” (TRM) (în jur de 1000) sunt redundante si, dupà pretentiile lui Thales, “pot functiona 10 ani fàrà mentenentà”.

  • sonda aia de realimentare e hororisima
    parca a facut-o dorel la ciubuc si a sudat-o acolo
    ii strica toate liniile alea frumoase (scuze resboiule ca esti mare fan, da aia se potriveste fix ca nuca-n perete sau ca sonda de realimentare fixa in rafale)

    • Dupà Dassault, priza de realimentatare nu pune probleme nici aerodinamice, nici de discretie radar.
      Au preferat solutia aceasta pentru a evita un mecanism dereglabil si pentru a làsa mai mult loc pentru alte echipamente (Mirage-le si Rafale-le au un “nas” foarte subtire).

      Estetic, e altceva.

  • Fiindcà este firul de actualitate cu Dassault.

    Azi dimineatà, un Mirage 2000-5 de la baza francezà Luxeuil pilotat de un pilot TAIWANEZ la antrenament în Franta, s-a pràbusit aproape de bazà. Pilotul a decedat.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: