Aviaţie

Primul Gripen E, pe linia de asamblare

Gripen NG Demo, Aerospace Forum Sweden 2012

Gripen NG Demo, Aerospace Forum Sweden 2012

Firma de apărare și securitate Saab a început asamblarea avionului de viitoarea generație Gripen, Gripen E. Mai întâi, va fi construit fuzelajul din față al primului avion de test pre-producție 39-8. După o perioadă scurtă și intensă de design, folosind cele mai noi instrumente și metode, prim așa-numitul ‘Model Based Design’, construcția Gripen E începe cu producția și asamblarea tuturor părților din fuzelaj, cea mai importantă parte a structurii, care presupune și cel mai mare timp. Aceste părți vor fi apoi unite și asamblate în structura completă. Va urma o perioadă intensă de construcție, pentru instalarea cablurilor, montarea sistemelor, a carcasei exterioare și altor echipamente. Peste 1.000 de oameni de la Saab lucrează în prezent doar la faza de dezvoltare și producție a Gripen E.
“Suntem acum martorii unui salt tehnologic pentru Saab și pentru industria aeronautică globală, deoarece vedem cum este construit cel mai recent și mai modern avion de luptă, folosind cele mai noi procese, metode și instrumente. Aceasta ne permite să dezvoltăm și să oferim un avion de luptă încă și mai capabil, la un preț al ciclului de viață tot mai favorabil”, declară Lennart Sindahl, Șef pentru Business Area Aeronautics la Saab. “După ani de investiții în cercetare și dezvoltare a designului aeronautic, putem oferi oportunități unice pentru transferul de tehnologie, invitând industriile țărilor cliente în munca de producție a Gripen E. Programul Gripen E va continua să conducă dezvoltarea tehnologică, precum și crearea de locuri de muncă, atât în Suedia, cât și în alte țări”.
Bazându-se pe designul versiunilor anterioare ale sistemului Gripen, Gripen E oferă un sistem de senzori de viitoarea generație, noi link-uri de comunicare, o arhitectură de avionică revoluționară, mai multă putere de tracțiune, un timp de zbor mai mare, mai multe puncte de acroșaj pentru armament și capacitate de transport, un cockpit total digitalizat incluzând HUD (Head-Up Display) și un sistem de luptă electronică nou-nouț.
Avionul de testare 39-8 va fi prima versiune completă pre-producție a Gripen E și va fi folosit pentru a-i demonstra trăsăturile și capabilitățile. Salturile tehnologice ale Gripen E au fost dovedite în cadrul programului Gripen demonstrator, avioanele demonstratoare Gripen E/F zburând peste 250 de ore după 2008, în țări ca Suedia, Marea Britanie, India și Elveția (la Emmen, în octombrie 2012, ianuarie și aprilie 2013).
Pe 15 februarie, Saab a semnat un acord cu Agenția Suedeză pentru Materiale de Apărare (FMV) pentru dezvoltarea și modificarea a 60 de avioane Gripen E pentru Suedia, pe perioada 2013-2026, precum și o comandă posibilă pentru producția de noi Gripen E pentru Elveția.

Un comunicat SAAB

7 Comments

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: