În timp ce o parte din militarii francezi, echipamentul, vehiculele şi alte materiale destinate lor sunt transportate înspre Mali cu avioane de transport străine, pentru că Franţa nu face faţă singură susţinerii unei operaţii la distanţă cu avioane de transport greu, Airbus Military a scos în lume o poză cu primul A400M Atlas în culorile acestei ţări. Cel mai probabil, va fi livrat la jumătatea acestui an.
Mişcare de moral, probabil.
Din fericire, Franţa a comandat cincizeci de A400M. Destule pentru a-şi căra singură în teatru blindatele proprii… în următorul teatru de operaţii.
Sursa: The DEW Line
– Iulian Iamandi –
Cum se explica difentele uriase de pret intre doua avioane comparabile An-70(60 mil$) si A400M( 145 mil. EUR)?Ultimul este chiar exagerat.
A400M are clima bizonica. 🙂
@albert: printre altele, ce salariu are un muncitor ucrainean (An-70) si ce salariu are un frantuz/german/spaniol (A400M)?
Sunt mai multe explicatii, nu numai diferenta salarialà.
Deja motoarele si elicele sunt de douà feluri, cele de pe aceeasi aripà au sensuri de rotatie diferit. Asta a sporit costul la capitolul tractiune cu aproape 15%.
Dupà aceea, sunt toate sistemele ambarcate proprii unui avion militar, nu musai de transport (comunicatii, contra-màsuri, navigatie, etc).
O versiune down-gradatà a avionului ar fi oferità cu aproape 30 de milioane € mai putin.
Da dar la AN 70 fiecare motor are 2 elice coaxiale contrabatante.
Just !
În plus, la A400M, nu motoarele propriu-zis sunt diferite ci reductoarele, pe fiecare sens.
Iulian Iamandi esti cumva ruda cu Victor Iamandi fost ministru in epoca de aur?
=))