Geopolitica Marină

Portavionul rusesc Admiral Kuznetov vine la vara in Mediterana

Portavionul rusesc Admiral Kuznetov

Portavionul rusesc Admiral Kuznetov

Portavionul rusesc Admiral Kuznetov este programat pentru executarea unei croaziere în Mediterană, vara aceasta.

“A cruise to the Mediterranean is planned for the Kuznetsov this summer. The carrier will lead the standing naval force in the region.”

A declarat o sursă de rang înalt.

În prezent nava se află în Murmansk la Şantierul Naval 35 unde este pregătită pentru misiune.

În particular, magaziile de armament sunt modernizate pentru a primi tipuri noi de arme cu lansare din aer.

Portavionul rusesc Admiral Kuznetov va intra, la finalul misiunii din Mediterana, în reparaţii care vor dura între 24 şi 36 de luni.

Tot în această perioadă, portavionul va primi alte avioane în grupul de la bord.

Şeful Departamentului pentru Construcţii Nave, Vladimir Tryapichnikov, a declarat că modernizarea portavionului va aduce acestuia noi capabilităţi şi un nou grup aerian.

Conform spuselor lui Tryapichnikov, portavionul rusesc Vladimir Kuzneţov va dispune de avioane avansate MiG-29K (Fulcrum-D) şi alte aparate de zbor.

Marina Rusiei a început formarea unui grup naval permanent în Marea Mediterană în anul 2013. Peste zece nave militare se găsesc în Mediterana, în cadrul rotaţiilor.

În trecut, cele mai mari nave care au deţinut comanda grupului rusesc de nave militare din Marea Mediterană au fost crucişătorul nuclear de bătălie Pyotr Veliky, Proiect 11442 şi crucişătoarele grele din clasa Slava, Proiect 1164, Moskva şi Varyag.

În prezent, comanda este deţinută de Varyag care la rândul ei este nava-amiral a Flotei Pacificului.

Sursa: Navy Recognition

Portavionul rusesc Admiral Kuznetov…

… va aduce misiuni aeriene executate de şi împreună cu navele din grupul aerian ambarcat. Deasupra Siriei, desigur.

CNN şi BBC (englezii, nu VVS) vor transmite pe glob imagini cu lovituri aeriene, precum cele executate de-a lungul vremii de aviaţia ambarcată a SUA şi UK.

De asemenea, aviaţiile Siriei şi Egiptului vor executa cel mai probabil misiuni mixte cu Flankerele ambarcate pe Kuzneţov.

Iar după, după retragerea în şantierul naval şi terminarea lucrărilor de reparaţii şi modernizări, vom vedea un Kuznetov ceva mai altfel. În primul rând, cu avioane mai mici.

Avioane mai mici…

Păi da, că MiG-29 nu e Su-33.

De ce oare optează ruşii pentru MiG-29K în locul continuării cu Su-33 sau o versiune actualizată?

 

Iulian Iamandi

 

9 Comments

  • Tin portavionul mai mult pentru prestigiu si publicitate, altceva ce fac cu el?. Cu siguranta ii costa o gramada de bani sa-l opereze.
    Eu cred ca o sa-l tina in modernizari pe timp nelimitat.

  • Raspunul e la indemana: MiG-ul e mai mic deci mai multe avioane pot fi ambarcate. De asemenea, K-ul este un avion multirol din start, spre deosebire de Su-33, un avion de superioritate aeriana. Motivul pentru care MiG a pierdut competitia initiala pentru avionul ambarcat a fost raza de actiune prea mica. Situatia a fost corectata intre timp…

    • Totuși, opinez că platforma MiG-29 e mult inferioară din toate pdv (mai puțin talie). Sigur că electrocasnicele fac marea diferență, dar inclusiv aici MiG-ul are potențial mai redus. Că au rearanjat mațele să intre ceva mai mult gaz, da, dar tot nu se compară cu posibilitățile de „loitering” ale gamei Su-27(33,30,35,34). Platforma MiG în sine o găsesc deficitară. Mare parte din comandanții lor au împărtășit această opinie, de unde lipsa comenzilor pt 29 și derivate. Sincer, cred că miza e supraviețuirea economico-financiară a biroului și menținerea liniilor/resursei umane, mai degrabă decât optimizarea echipării bărcii purtătoare. Oricum, portavionu e de spectacol pt ei și doctrina aero-navală rusească, una profund continentală.

      • floggerimea ta e Mig29k e cu relaxed stability si fbw cu toate avantajele derivate, (asta daca reusesc sa il puna la punct mai ales ca nu o sa fie cine stie ce mare numar de avioane fabricate)
        Nici motoarele nu mai sunt alea fumegoase de pe vremea lui cioasca – sunt cele noi
        Au si realimentare in zbor
        Loitering – e 3000 de km ferry range, ca si su33

        Su33 cred ca a fost facut pentru niste ambitii prea mari, si operat de pe un portavion ca Nimitz ar fi fost un avion foarte bun, asa pentru dorintza sovietica mare si putirintza mai mica de a construi ceva echivalent clasei Nimitz a imperialistilor de peste ocean – a fost o treaba prea ambitioasa,
        La momentul de fata, daca e si comanda indienilor, e mult mai ieftin sa il doteze cu mig29k
        Mai ales ca le intra si un grup cu mai multe avioane pe bampor, si fiecare aparat in parte cred ca e mai capabil decat cel pe care il inlocuieste
        Si sa construiasca ceva nou acuma in serie de 12 avioane la su33, cu aripi pliante etc – le-ar iesi niste chestii incredibil de unice si cu statut de hand made

        • Perfect de acord cu tine. O singura adaugire…..marketingul oferit de achizitionarea si operarea lui de catre rusi. 🙂 Nu ca romanii care vor sa vanda SAUR 2 la export, insa armata nationala il refuza pe motiv de ne miroase la nas! 🙂

  • “De ce oare optează ruşii pentru MiG-29K în locul continuării cu Su-33 sau o versiune actualizată?”
    Deoarece MiG 29K este superior ca capacitati lui Su 33
    este un multirol cu radar nou si poate ataca si tinte la sol, plus ca e capabil sa duca rachete antinava…
    Cred ca Su 33 si-a epuizat resursa, si dupa modernizare oricum vor fi inferioare MiG lui K, care este aparat nou, in sensul ca are pe el multe chestii care se folosesc deja la Su 35 si T 50

Leave a Comment

%d bloggers like this: