Michael Gilmore, seful Operational Test and Evaluation (OTE), ameninta, intr-o nota oficiala trimisa catre Subsecretarul Apararii pe probleme de achizitii – Frank Kendall si Viceamiralului David Venlet, conducatorul de proiect al Programului JSF, ca nu este dispus sa aprobe planul de testare operatioanala pentru F-35, ridicand semne de intrebare in privinta progresului inregistrat de JSF. Nota oficiala ar putea provoca si o (noua) evaluare din partea Congresului.
Mai exact, Gilmore afirma ca daca militarii si Lockheed nu vor specifica cu exactitate cum au de gand sa testeze capabilitatile mult hulitului sistem de lupta electronica al JSF-ului, nu va aproba planul de testare si evaluare (Test and Evaluation Master Plan – TEMP). De asemenea seful OTE a mentionat ca bugetul pentru testarea operationala a JSF a fost semnificativ redus si ca pana nu va primi si verifica noul buget, nu va aproba TEMP-ul.
Gilmore declara ca nu va aproba planul de testare si evaluare daca acesta “imposes unrealistic and unachievable schedule risk”.
Desi suna foarte amenintator, unii oficiali din Departamentul Apararii sustin ca Gilmore nu are nici un fel autoritate in privinta programului si ca testele operationale ar urma sa demareze oricum in 2016, timpul fiind mai mult decat suficent pentru rezolvarea problemelor JSF.
Sursa:
AOL
PS:
Intr-o nota mai vesela (sau mai bine zis, profitabila) pentru Lockheed Martin, Marina Statelor Unite a pus la bataie contractul cu numarul N00019-12-C-0070. Contract prin care Naval Air Systems Command, Patuxent River, Maryland se angajaza sa plateasca LM aproape 207 milioane de zgomotei verzi. Scopul contractului este de a permite integrarea pe varianta F-35A cu decolare/aterizare conventionala de echipamente de provenienta israeliana. Beneficiarul este, evident, Israelul…
Sursa:
DoD
– Griffon236 –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
@Griffon
Deci Gillmore ala e un birocrat care se baga in seama. Iar testarea operationala va avea loc in 2016.
Uite cine e Gillmore: Although Gilmore’s memo sounds pretty tough, several DoD officials noted that he does not have authority to make programmatic decisions. Also, operational testing doesn’t really begin until 2016, one official noted, so there’s some time to make changes.
http://defense.aol.com/2012/08/28/pentagons-testing-czar-questions-f-35-programs-ote-plan/?icid=trending2
🙂
Citezi fix aceeasi sursa ca si cea a articolului, pe care probabil ca nu l-ai citit cu atentie… 😉
Am tras concluzii diferite. Si by the way in octombrie F-35 trece la testele de unghi de atac maxim (AOA) si separare munitii. O sa fie interesant.
Dap foarte interesant, is curios care o sa fie AOA maxim si inca ceva cam la cat din manevrabilitatea lui F 16 si F 18 va ajunge deoarece din start Lockheed Martin se lauda ca va fi mai bine decat in “teen series” oare se va apropia de Rafale si Typhoon, le va depasi? Vom vedea, sunt convins ca L.M. nu va dezamagi fanii F 35!
Eu unul nu cred in “it can not run it can not turn it can not roll.” al celor care tot il critica atata.
Pur si simplu Israelul nu il achizitiona in acele conditii si mergea spre altceva.
George, in materie de f 35 esti exact ca ala cu “nu si nu, batman, batman”. de gripen nici nu mai vorbesc 😀
La semnarea contractului pentru F-16 trebuie sa dea o bere, neaparat! 🙂
George da bewre doar daca sunt F 16 noi, nu-i asa George? Vechituri nu cred ca isi doreste nici el, visul lui George este F 16 Block 52 cu radar AESA dar…..shhh sa nu il trezim din vis….ca e prea frumos pentru RoAF.
Romania va cumpara cu siguranta F16,din motive politice,pupincuriste,specifice clasei politice romanesti, insa din pacate vor fi doar SH-uri apte pentru REMAT, si reanimate ulterior, pe bani frumosi, impreuna cu americanii.De cativa ani incoace, mai ales dupa ce a fost ignorata oferta suedezilor, am realizat ca acest aparat va fi achizitionat pentru aviatia militara romana.