Marină

Petru cel Mare testeaza capabilitatile antiracheta

Petru cel Mare, in cursul unei vizite in portul Toulon (foto via MilitaryPhotos)

Nava amiral a Flotei Nordului (Severnyy Flot – Северный флот), crucisatorul cu propulsie nucleara purtator de rachete, Petru cel Mare (Pyotr Veliky – Пётр Великий) a desfasurat antrenamete antiracheta pe parcursul actualei deplasari in Oceanul Arctic. Petru cel Mare, nava din clasa Kirov, este singura nava capabila sa respinga atacuri de proportii cu rachete balistice sau de croaziera.

“During the current mission on the Northern Sea Route along Russia’s Arctic coast, Pyotr Veliky conducted tests of its missile defense capability as part of the sea-based segment of the national missile defense shield. The missile defense drills in the Arctic are very important because they cover the trajectories of potential strikes by land-based U.S. ballistic missiles,” a declarat pentru ziarul Izvestia o sursa din Ministerul Rus al Apararii.

Petru cel Mare este inarmat pana in dinti cu 48 S-300F Fort si 46 S-300FM Fort-M (SA-N-20 Gargoyle), rachete nava-aer cu distanta medie de actiune (asigura angajarea eficace a tintelor la distante de pana la 200 km), 128 rachete cu raza scurta de actiune 3K95 Kinzhal (SA-N-9 Gauntlet) si 6 sisteme CADS-N-1 Kashtan (cu tunuri de 30mm si rachete ghidate). Radarele crucisatorului asigura detectia si urmarirera tintelor la distanta maxima de 300 km si inaltime maxima de 30 km.

Ca parte a unui plan de dezvoltare a capacitatilor segmentului naval al apararii antiracheta rusii planifica modernizarea si reactivarea a trei crucisatoare cu propulsie nucleara din clasa Kirov, aflate in prezent in conservare.

 

Pentru o diagrama completa a sistemului de armament, dati un click e link-ul, de mai jos…

RIA NovostiPyotr Veliky – flagship of the Northern FleetPyotr Veliky – flagship of the Northern Fleet

10:00 12/11/2010 The Pyotr Veliky is the last of the four heavy nuclear-powered missile cruisers constructed under project 1144 Orlan.>>

 

Sursa:
RIA

– Griffon236 –

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

17 Comments

  • Tare-s curios ce știe să facă și la cât face față. De frumos îi tare, dar cam vechi și mare consumatoriu de resurse de tot felul. Dar e o navă superbă. Are cineva idee în ce stare de „conservare” ar fi celelalte nave din clasă (nu știam că ar mai fi alta, cel puțin operațională nu cred că au fost, știam doar de Petrică)?
    Ce sistem radar are acum, ceva similar cu tipul AEGIS de pe cele foste 44 purtătoare de elicoptere și ceva avioane? Rachete navă-navă/navă-uscat de ce tip sunt?
    Mulțumesc anticipat pentru lămuriri.

      • Resurse nu inseamna numai combustibil consumat, pentru ca intretinerea unei nave presupune ceva efort financiar.
        Din pacate la rusi nu prea exista detalii de genul asta, fiind considerate secret militar, pentru ca Federatia Rusa are o democratie embrionara nu una functionala.

    • clasa kirov,din ale rusilor alaturi de oscar typhoon si su 27 una din cele mai fascinante realizari
      e preferatul meu intre “vapoare”
      daca te uiti pe mastil pe laterale o sa vezi multitudinea de radare de “conducere a focului”(nu stiu daca e corect spus),ptr ca rusii nu erau capabili sa construiasca unul sa ghideze multe rachete(astea cred ca fiecare ghideaza numai 2 simultan)
      asa ca maniera simpla de a rezolva problema,in stilul rusesc
      printre avantaje..-redundanta,daca lovesti mastilul si distrugi 2 ,restul functioneaza

      • si mie Niko 🙂

        si in plus clasa Papa

        si reactorul cu aliajul eutectic bismut-plumb – care a fost unde sign mult prea indraznet la vremea lui (de aia l-au si retras in 1980), acuma e “baza” la reactoarele comerciale de generatie noua

        si in plus Mir, si cateva chestii gen ramjet sau motoare de racheta care sunt absolut senzationale ca idee

        Dar in afara de astea (ma rog, Mir nu are treaba cu armata) si ansamblul Alexandrov (care e si ala remarcabil) , nu sunt deloc fan al respectivei armate 🙂

        • The Naval Institute guide to world naval weapon systems – Página 379 – Resultado de la Búsqueda de libros de Google
          books.google.es/books?isbn=1557502625
          Norman Friedman – 2006 – History
          The sheer size of the Side Globe radome suggests a very high gain antenna, and
          … Zozuly a class (Kresta I class, with Zaliv), and Admiral Ushakov (ex-Kirov).
          primul comment e putin incorect ,cele 4 radomuri de pe laterale pare ca sunt antene de bruiaj,foarte puternice
          oricum intre diferitele modele apartenente clasei sunt diferente

    • vezi ca grifon a pus linkul original, si este un flash cu nava, apasa pe weapons, si vezi ce are cu clik pe buline, si dupa aia wiki daca te ineteresaza ce sunt podkat sau fregat si ce radare mai are

      sau aici e lista cu toate armele
      http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ship/row/rus/1144.htm

      la capat e si lista cu starea celorlate – doar una a fost taiata, alta e “to be scrapped” restul pare-se ca sunt in reparatii

      Una in functiune, doua in reparatii, una (Kirov) incerta, una gata taiata si alta “to be scrapped”

      On 19 September 2009, General Popovkin, Deputy MOD for Armaments, said that the MOD is looking into bringing Lazarev back into service.

      Kalinin was the third ship to enter service, in 1988. She was also assigned to the Northern Fleet. Renamed Admiral Nakhimov, she was mothballed in 1999 and reactivated in 2005. She is in overhaul at Severodvinsk Shipyard.
      doua
      si Kirov, sau Admiral Ushakov, care a avut accidentul la reactor in 1990, cica si aia e resapabila

    • Nuclear_cruiser_Kirov.jpg

      shipmodels.info

      877 × 590 – … what the circled device is on the Kirov class cruisers and, if possible, …

      Similares Más tamaños

  • Petru cel Mare este crucisator purtator de rachete din ce stiu nu are decat 2 elicoptere la bord dar rachete suficiente sa se bata cu un intrebg battle group.

  • Întocmai pentru că este atomic este de grabă mâncătoriu de resurse… reactoarele acelea trebuie ținute..în condițiuni decente, altfel e de rău.
    Nici nu mă refeream la elicoptere, spuneam doar de rachete și de complexul radar de urmărire și descoperire, adică întrebam dacă e din varietatea AEGIS, cum erau instalate în anii 80 târzii pe crucișătoarele cu elicoptere și YAK. Erau interesante ca și concept, si frumoase… tare.

      • Da, mă refeream la clasa Kiev. Din informații mai vechi știam că are complex similar ca funcționalitate cu AEGIS-ul american, doar că electronica rusească nu prea era la standarul AEGIS… mda.

  • Mă refer la navele clasei din care făcea parte Baku, nu mai țin minte clasa. Aveau un sistem antiaerian complex și competitiv parcă pentru acea vreme, deși nu la paritate cu AEGIS american.

    • Da. Baku era cel mai nou si cel mai bine inarmat portavion din clasa Kiev (de fapt crucisator antisubmarin purtator de aviatie sau protivolodochnoy, tacticheskoe avianosny kreiser). Arma de baza erau rachetele antinava BAZALT si Baku avea cele mai multe rachete din astea dintre cele 4 nave surori ( KIEV, MINSK, NOVOROSSISK si BAKU). Opera YAK 38 si Ka 27/29/41 HELIX/HOKUM. Dupa crucisatoarele atomice clasa KIROV, BAKU din clasa KIEV este cea mai frumoasa nava din lume dupa parerea mea. E peste TBILISI/KUZNETSOV. Am avut macheta ei. E o nava foarte proportionala care la vremea ei era o aparitie SF. Corpul are o linie splendida, cu o silueta fina si forma e foarte eleganta pentru o nava de razboi. Sistemul de radare e analog sistemului AEGIS fiind principial identice, urmele acestuia regasindu-se inca din 1959 la bordul lui “Long Beach” si apoi a portavionului “Enterprise”. (Pe suprastructura principala de pe insula din tribord sunt 4 panouri plane cu senzori cuplate la centrii de comanda 3D, control + comunicatii.) O nava superba. Clasa KIEV au fost totodata cele mai mari portavioane cu avioane cu decolare verticala din lume.

      • Спасибо, Стю и все!
        Mulțumesc băieți.
        După cum spuneam mai sus, îs superbe… total de acord cu Stu.
        Nu știu tehnic și interior cum sunt, dar exteriorul m-a cucerit de când am văzut prima schiță și primele poze. Nu sunt expert, dar din câte cunosc hidrodinamica este foarte avansată la clasa Kiev – o bijuterie, nu alta.
        Știu că în primii ani au avut mari probleme cu integrarea sistemelor, care erau extrem de complexe față de ce aveau în rest în dotare și că s-a operaționalizat greu, dar tot nu aș vrea să fiu comandantul care primea ordin să confrunte să zicem Baku… nu mai zic de Piotr ăl mare. Multe rachete și rele din specificații. Sigur că numeric erau în inferioritate extremă față de USN. Părerea mea e că Mistralele (chiar dacă altă clasă total și servind alt scop) nu se apropie de capabilitățile ofensive (mă refer aici la rechete) ale clasei Kiev. Păcat pentru ei că nu mai le au.

        • Da asa e. Mistral nu e KIEV nici pe aproape. Nu are ….”Bazalt-uri” care sunt infricosatoare(de ex. Moskva din clasa SLAVA are Bazalt-uri si ar putea sparge toate geamurile din Istanbul lansandu-le de la ancora din Sevastopol!). Numai sistemul GRANIT e mai potent ca BAZALT. Kirov are din astea dar el e din alta lume. Mistral nu are nici raza de actiune a unui KIEV si nici capacitatea lui antisubmarin. Dar va fi centru de comanda si control pentru task force-uri exact ca si clasa KIEV. Si tot ca ea va fi purtator de aviatie. Sunt deci si similitudini ceea ce ma duce cu gandul ca doctrinar rusii nu schimba mare lucru. Fata de Kiev, Mistral este in plus nava de desant.
          Pentru lamurirea cu interiorul lui KIEV nu avem decat sa asteptam desconspirarea si marturiile indienilor care au Vikhramadyta. Da cred ca-i loc berechet pe el de vreme ce chinezii au facut un cazino plutitor de lux dintr-unul.
          Cat despre comparatia lui Kiev cu o bijuterie, am sa zic cam asa… Tupolev intrebat odata cum trebuie sa fie un avion ca sa poata zbura a raspuns asfel…”numai avioanele fumoase pot zbura bine”.
          Poate ca-i valabil si la nave…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: