Aviaţie

Pakistanul incepe productia de avioane JF-17 Block 2

JF-17 Thunder in Turcia

JF-17 Thunder in Turcia

Premierul pakistanez Nawaz Sharif a inaugurat la Pakistan Aeronautical Complex productia de avioane JF-17 Block 2. Block 2 include capabilitatea de realimentare in aer, avionica imbunatatita, incarcatura utila marita, sistem data link modernizat si capabilitati de lupta electronica.

Avionul, in versiunea imbunatatita, va costa 20 – 25 de milioane de dolari fata de Block 1 al carui pret era de doar 15 milioane.

Fabrica de la Kamra a fost reconfigurata pentru productia noii versiuni, pana prin 2016… an in care va intra in productie JF-17 Block 3 ce va dispune de un motor nou si armament diferit.

JF-17, produs in comun cu China incepand cu anul 2003, a intrat in dotarea Fortelor Aeriene Pakistaneze in 2007.

JF-17 este un avion – si acum urmeaza pelteaua – cu capabilitati multirol si “cost-effective”. A participat la show-ul aerian din Dubai, unde 11 tari si-au exprimat interesul in a-l cumpara.

Evit sa reproduc si mai pelteaua din vorbele premierului pakistanez, dar mentionez ca pana in prezent – am uitat sa zic, este? – pakistanejii au fabricat 50 de JF-17 Block 1.

Sursa: Dawn

 

– Iulian Iamandi –

14 Comments

  • pakistanezii nu se misca rau deloc. produc un avion cu capabilitati cat de cat ok, un tanc satisfacator. ambele cu concursul (mai bine spus transferul de tehnologie al) chinezilor.

    meanwhile in india, dupa lupte seculare care au durat vreo 30 de ani, a intrat in sfarsit in productie luna asta tentativa aia de rafale monomotor. daca ne gandim ca indienilor le-au luat tot vreo 30 de ani sa produca o tentativa de leopard 2 care are o gramada de probleme, in vreme ce tancul pa-chinezilor era up and running in 10 ani…

  • Mie imi place ca multi se uita cu jind la JF 17 pe cand atunci cand aud de FA 50 il critica de mama focului. Tind sa cred ca cele 2 aparate reprezinta trend-ul mondial pentru tarile aflate in curs de dezvoltare in ceea ce priveste aviatia de lupta.

    • Pai JF 17 sta mai mult in aer decat FA 50 si a fost special conceput ca un avion de vanatoare usor, in genul F-16 cand era copil, asa ca e normal ca JF 17 sa fie dorit, mai ales ca a ajuns deja la 4 400 de kg incarcatura utila de la 3 000 de kg si are o raza de lupta mult mai buna decat FA 50.

      • Pai 4600 de kg de armament transporta si FA 50, calitatea executiei superioara pentru avionul sud-corean, radarul ELTA EL/M 2032 unul foarte bun, mult mai bun decat cel de pe JF 17 Block 1.
        Asta este vraja cu proiectarea din start pentru a fi avion de vanatoare usor.
        cand ai aceleasi numere de +8G si /3G.
        Intre o masina chinezeasca sau fabricata in China si una Sud-Coreana sigur o aleg pe cea din peninsula cu doua tari si o populatie, asa sunt calitatile tehnice si la avioane.
        A si sa nu uit ca motorul RD 93 nu se poate comapra ca longevitate cu GE 404.

  • Ca tot spuneam de T-50 monoloc, coreenii se pare ca s-au gandit deja la asta si prin 2016 vor sa scoata cica varianta monoloc

    http://2.bp.blogspot.com/-0lg6gfxUgNg/Td9aeO4MLfI/AAAAAAAAJZs/–JamzbyRmk/s400/FA50.jpg

    http://img849.imageshack.us/img849/8316/a011478449ab73dbd0efc.jpg

    http://img213.imageshack.us/img213/3507/f50s.jpg

    Daca ii mai lungesc/latesc un pic dimensiunile ca sa bage mai mult combustibil si sa-i creasca raza de actiune si daca ii pun motorul ala F-414 la 120 kN plus radarul AESA si ii mai pun si un senzor bun IR atunci da, merita sa facem o afacere cu ei precum brazilienii cu Gripen (adica offset, transfer tehnologic, facut in buna parte aici etc). Zici ce e un amestec intre F-16 si F-20

    Si Gripen NG dar tot cu motorul de 120 kN si in acelasi conditii sau in cele oferite cand a fost cazul ar fi fost un avion excelent pentru noi

    • @ Radu – ma bucur ca sapi in net dupa informatii, eu unul cred ca F 50-ul o sa apara ceva mai greu pentru ca o sa incalece piata lui F 16 Block 50/52+ sau chiar F 16 V.
      Inca cred ca cea mai buna varianta pentru noi este Gripen E/F.

      • Poate ne bagam la asta, cand l-or scoate

        http://www.planobrazil.com/wp-content/uploads/2013/09/Future-Gripen.jpg

        Daca s-ar face o colaborare, SAAB, noi, turcii, brazilienii, fiecare cu ce poate, si scot avionul asta in 10 ani, ar fi chiar OK. Cum zicea si Stelian, niste cerinte clare si ceva sa fie bun la momentul la care iese produsul.

        Altfel am inteles ca elvetienii au cam picat la teste Gripenul prima data, nu stiu cat de bun e E/F acum
        Cat despre F-50, poate fi un fel de F-16 al saracului, oricum Lockheed castiga si de pe urma lui si oricum viitorul e spre F-35 si ce mai au ei in plan, drone, avion de gen 6, bombardiere din noua generatie

        • Elvetienii au pus Gripen C/D-ul pe locul 3 in spatele Typhoon si Rafale ceea ce este de asteptat. La unele chestii cum sunt Air Ground – Gripen C/D a iesit sub F/A 18 C/D al Elvetiei ceea ce iarasi nu era o mare surpiza, avionul american fiind optimizat pentru atac la sol si fiind bimotor logic ca poate duce mai mult armament intr-o misiune.
          Totusi Gripen C/D-ul s-a dovedit cel mai usor de intretinut si cu costurile per ora de zbor cele mai mici.
          Gripen C/D-ul s-a dovedit un adversar redutabil in luipta aer-aer contra F/A 18 Hornet dar in spatele concurentei reprezentate de Rafale si Typhoon.
          Concluzia Gripen NG-ul este avionul cel mai echilibrat intre costuri si performante si a fost ales in dauna unor performante pure date de Typhoon sau Rafale.

      • @Fenchea Marius-Eugen – de acord cu tine ca F-50-ul o sa aiba ceva astfel incat sa nu manance din piata F-16. Poate greutatea, poate radar cu 2-3 pasi in spate etc.

        Despre JF-17 Block 2 ce sa zic…suna bine dar trebuie vazut la ce standard se upgradeaza (ce avionica, ce capacitati de razboi electronic etc). Sunt tare curios ce ii poate pielea acestui Block 2 avand in vedere ca i-a crescut pretul cu 5-10 milioane. Eu il vad ca un avion de viitor avand in vedere ca deja se vorbeste de un block 3 cu motor nou (asta probabil din cauza ca PAK sunt la cutite cu India si nu isi permit sa vegeteze). Dar cu toate astea nu mi l-as dori in dotarea greu incercatei RoAF.

        • @ Dannu – F 16 o sa aiba cel putin teoretic avantajul razei de actiune marite, viteza maxima de 2 Mach si probabil un radar “un pic” mai bun probabil cu raza maxima de detectie cu vreo 10-20 de km mai mare.

  • P.S.
    Si din ce am mai citit vor sa-i intareasca aripa (probabil sa-l duca la 9 g) si ar avea 10.000 de ore de zbor la structura hehe. Daca i-ar pune cumva niste rachete si pe lateralele fuselajului, sa nu-i incarce atat aripa ar fi si mai bine si m-as declara si eu fan.

    De fapt ar putea ai nostri sa faca un astfel de derivat si sa colaboreze cu coreenii la el. Sunt sigur ca si americanii ar fi de acord ca doar sunt bagati in asta si cu transferul de tehnologie si toate cele ar fi o idee buna pentru noi, daca avionul ar avea caracteristicile mai bune (viteza, plafon, raza de actiune si manevrabilitate)

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: