Aviaţie

Omnirolul isi extinde capabilitatile aer-aer

Omirolul Rafale cu rachete MBDA Meteor acrosate.

Va imaginati deja ca atunci cand scriu “omirol” ma gandesc (multumita gaselnitei nemaigasite a departamentului de marketing de la Dassault) la Rafale (preferatul lui Iulian).

Asa…

Luna asta Rafale a atins doua puncte importante in procesul de dezvoltare/cariera sa. Mai exact:

  • Primul exemplar de serie echipat cu radar cu scanare electronica activa (AESA) RBE-2, livrat catre beneficiar.
  • Primele teste cu racheta aer-aer cu raza lunga de actiune Meteor, produsa de MBDA

In perioada 4-10 octombrie exemplarul Rafale B301, apartinand centrului de incercari de la Cazaux, al DGA-ului (Direction Générale de l’Armement) a efectuat doua teste cu Meteor-ul. Teste incununate de succes.

Pe data de 22 decembrie 2010 DGA a semnat cu concernul MBDA un contract pentru achizitia a 200 de rachete Meteor. O saptamana mai tarziu contractul de integrare a sistemului Meteor pe rafale, era atribuit partenerilor industriali.

Text si foto via Dassault

– Griffon 236 –

Navighează în portal:

Resboiu Master; Armata Română; Forţe Speciale; Space; Revista Resboiu; Forumul Resboiu;

7 Comments

  • Inca o data Rafale ia fata lui “frate-sau” Typhoon – sa nu se mire EADS-ul ca pierde in vitor mai multe contracte.
    Rafale poate si aer-sol si aer-aer in acest moment mai bine decat Typhoon.
    Pana va avea Typhoon-ul antena aia AESA cu baleiere mecanica mai dureaza un timp…asa ca au prim planul!
    Nu m-as mira ca in 2-5 ani Rafle sa primeasca toate doatrile de pe F 35 si sa le sufle clientii Lockheed Martin.

      • Motorul de Rafale care sa il duca la Mach 1.2 fara postcombustie este deja in teste si va intra pe avioanele de serie in urmatorii 2 ani, practic in acel moment gap-ul cu Eurofighter se inchide si la acel capitol.
        Motorul Snecma M 88 mai are avantajul unei reprize foarte bune de la nominal la fortajul maxim ceea ce iarasi nu este de neglijat.

      • “They enable the Rafale to supercruise at speeds of up to Mach 1.4 while carrying a loadout of six MBDA MICA air-to-air missiles” – deci probabil ca urmatoarea generatie de Snecma M 88 o sa fie mai mult decat suficienta.

          • Dar trebuie ca sa recunosti ca tubul ala nu e estetic ever si e urat cu spume – despre tubul de alimentare in aer vorbesc….si nu are cum sa fie stealth.
            E pacat la ce aerodinamica are Rafale sa aiba tzeapa aia in bot!

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: