Aviaţie Promo

Oltenia Aeronautica: 60 de ani de la infiintarea primelor unitati inzestrate cu avioane de lupta reactive pe aerodromul Craiova

Copia avionului Coanda 1910

Asociația Română pentru Istoria și Propaganda Aeronauticii (A.R.P.I.A.) – filiala Craiova, sărbătorește « 60 de ani de aviație cu reacție pe aerodromul Craiova » pe data de  27 octombrie 2012.

Acțiunile aniversare vor debuta la ora 10.00  cu o conferință de presă ce are drept scop  prezentarea  copiei  la scară  reală a  avionului Coandă 1910.
Conferința de presă va fi urmată la ora 10.30 de un  spectacol aeronautic cu participarea Forțelor Aeriene Române și a Aeroclubului României.
Pe durata a aproximativ 4 ore, programul spectacolului aerian va cuprinde :
– exercitiu CSAR (căutare şi salvare prin luptă) MIG 21 – Forţele Aeriene Române.
– evoluție ŞOIMII ROMÂNIEI – Aeroclubul României (formație de 4 avioane)
– evoluție formație Zlin 142
– evoluție formație Ikarus C42
– evoluție planor
– lansări parașutiști
– evoluție balon cu aer cald
Accesul este liber.
Spectacolul aerian va fi urmat de un simpozion aniversar sub titulatura  “OLTENIA AERONAUTICA” – 60 de ani de la înfiintarea primelor unități  înzestrate cu avioane  de luptă reactive pe aerodromul Craiova unde accesul se va face pe bază de invitație.

– Resboiu –

Navighează în portal:

Resboiu MasterArmata Română;Forţe SpecialeSpaceRevista ResboiuForumul Resboiu;

 

1 Comment

  • REACTORUL COANDA 1910
    PROGRAM de RECONSTRUIRE “ASA CUM A FOST”

    Organizatia Henri Coanda a inceput derularea programului de reconstruire a primului avion reactor din lume conceput, proiectat si realizat de Henri Coanda intre 1907 si 1910. Avionul a fost expus la al II-lea salon aeronautic de la Paris si a fost testat ultima oara pe 16 dec 1910, când a fost distrus pe câmpul de la Issy-les-Moulineaux.
    Acest proiect are importanta istorica întrucât avionul original nu mai există, iar nicăieri în lume nu se găsește o replică funcțională ASA CUM A FOST a reactorului Coanda 1910 original.
    Avionul va fi reconstruit folosind materialele pe care le-a ales în 1910 Henri Coanda si va fi adoptată o tehnologie similară celei de atunci, pentru a se păstra pe cât posibil apropierea de proiectul original.
    Aspectul functional al avionului reconstruit este necesar pentru a elimina controversele generate pe plan internațional asupra zborului din 1910, prin demonstrarea practică a faptului că propulsorul prin reactie al avionului din 1910 avea capacitatea de a deplasa aparatul până la viteza de decolare.
    La prezentul program, alături de Organizatia Henri Coanda, participă studenți voluntari ai Facultații de Inginerie Aerospațială a UPB și alți specialiști independenți.
    Partener la acest proiect este CADWORKS prin oferirea acesului la licentele SOLIDWORKS necesare proiectarii 3D a aparatului.
    Fondurile vor fi asigurate prin parteneriate și sponsorizări.
    După realizare si testare avionul va fi donat Casei Memoriale Coanda, care este în curs de constituire sub jurisdicția Ministerului Culturii si Patrimoniului National, pentru a fi expus publicului intern și internațional.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: