Aviaţie

Norvegia la un pas sa renunte la comanda de NH90

NH90 norvegian

Norvegia ameninţă cu anularea comenzii pentru elicopterele NH90 din cauza întârzierii livrărilor.

Oslo a comandat opt elicoptere NH90 în varianta maritimă, configurate pentru operaţiuni de căutare şi salvare, care urmau să intre în dotarea gărzii de coastă.

Livrările trebuiau să aibă loc acum şase ani, dar până în prezent norvegienii au primit un singur elicopter din acest tip.

Noile elicoptere trebuiau să înlocuiască bătrânele AgustaWestland Lynx care au început să fie retrase încă din 2005 din inventarul Gărzii de Coastă. Lynx-ii au fost recepţionaţi în anul 1981.

Da, ar putea concura cu câteva dintre elicopterele noastre…

Cum nici un alt NH90 nu a mai fost primit, norvegienii sunt gata să le spună celor de la NH Industries că s-au lins pe bot de comandă.

Luna trecută, au exista luări de poziţii dure faţă de acest subiect:

“NH90 is greatly delayed and I am very concerned about this situation. We therefore have to consider what the options are to ensure the coastguard has the helicopter capacity we depend on.”

“If the manufacturer doesn’t manage to deliver the helicopters [to deadline] we are considering cancelling the contract.

“We are a customer and we cannot wait forever to receive our merchandise.”

– a spus secretarul de stat al apărării, Roger Ingebrigsten.

Întrebat despre alternative, Ingebrigsten a spus:

“There are several helicopters on the market that are combat-proven and in use by other nations.”

Până în prezent NH Industries nu a oferit declaraţii legate de problema livrării elicopterelor norvegiene.

Sursa: Flightglobal

– Resboiu –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

3 Comments

  • Mie personal nu mi se par deloc dure luarile astea de pozitie. Adica aia i-au intarziat sase ani cu livrarea elicopterelor, iar norvegienienii de abia acum ameninta? Slab, foarte slab. Le trebuia sange balcanic, sa clocoteasca prin vene, nu din ala inghetat de-al lor.

    Apropos, stie cineva daca NH Industries a rezolvat problemele la elicopterul asta? Imi amintesc ca una din defectiuni era la usa… ca nu se inchidea complet, sau cam asa ceva.

  • Bine…si ce vor face o sa ramana cu o flote de 1 NH 90 si restul de sa spunem S 70 Black Hawk?! Asta ar fi tare de tot! Oricum NH 90 cu sau fara Norvegia are viitor asigurat, si mai are si un avantaj enorm datorita FBW pentru prima data implementat la elicoptere.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: