Armata Romana Fortele Aeriene

Nici o zi fara F-16 de la dezmembrari. Astazi ministrul a zis si de F-16 grecesti

F-16, BSDA 2012

F-16, BSDA 2012

Stimaţi telespectatori, vorba Sandei Ţăranu, nu trece ziua fără o ştire cu avioane F-16. Aproape că simt nevoia să îmi mulţumesc că nu am scuipat, când mi s-a dat să beau apă din clopoţel când eram mic şi veniseră colindătorii, pentru că… cică eram cam mut şi îmi plăcea mai mult să citesc decât să spun vorbele. Deh, copil, trei ani.

Probabil că aveam şanse să devin autist dintr-acela foarte inteligent, dar leacul băbesc mi-a scăzut nivelul de inteligenţă – d-aia urăsc matematica şi programarea – compensând cu pedalatul din mandibulă, respectiv din deşte.

Da, noroc cu toate astea strânse la CV, că la cât de dese sunt ştirile cu F-16.. n-aş mai fi ştiut ce să zic şi mă acuzaţi că repet şi nu mai are farmec.

Efşaispezarea de azi îl are ca personaj principal pe ministrul Defensivei, Mircea Duşa, legat de care – după ce că nu m-am luat decât de Gabriel Oprea de vreo două-trei ori – am decis să adopt poziţia Gânditorului de la Hamangia şi să aştept să i se mai usuce semnătura de investire.

În timp ce mulgeam netul, încercând să dau jos şi filmarea pe care a tras-o colegul Mozambic, ieri, la CISE, la prezentarea noului JCATS al Marinei, pe Prima Tv era difuzată în direct scena cu reporterii buluciţi pe Mircea Duşa precum fanii pe Maicăl Gexon.

Ei, ce credeţi că îi durea pe microfonişti?

Taman ce se auzise că ministrul Interioarelor a zis că dacă nu primeşte suficienţi rogodei ministerul pe care îl păstoreşte penalizând de gura televiziunilor jandarmi excesivi, îşi ia jucăriile şi pleacă. Ca să împingem mişto-ul mai peste gard, ar fi fost tare să spună că pleacă şi îşi deschide propriul minister de interne – cam ca la site-urile de internet, când se lasă cu divorţuri.

Şi pe interesul ăsta, fanii îi cereau ministrului să o cânte p-aia cu plecatul dacă nu primeşte suficiente fonduri.

Mircea Duşa n-a zis că pleacă, dar a spus că planul de înzestrare are să intre în priză începând cu cealaltă jumătate de an. Şi, a mai spus că ministerul va scoate la vânzare ce-i prisoseşte.

Între timp, Marius şi Victor mi-au semnalizat din faruri că a apărut ceva articol pe net cu F-16 şi am fost nevoit să înghet descărcarea fimării de la CISE, ca să mă apuc de subiectul avioanelor cumpărate de la dezmembrări.

Să nu uit… nu cred că mai pupăm F-16 olandeze, după ce almost-consătenii mei, de pe linia tatălui, le-au suptstras tablourile alea despre care nici măcar snobii nu pot spune că sunt frumoase.

Iar Mircea Duşa a declarat în cadrul unei întâlniri care a avut loc la Consiliul Judeţean Dolj, că au loc negocieri cu parteneri din Portugalia şi… Grecia, în vederea echipării Poliţiştilor Circulaţiei Aeriene cu avioane.

Da, am exagerat, dar şi ministrul a exagerat. Deci, nu se pune.

Iată exagerarea, cu citat:

Ministrul Apararii Nationale, Mircea Dusa, a declarat joi, in cadrul unei intalniri la Consiliul Judetean Dolj, ca au loc negocieri cu parteneri din Portugalia si Grecia in vederea achizitionarii unor avioane de tip F16 pentru Politia aeriana, transmite Mediafax.

Domnule ministru, poliţie se face într-adevăr acolo unde aţi fost înainte. Avioanele astea, fie că sunt ele târâşuri la care renunţă unii după ce le-au uzat, ori din hârtie de dictando, sunt destinare Forţelor Aeriene Române!

Chiar nu v-aţi lovit de vreo denumire cam p-acolo când eraţi la Consiliul Popular al oraşului Topliţa ca şef serviciu (administrativ şi Apărare Locală Antiaeriană)? Că tot întreba ieri colegul Victor cu ce ocazie şi dumneavoastră pe la MApN.

“Referitor la avioanele pentru Politia aeriana, a precizat-o si ministrul delegat pentru buget, suntem in negocieri cu mai multi parteneri externi care detin avioane F16, iar atunci cand acordurile cu partenerul care ne va furniza aceste avioane vor fi incheiate trebuie sa avem in vedere si bugetarea acestui program si sigur plata, probabil, in cursul acestui an, a banilor care vor fi negociati in urma discutiilor cu statul care ne va furniza avioanele respective. Suntem in negocieri si cu portughezii si cu grecii pana la urma o sa ne hotaram asupra modului in care vom perfecta aceste acte”,

Încep să îl simpatizez mai mult pe ministrul de Interne, domnule Duşa. Respectivul domn chiar e pus pe treabă, iar dumneavoastră daţi bară-gol la aproape fiecare intervenţie. P-asta cu in vederea achizitionarii unor avioane de tip F16 pentru Politia aeriana va fi greu să o uit în timpul serviciului dumneavoastră. Să nu uitaţi şi de nişte fluiere…

Acelaşi ministru Duşa, omul care cumpără avioane F-16 pentru Poliţia aeriană şi nu pentru Forţele Aeriene Române, a mai spus că se va continua şi programul de achiziţionare a avioanelor de tip Spartan:

“Programul acesta de inzestrare cu avioane Spartan, cu avioane de transport, este unul pe perioada mai lunga. Deja exista un numar de avioane furnizate de Alenia (n.r. – Compania Alenia Aeronautica din Italia). Avem in vedere ca prin alocarile bugetare sa onoram facturile emise si sa si finalizam acest program pana la numarul de avioane contractate”

Domnule ministru, aveţi cunoştinţă că din 1991 Forţele Aeriene Române nu au mai primit un avion de luptă nou?

Dar că tot de pe atunci Forţele Navale nu au mai primit o navă de luptă nouă destinată acţiunilor pe mare?

Facem ceva pentru Armata Română sau le dăm fluiere şi girofaruri? Că tot le punem capac cu un fost ministru de la Interne.

Am o idee, şi poate prinde. De ce nu se înfiinţează în cadrul Serviciului de Poliţie Rutieră şi două escadrile de Poliţie Aeriană?

 

– Iulian Iamandi –

13 Comments

  • F-16 de la greci asta chiar e noua :).ziua si duma .miroase a mega tzeapa! sa cumperi avioane de la vanzatorii de masline si mandarine e cam trist.

  • Misto cu declaratiile astea de la CJ Dolj..ce naiba mai cauta asta acolo.

    Grecii vad ca au vreo 30 si ceva de F-16 Block 30, venite prin 1988-1989 si care prin 1997-1998 au fost trecute prin Falcon-Up(un soi de MLU), au primit de-a lungul timpului diverse imbunantari-modernizari, nustiu cat au fost zburate dar probabil ca pe undeva pe la 5.000, noroc ca la o adica ar tine pana la 10.800 si chiar 12.000(este drept cifra valabila pt IF-16D care are o structura mai robusta decat Block 25-52), si cel mai misto este ca sunt vopsite misto.

    Daca ar fi sa cumparam o duzina de portugheze si una a la grec, ar fi nasol la partea de standardizare.

    Alea portugheze au structuri de A/B, astea grecesti C/D, sunt ceva modificari intre ele, unele au radare APG-66V2, alelalte APG-68, alea portugheze folosesc sistemul de razboi electronic EWSIP, alea grecesti ASPIS, alea portugheze au motoare PW-220, alea grecesti GE-110, si alte nesimilaritati, dar wtf noi de exemplu la arma tancuri in 5 batalioane avem 3 tipuri in 5 variante, nu vad de ce am mai fi stresati ca nu sunt F-16 ale noastre toate chiar idem, putem spune ca diversitatea haotica este un brand de tara, asa ca ce nevoie ar avea Romania de o Forta Aeriana cu dotare omogena.

    Sau cine stie daca se vor lua, se vor numai din Grecia.

  • Daca Dusa tot vrea Politie Aeriana, atunci ar fi arhisuficiente 16-20 F-5-uri..

    Vad ca are destui fani pe aici si aiurea, chiar si io intr-o anumita masura.

    Chiar si asa istoria in 2100 va constata o crestere a cheltuielilor cu inarmarea Romaniei intre 2013-2016 comparativ cu 2009-2012, deci pot sa stea linistiti cu raportarile la tiran.

  • Si care-i problema cu politia aeriana? O masura binevenita bre! La cati piloti depasesc limita de viteza in spatiul aerian deasupra localitatilor…. Sa le fie rusine. Rupeti-i cu punctu de amenda domnu Dusa. 🙂

  • E SCRIS CU HAR, NU STU CE SA FAC CA IMI VINE SI SA RAD SI SA PLANG. NU CONTEAZA CE FAC EU, PROBLEMA E CA NU MAI AVEM CE ZBURA SI ASTIA UMBLA DOAR DUPA FIARE VECHI.
    POT DOAR SA MA ROG LA DUMNEZEU SA LE DEA GANDUL CEL BUN SI SA CUMPERE NISE AVIOANE DE BUN SIMT

  • Io zic sa luam 4 de la portughezi block 10 cu motorul ala vechi P&W
    4 de gretzi, block 30 cu motorul GE
    ce conteaza ca sunt alte prize de aer, sistem de prindere, electronica de comanda, alte scule de mentenantza, alte fabrici unde trebuie trimis la RK etc ?

    Uite si la greci, motivatie 🙂 niciodata nu o sa fie simultan doua service bulletin sa stea la sol si cele cu P&W si cele cu GE 🙂

    The Hellenic Air Force has ordered a total of 170 F-16s. All are F-16C/Ds, but the initial 2 tranches of 80 F-16 Block 30 and Block 50 aircraft are powered by GE’s F110-110/129 engines. The next 2 “Peace Xenia III/IV” orders covered 90 Block 52 planes, powered by Pratt & Whitney’s F100-229 engine. This adds maintenance costs, but ensures that engine problems can’t ground the HAF’s fighter fleet.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: