Moment oarecum nostim la Farnborough, anunţat de Konstantin Popovich,vice-preşedinte la Yakovlev.
În timpul unei demonstraţii pentru presă prezentă la faţa locului, una dintre caracteristicile noi ale avionului Yak-130 a cauzat ceva probleme…
“We had problems on the first day of the event. We were told we could not take off because the air intakes were closed, “
Oficialii de la Irkut au explicat că Yak-130 este echipat cu un sistem de control fly-by-wire în prizele de aer care previne ingestia de obiecte străine care pot avaria motorul atunci când avionul operează de pe piste neamenajate sau de pe iarbă.
Popovich a menţionat:
“The tower kept asking if we were sure that the jet could take off like that,”
Sursa: Aereo
– Resboiu –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române;
Asta este maxima, de aia u vin prea multe avioane rsesti in Anglia, astia nu stiu de sistemul de inchidere a prizelor de aer, MIG 29 cand a zburat pe cerul lor nu l-a avut?!
excelent 🙂
Si pana la urma in ce a constat problema?!
:-))))))) chiar nu te-ai prins?!
Nu prea . 🙁
unele avioane rusesti Mig29, yak130 au prize de aer suplimentare pe suprafata anterioara a fuselajului, care lucreaza conjugat cu prizele de aer de sub plane si se inchid ca sa nu aspire obiectele de pe pista la decolare. Astea de dedesubt se inchid si alea de deasupra se deschid. Tommy ala din turnul de control habar n-avea de asta si vazand prizele de aer inchise intreba de zor daca rusii sunt gata de decolare. Si da, e de tot rasul. Daca nici un controlor de trafic de la marele Farnborough nu stie atata tot dar stim noi pe aici pe forum, care suntem doar niste chibiti a-mi inchipui cum o fi cu controlul zborurilor RAF si care o fi nivelul real al tehnicienilor aviatiei mariei sale intr-un caft adevarat?
Acuma ma prinsai ca poanta era ca turnul de control nu au stiut ca avioanele rusesti au prizele de aer smecheroase .