Răspunzând ieri unei întrebări adresate în parlament, Nikolay Nenchev, ministrul bulgar al Apărării, a rostit vorbele din titlu: repararea avioanelor MiG este prea costisitoare.
Nenchev a precizat că mentenanţa avioanelor existente va costa până în 2029 suma de 1,6 miliarde leva.
Parlamentarul Petar Slavov din Blocul Reformist a declarat în aceeaşi zi că o escadrilă întreagă formată din 16 avioane puţin folosite sau chiar noi, dar compatibile cerinţelor NATO, ar fi mai ieftine de întreţinut.
Nenchev însă, a atras atenţia că avioanele MiG vor trebui reparate în perioada de tranziţie, chiar dacă se vor cumpăra avioane de vânătoare noi.
Sursa: Novinite
Parcă văd că nu doar elicopterele SMURD vor avea treabă pe deasupra Bulgariei…
– Iulian Iamandi –
Hai sa facem pariuri. Eu zic ca își cumpara 8 Gripenuri A/B .ce poți sa cumperi de 285 mil de euro?
1,6 miliarde de leva inseamna cam 800 milioane de euro… cam cat au platit cehii si ungurii pentru escadrilele lor de Gripen.
Te pomenesti ca bulgarii au primit deja vreo oferta si anuntul lui Nencev face parte din vreo campanie de pregatire a terenului… N-ar fi prima oara cand se intampla..
In articol acea suma e trecuta la mentenanta.
Daca vor lua aparate de suma respectiva, adio zboruri ca vor avea nevoie de mentenanta la noile avioane deci canci bani de piese, munitie sau combustibili
Shhhhh – Ivan o sa le faca politie aeriana ca bulgarii pana se hotarasc la alt multirol nu o sa mai aiba MIG-uri…
Ar fi interesant daca si tarile Europei de Est ar negocia mai dur cu vanzatorii de avioane care sunt si fabricanti: cumpar avioane sa zicem 30,dau 3 mld,dar fa-mi si transferul de tehnologie.Vad ca si Indonezia a invatat lectia indiana.
http://www.thejakartapost.com/news/2015/03/09/russia-ready-transfer-sukhoi-technologies-ri-envoy.html
Albert la motoarele de la su cu ajutaj orientabil ai “mean time between overhaul” la duze de doar 250 de ore. Turbina are 1000 de ore.
Astea doua chestii – pana si marele popor chinez nu a reusit sa le copieze/asimileze de la rusi, si trebuie sa le cumpere ca si kituri de reparatie.
Adica pot ei transfera oricata tehnologie, daca zice cineva la kremlin ca niet avioanele alea pe care ai dat 3 mld de euro mai zboara inca cateva ore si pa pa
Nici nu poti face ceea ce am facut noi cu mig21 sau polonezii cred cu 29, sa ai o masa mare de motoare “spare” din care sa canibalizezi cu metode de defectoscopie recente, de la un manufacturier de motoare care in anii 70-80 nu reusea sa asigure calitate constanta si dadea niste limite de RK mai inguste decat era cazul
Paul,cele 6 tari est europene au in prezent niste aviatii liliput si nici perspective de la dezvolta.Daca luam pe nu in brate,niciodata zona aceasta nu va iesi dint-o stare de subdezvoltare tehnologica.Am dat exemplu acela ca metoda ,nu neaparat ca luam Su.Adica India sau Indonezia ar fi capabile,sau ma rog macar isi propun, sa asimileze tehnologii de grad zero,iar cele 6 tari nu.
Albert inteleg foarte bine ce vreti sa ziceti.
Dar un avion manufacturat local intr-o serie redusa te duce la niste costuri pana la cer, fara a avea in schimb beneficiul ca la o adica poti conta 100% pe industria locala, si ca tehnologia pe care o primesti o poti dezvolta suficient de bine si ca ti-e utila si in alte domenii nu atata de inguste cum e un avion de vanatoare
Ca offset la avioane de tehnologie avansata, polonezii mi se par foarte ok, par exampli au cumparat f16, au primit tehnologie licente si comenzi de la sikorsky, pe resboiu erau niste poze cu niste elicoptere ale politiei turce care alimentau la cluj in drum spre casa venind de la modernizare din polonia – adica dupa ce reusesti sa digeri tehnologia care vine parte a negocierii dintre doi politruci, – trebuie sa fii capabil tu cu industria locala sa folosesti in mod economic tehnologia “noua”, nu au tinut mortis sa faca f16 made in poland, au in schimb altceva avansat made in poland
Sau Patria a lor pe care au licenta si incearca activ sa il vanda la export ca au costuri de manufactura competitive fata de ale producatorului original ca au avut doar pentru armata lor 1000 si ceva de bucati cred in tot soiul de configuratii
Noi nu prea am fost in stare niciodata din pacate – am cumparat de exemplu doua licente de la francezi la elicopter, motoare cutii de viteza etc – am dezvoltat vreunul propriu?
sau la tractoare, camioane, locomotive, rombac cu motoarele RR , calculatoare (si felix a fost licenta de la iris franta) – trebuie sa ai in vedere o piata pe care sa fii competitiv cu ceva ce manufacturezi folosing tehnologiile de varf care ti se transfera astazi
Si sa investesti continuu in R&D ce e azi state of the art maine o sa fie depasit, si nu o sa mai cumpere guvernul tau avioane de 3 mld de euro ca sa primesti alta tehnologie
Eu am gandit cele 6 state ca un intreg sa actioneze ,proiect comun,asa individual nu sunt prea semnificative..Si ca model de dezvolare industriala pledez ptr. cel indian:achizitii contra transfer de tehnologie inalta.