Aviaţie Marină

MiG-29K/KUB, in sfarsit si pentru VMF

Mig-29 KUB cu Kh-35 (Foto Serghei Lisenko)

Dupa negocieri “seculare” UAC si Ministerul Apararii au semnat (intr-un sfarsit) contractul pentru varianta ambarcata a MiG-29. Vor fi fabricate si cumparate, pentru dotarea Voyenno-Morskoy Flot, 20 de simple MiG-29 K si 4 duble MiG-29 KUB. Livrarile vor fi intinse pe o periooada de doi ani (2013-2015), iar valoarea contractului e inca necunoscuta.

“Defense Minister Anatoly Serdyukov and MiG General Director Sergei Korotkov have signed the contract for the delivery of MiG-29K and MiG-29KUB carrier-based fighters,” a comunicat MiG.

“The signature of this contract for delivery of these fighters is a real step in fulfilling our program for rearming the forces. The Naval Air Forces will get a modern combat aircraft as good as any in the world,” ar fi spus Anatoly Serdyukov.

Cele 24 de MiG-uri 29 vor echipa Kuznetsovul, cu baza la Murmansk, urmand sa simplifice problemele de logistica datorate operarii a doua tipuri de avioane ( Su-33 si Su-25UTG). De asemenea va da, in sfarsit, gruparii aeriene de la borul Amiralului, posibilitatea de a executa misiuni antinava, pe langa asigurarea suprematiei aeriene.

Sursa:
Lenta

22 Comments

  • Si punem pariu ca MIG-ul o sa mai aiba si un contract de avion usor monomotor de generatie noua posibil stealth?
    Rusii sunt suficient de inteligenti ca sa isi dea seama ca un pic de concuretna face bine si nu o sa lase ca Suhoiul sa aiba pozitie de monopol pe piata avioanelor de lupta.

    • Daca ar scoate un monomotor ar rupe piata. S-55, ori ceva aparut asa… peste noapte precum T-50. Iar daca ar fi fiabil si cu pret bun, ar fi perfect!

      • Am citit undeva ca e pe teava un astfel de proiect de vanator usor, pantru tarile in curs de dezvoltare si car enu isi permit PAK-FA.

  • Biroul de proiectare MiG mai exista sau a dat faliment?…ca eu auzisi odata un mic zvon si nu i-am mai acordat importanta pana cand am citit acest articol….ca eu unul nu am mai vazut nici macar o schita a vreunui concep de viitor….

  • Ma intreb cand o sa treaca rusii pe portavion la sistemul CATOBAR in loc de actualul sky jump si cabluri de apuntare, sau de ce nu si una si alta, in momentul de fata sarcina utila cu care decoleaza un Su 33 sau un MIG 29K este limitata de acest sistem sky jump.

    • Pai de ce s-o faca? Au decolat cu bombardiere SU25 de pe Kuznetsov si asta are raportul greutate-forta mai mic ca SU 33.

      • Catapulta are avantajul ca arunca spre cer avioanele complet echipate si inarmate, Su 33 si Su 25 nu erau incarcate la maxim atunci cand decoleaza de pe portavion – lipsa catapultei duce la utilizarea fortajului la decolare, la incarcarea mai mica cu armament a avionului si implicit la un ritm operational mai putin sustinut.

        • Pai…Nu prea e cazul: Su-25 UTG are 4 puncte de acrosaj sub aripa(folosite doar pentru rezervoare suplimentare) iar Su-33 au decolat(lucru documentat cu foto si video) cu toate cele 10 puncte de aclosaj ocupate…Deci chiar nu sunt probleme din punctul asta de vedere.
          espre utilizarea postcombustiei…Chiar si in cazul operatiunilor CATOBAR e folosita…

          • Tocmai. Astia au filozofia sa simplifice nu sa complice lucrurile. Nu prea cred sa vedem catapulte pe Kuznetsov vreodata.

            • Urmatorul portavion va fi peste 80 000 tone si cred ca va fi cu ambele : catapulte si sky jump. Asa scriu la rusi.. Rusii zic ca vor 100 de vinatori pe el..

  • Deci avionul va fi echipat cu “Harpoonski” printre altele. Desi nu sunt fan al avioanelor rusesti cred ca este un avion util rusilor si altor state ce opereaza sisteme de armament similare.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: