Aviaţie

MiG-29: Zbor catre viitor

Special pentru Kala si pentru cei care au o slabiciune pentru “uneltele” rusesti (myself included 😀 ), un filmulete marca Wings of Russia:

– Griffon236 –

———————————————————

Link-uri utile:

Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.

21 Comments

  • @Griffon236 … mersii mult … apreciez gestul si mai mult de atat apreciez ca unii inteleg ca cei in sufletul lor nu poate fi sters indiferent cate argumente contra se aduc. Ii iubesc ca oameni si nu ca istoria neagra pe care au avuto si nu din vina lor, pentru ca ei la randul lor au fost victimele sistemului si au fost ucisi, dar pentru mine ca si tehnologie in aviatie/spatial sunt numarul 1.
    Si cum sa nu iubesti asemenea minuntatii si frumuseti.
    Apropo a-ti avut ca prietena o rusoaica pura? … eu da … si nu am termene de comparatie cu nici o alta natie.
    Acum poate intelegeti de unde e asa de conturata acesta pasiune fata de rusi.

    Mai Romania Inedit, macar la postul asta dedicat mie trebuia sa fiu primul la comentarii :))
    @

  • Hai bre sa trimitem o adresa la RoAF sa ne dea situatia mig-urilor de la Kogalniceanu. Mai sunt 21. In ce stadiu sunt si ce trebuie schimbat la ele.trebuie sa aiaba o asemenea situatia macar cei care se ocupa de conservarea lor. Si trimitem apoi trimitem o scrisoare la rusi la Klimov sa-i intrebam daca sunt dispusi sa le repare. Mai sunt 6 bucati la basarabeni le putem lua si pe alea pt canibalizare. Macar ca exercitiu mediatic sa punem presiune pe loazele astea ale noastre care se tin numai de hotomanii si spagarii. Mama lor de hoti, toti

      • Si eu stiam acelasi lucru..tot de 18 dar starea lor este jalnica, avantajul lor fata de F 16 MLU este ca nu sunt mult zburate, structura de rezistenta fiind noua si ca rusii de la MIG ar putea sa le aduca pe toate la viata.

        • eu nu inteleg ce am castiga cu mig-urile ,ca am cheltui aceeasi bani?
          cum nu inteleg aversia oamenilor ptr f 16
          cand vine vorba de aparatul asta toti sar sa spuna ce rau este
          asta e si unul din motivele ce m-au facut sa-i aduc argumente pro
          cei mai multi uita unele aspecte,multi dintre ei pro tehnica aviatie rusa
          f 16 a fost avionul ce a revolutionat in timpul sau aviatia si a facut posibila intoarcerea conceptului de lupta manevriera
          de la el si da la asa nestiutirii americani in ale aerodinamicii,s-au nascut ideile alea cu prelungirea fuselajului la incastrare(lerx),dupa aia copiat de su 27,ideea de fuselaj partial portant ,copiat de mig 29,priza de admisie sub fuselaj…la fel ,bine dupa aia nu spun nu, ca rusii au perfectionat conceptul
          ,astialalti au ales alta cale
          pe final vorbind de faimosul fbw,credeti ca daca nu ar avea limitarile induse in sistem ( ptr a evita erorile de pilotaj),limitari genul ca nu te lasa sa rdici nasul avionului daca nu ai o anumita viteza si altele…nu am vedea un f 16 facand cobra?sau un rafale?sau un eurofighter?
          pusesem videourile alea cu variantele experimentale ptr a arata ca platforma aerodinamic e capabila,dupa aia matv-ul ala e rudimentar,daca ar fi decis sa faca un tvc adevarat?
          apropo conceptul nasului ce provoaca turbulente si decci inestabilitate e introdus tot de f 16 si “perfectionat” de suhoi

          • Niko, si mie-mi place F-16, este un fighter perfect, si rusii recunosc ,el a fost motivul pentru care s-a facut 29.., dar , sa ia si Romania niste F 16 imbunatatite daca nu noi si sa mai vada ce mai este pe “piata” posibilitatea de alegere inseamna foarte mult.Problema e ca nu e alegere libera..

            • eu personal regret faptul ca fabricantii lui “au abandonat” f 16
              eu cred ca ar fi avut “margine”ptr a fi imbunatatit,dar nu in linea pe care au mers in ultimul timp marindu-i costurile ,ci sa revina putin la ideea de baza de unde au plecat ,aceea de a fi un vanator usor multifunctional si ieftin
              cu costurile la care au ajuns avioanele contemporane(toate sunt foarte scumpe de la eurofighter la rafale si f 35) ,face ca o aviatie militara sa fie foarte greu de mentinut
              cine stie ,e posibil ca datorita crizei si maturizarii unor tehnologii sa se “mearga” pe directia scaderii costurilor

              • Niko cred ca de aici a aprut ideea lui TA 50 Golden Eagle, schema aerodinamica este similara, avionul este foarte bun pentru misiunile pe timp de pace, antrenament si politie aeriana, costa cam la jumatate din costul lui Gripen C/D ceea ce nu este asa de rau.
                Personal cred ca ar trebui sa apara un avion care sa umple golul si care sa aiba un motor mai ieftin ca si GE 404 care totusi este un motor de avion de lupta.

          • Eu n-am nimic cu F16 nou. In schimb nu-mi surade ideea de a achizitiona F16 olandeze/portugheze. Prefer un avion nou(F16 Block52+,Gripen C/D), lucru care va insemna ca vom mai avea aviatie de lupta cel putin inca 30-40 de ani. Sunt curios de banii care s-ar “investi” in Programul F16 SH, ce s-ar putea face cu MiG-urile pe care le avem. Daca se mai poate face ceva…

            • eu cu un avion care a stat vreo 15 ani fara nici un fel conservare nu stiu daca se mai poate face ceva
              ar fi trebuit facut la timpul sau..,dar sa vorbim de ce s-ar fi putut face eu consider ca nu e constructiv,despre ce putem face e alta chestie
              despre ce s-ar fi putut face ,a fost odata un articol si despre remotorizarea iar 93,instalararea unui canard fix,modificarea varfurilor aripilor,piloni de acrosare ,plus altele …dar nu s-a facut
              macar sa vedem ce vor face de acum

      • Tot “spionând” pe Google Earth am dat şi de cele 6 MiG-29 de la Mărculeşti( Basarabia). Acum muuulţi ani am nimerit pe un site unde se discuta de Forţele Aeriene Moldoveneşti. Acolo se spunea ca celor 6 li s-au făcut “ceva” prin Ucraina şi că sunt în conservare (am înteles că ar fi putut zbura, spre deosebire de ale noastre). Alte 4 fiind închiriate(?) statului Yemen(sau, oricum un stat din sudul Pen. Arabe). Dacă e “Moldoveanul” pe recepţie poate ne spune ceva de cele 10 sau 6 MiG-uri.

      • pe google earth pare ca e si unul in curte la aerostar

        dar dupa atatia ani fara nici o conservare doar cu capacele de la gurile de admisie – cred ca sunt toate praf

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: