Aviaţie

MiG-21 Bis indiene vor fi pensionate abia in 2019

MiG-21 Bis India

MiG-21 Bis India

Fortele Aeriene Indiene vor opera pana prin 2019 flota de avioane MiG-21 Bis, adica s-a lasat cu o amanare de doi ani a pensionarii.

Anuntul a fost facut de catre Norman Anil Kumar Browne, seful Statului Major al Aviatiei.

Decizia a fost cauzata de intarzierile bastinasului HAL Tejas LCA si a achizitiei celor 126 avioane frantuzesti tip Rafale.

Conform lui Browne, India a achizitionat 874 avioane MiG-21 in diferite variante – cam de trei ori mai multe decat a cumparat Romania. In prezent, numai 264 MiG-21 mai sunt operationale.
Avioanele indiene MiG-21 Bis dispun de radarul rusesc multimod Super Kopyo, dar si de sistemul frantuzesc Totem 221G (ring-laser gyro aiming-navigation), dotari care sunt considerate suficiente pentru ca Fortele Aeriene Indiene sa continue utilizarea acestor aparate de zbor pana in 2019.
Intre timp, trei din saiseci si noua de MiG-29B/S au fost modernizate in Rusia ca si parte a unui contract in valoare de 964 milioane de dolari semnat in anul 2009. Alte trei MiG-29 modernizate vor fi livrate Indiei spre finalul acestui an.

Celelalte 63 de MiG-uri 29 vor fi modernizate la Hindustan Aeronautics Limited (HAL) in perioada 2015-2016.

Aceste avioane vor fi echipate cu noile motoare Klimov RD-33MK, radare AESA Zhuk-ME si rachete BVR tip Vympel R-77.

Sursa: Indrus

– Iulian Iamandi –

9 Comments

  • LCA Tejas are o serie de succesuri pe care nici F 35 nu o poate egala vreodata….cu alte cuvinte cred ca provoaca dureri de cap Fortelor Aeriene Indiene…..si cand te gandesti ca are o pasare promitatoare la inceptul anilor 2000….

    • Da, chiar imi amintesc ca in urma cu vreo doi-trei ani scriam si eu de bine de programul asta si ma intrebam – noi de ce nu…?

      Acuma, ca am vazut ce a iesit pe la ei… sa batem in lemn! Demararea unui proiect din asta ne-ar mai lipsi, ca in rest avem de toate.

  • ce s-a intamplat cu Tejas-ul indienilor ar trebui sa fie destul de lamurilor pt. cei ce cred povestile ca “mai aveam un pic, ne trebuia doar motor” si terminam minunatul IAR-95 si alte povestiri de genul acesta.

    • @ Stelian – iti dau perfecta drptate in ceea ce priveste avioanel de lupta nu este destul ca sa ai un model aerodinamic testat in tunel si care sa iti demonstreze calculele teoretice….trebuie mult mai mult pentru a otine un produs care sa aiba 6 sigma din punctul de vedere al fiabilitatii.

    • dap 🙂
      Kaveri ala care a costat de 8 ori mai scump ?
      Si care trebuia sa fie gata in 1990 si operational din 1995 ?

      daca luau de la inceput ge404 off the shelf si faceau avionul in jurul lui (cum a facut saab), nici nu plateau costurile alea exorbitante de dezvoltare ale GE sa le faca versiunea IN20 dupa specificatiile indienilor, ca sa nu aplice solutiile ingineresti “de exceptie” de la iar93, gen spatiile goale din celula si lestul de plumb
      Oricum, au un motor GE foarte bun (platit si modificarea, la specificatiile indienilor)
      si aerodinamic, au platit la un birou in rusia care le-a facut modificari pe ici pe colo ca sa fie agil, tot asa dupa ce au facut indienii proiectul 🙂

      deci s-ar putea sa fie acuma in faza in care sa aiba o platforma care sa zboare bine

      dupa care sa ajunga la faza cu electrocasnicele de bord, avionica “locala” care nu vor fi probabil state of the art, nici o problema ca e foame mare in industrie si honeywell sau europenii sau evreii sau rusii au scule foarte bune, doar sa ai bani de achitat dupa ce iti taie factura, dupa ce ai spart 30 de ani de zile bani pe “dezvoltare”, poti eventual iarasi sa mergi la rusi care sunt disperati sa mai acopere gapul tehnologic si dezvolta orice “custom” cui e dispus desigur sa imparta costurile de R&D

      si dupa ce pui avionul la punct, sa il manufactureze un dorel indian, cu las’ ca zboara si asa, cu metode din anii 60 sa compromiti un avion bun cu resturi de fabricatie uitate in structura cum a fost la mig29 de exemplu

        • pai indienii au avut FOD in motoare provenind din tot felul de “shaibaraie” uitata in motor in fabrica

        • http://www.sci.fi/~fta/MiG-29-2b.htm

          Since the Indian Air Force received early model Fulcrum A’s, some just after the 200th production article, there were quality control deficiencies that resulted in numerous pieces of FOD (foreign object damage) and tools being left behind after final construction inside of the aircraft. Remember that the Fulcrum skeleton is made first and then the skin is riveted over top, in the way aircraft were made in the fifties and sixties in the West. Nuts, bolts, tools, etc. all made their way to the engine bays and inlet ducts and when they were loosened up after accelerations they damaged engines and equipment.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: