Ruşii de la Russian Helicopters vor prezenta cel mai recent model de elicopter din familia Mi-8/17 la ILA Berlin Air Show din Germania, expoziţie internaţională care se deschide astăzi şi peste care se va trage cortina pe 16 Septembrie.
“The Mi-171A2 is the long-awaited latest model in the Mi-8/17 family – one of the most popular helicopters in the world,”
– a declarat Roman Kirillov, purtător de cuvânt pentru Russian Helicopters
Conform oficialului rus, elicopterul beneficiază de motoare şi transmisie noi, un nou siste de rotor, suita avionică modernizată, caracteristici tehnice şi operaţionale superioare, un nou sistem de operare şi mentenanţă.
Mi-171A2 va fi certificat în Rusia şi în afara graniţelor după o serie de teste la sol şi în zbor, până la finalul acestui an.
Producţia de serie este planificată să înceapă pe la finalul anului 2014.
Sursa: RIA Novosti
– Resboiu –
———————————————————
Link-uri utile:
Revista Resboiu; Forumul Resboiu; Pagina de gardă a portalului; Ramura dedicată Armatei Române; Ramura dedicată spaţiului; Ramura dedicată dronelor.
Ce bine i-ar sta cu o cocarda romaneasca pe el.
I-ar sta, cu siguranta!
(Bine ai venit pe la noi B!)
SI CE S-AR BUCURA BAIETII SA-L FABRICE LA NOI…DAR…………………………………………………………………………………………
CAND MA GANDESC CE EXPERIENTA AU MECANICII SI PILOTII NOSTRI PE MI-URI SI KA-URI SI CAT DE “MESTESUGITE”AU FOST SI SUNT CELE DIN TARA , LE-AR VENI CA O MANUSA.
Asta clar! Ati vazut ce bine s-au descurcat in iarna aceasta. Doar vechile Mi-uri au reusit sa ajunga acolo unde era mai mare nevoie de ele ca ambulanta medicala sau transportor de provizii. Parerea mea ca pt moment ne-ar prinde tare bine o flotila de elicoptere multifunctionale, preferabil produse aici, daca nu, macar montate pe subansamble, ca doar avem atatea inundatii, incendii etc. La ultimele incendii din acest an s-a intervenit doar cu UN singur aparat cu aripa rotativa! Jenant…
Mi-urile, zic maistrii, ca sunt foarte sanatoase si defectiunile nu sunt dese. Chiar am fost surprins sa mi se raspunda Mi-8 si Mi-17 cand am intrebat clasic… care este elicopterul tau preferat? 🙂
Asta ar fi o optiune interesanta pentru IAR Brasov, insa putin probabila…
Daca am adauga la lotul de MAI si vreo 10-15 MI-17 pentru MAPN, sa opereze in paralel cu Puma ramase, am putea infiinta un centru de mentenanta la IAR cu acordul rusilor sau ucrainenilor, si astfel am scapa macar partial de monopolul Eurocopter Romania.
Monopolul Eurocopter este prevazut in contractul de privatizare. Singura sansa sa scapi de acest monopol ar fi nationalizarea uzinei, lucru care, din ratiuni evidente, nu se va intampla…
Nu ma refer la cele 30% din IAR achizitionate sub numele de Eurocopter Romania ci la restul care se numeste SC IAR S.A., care are licentele pentru Puma si Alouette conditionate de Eurocopter si care era in proces cu acestia pe acest subiect.
Pacat ca vointa este doar atunci cand oamenii sint in campanie electorala. Asta iarna ce bine a fost ca au avut cu ce sa mearga sa ajute oamenii. Puma nu e facuta ptr vreme rece. Nu are anti-jivraj pe pale, ecartamentul mic si motoare slabe. Unde Mi-8/17 adora frigul, ecartamentul mare (poate ateriza oriunde fara sa existe riscul sa fie rasturnat). Daca se continua sa se zboare cum s-a zburat pana acuma, peste 3-4 ani trebuie trimise din nou la rk. ‘107’ si ‘108’ au venit in tara in ’83-’84, ‘730’ si ‘736’ in ’86, ‘110’ a venit in ’95, dar e fabricat in ’90, ‘716’ e din 1973. Sper sa se dea bani ptr toate, chiar si pentru ‘716’, e inca un elicopter foarte bun in ciuda varstei. Sper sa se renunte la orgoliile prostesti si sa se cumpere ceva pe care sa-l putem folosi oricand, oriunde, oricum. Nu avem nevoie de elicoptere de promenada, avem nevoie de elicoptere cu care sa facem treaba.
Am un prieten care inainte de ’89 mergea la trageri cu SAM-urile si inca de la primele discutii, de cand ne-am cunoscut acum vreo 15-16 ani imi spunea ca rusii sunt foarte multumiti de Mi-8, chiar si de conditiile de exploatare din Afganistan din razboiul lor si ca foarte probabil Puma romanesti nu ar fi facut fata pe acolo.
Ar prinde bine o dotare cu un elicopter dintr-o categorie superioara Pumei, sau macar cu variante moderne mai puternice si mai incapatoare de Puma.