Marina Rusiei a decis să păstreze motoarele diesel M507 produse intern pe corvetele clasei Project 22800 (Karakurt), în defavoarea motoarelor de producție chineză.

Corveta Uragan clasa Karakurt - Project 22800

Corveta Uragan clasa Karakurt – Project 22800

“The customer considered two options to replace the power plant of Karakurt. The first one was to use gas turbine M-70FRU-R of ODK-Saturn and the second eyed Chinese CHD622V20 diesel engine of Henan Diesel Engine Industry Limited.”

Ideea înlocuirii motoarelor pe navele clasei Karakurt a fost declanșată în urma problemelor cu livrarea motoarelor fabricate de către Zvezda Company din St. Petersburg.

Termenele limită pentru livrarea motoarelor M507 și a generatoarelor diesel DGAS-315 destinate corvetelor sunt amânate lunar.

Livrarea a cel puțin șase motoare către șantierul naval Zelenodolsk a fost amânată din Decembrie 31, anul trecut, pentru 2018, iar acum s-a concluzionat că doar câteva ar putea fi furnizate în 2019.

Șantierul naval a amânat punerea în funcțiune a două corvete cu un an. O situație similară a fost întâmpinată și de către șantierul naval Pella, cu furnizorii de motoare și generatoare.

Militarii și navaliștii se întâlnesc lună de lună pentru a discuta despre furnizările de echipamente către corvetele Project 22800 și însuși adjunctul șefului Marinei Rusiei, vice amiralul Viktor Bursuc se ocupă personal de control. Cu toate acestea, Marina Rusiei a decis să continue cu motoare rusești pe aceste corvete.

Între criticile aduse motorului chinezesc, se regăsesc două majore: modificarea proiectului pentru instalarea motoarelor chinezești, precum și faptul că navele nu ar mai putea atinge viteza cerută.

Problema lor. Nu?

Dar ne privește și pe noi. De aproape.

Opt corvete clasa Project 22800/Karakurt vor intra în serviciul Flotei ruse a Mării Negre.

Și sunt înarmate cu Kalibr.

Iulian Iamandi