Geopolitica

Mai amanam un pic subiectul

RF-4E aparţinând Turciei

Noi, redacţia, ca să nu pară că folosesc pluralul majestal, am decis să ignorăm o vreme interesantul eveniment. Da, cel cu doborârea unui paşnic avion aparţinând Turciei care culegea informaţii şi testa reacţia sistemului anti-aerian sirian, după ce aviaţia Siriei primise ordin să nu mai decoleze pentru a se evita dezertările cu avion cu tot.

Sunt prea multe semne de întrebare şi prea multe variante de răspuns. Răspunsurile legate de răspuns.

Mîine va fi un răspuns din partea NATO, în baza articolelor 4 şi 5 invocate de către Turcia.

De răspunsul ăsta depind alte răspunsuri. Variante.

Poate mîine se va ridica acea fog of war.

– Resboiu –

P.S. – Tare curioşi turcii ăştia, dacă au fost doborâţi de un sistem care făcea point defence.

47 Comments

  • Nu pot sa ma abtin atata de frumos este F 4 Phantom-ul si testat in lupta de prin Vietnam incoace….si prezent pe la aliatii nostri din NATO, cate-o data si-o mai ia in gura de la sirieni dar ar fi perfect ca sa inlocuim MIG 21! Ce spun oare politicienii romani are tanti fuhreritza Merkel de vanzare cateva zeci! Si ni le-ar da si cu offset numai sa o rugam frumos ca tot vrem avioane cu experienta operationala deosebit de vasta si completa.

      • noi am avea ceva mai bun din partea nemtilor…:d da e prea scump de adus la zi…asa ca luam efSHaiSHpe la mana a … treia?!..

          • Ei… Nemtii au doar Tornado ECR si IDS, optimizate pentru atac si recunoastere… Deci nu, nu despre Tornade e vorba…
            E vorba de ceva mai bun..;)

            • iti pierzi vremea, chiar sunt padinafarist!stiam de migurile 29 donate polonezilor si am citit in contextul actual ca ar da f 4 la croati.

              • N-au fost donate polonezilor, au fost vandute cu UN EURO bucata… Cam asta ar fi fost treaba si cu niste taifune transa unu…numa’ ca trebuiau scosi bani de upgrade, antrenament, infrastructura si alte mizerii

                • hmmm aici mi se pare mie ca ai cam zbarcit´o. Cu Polonia aveau ceva datorie morala+ interes sa´i aiba de prieteni+ fiind ceva mai bataiosi si ca un facut geostrategic in zona tampon cu rusii ii scuteau pe nemti de o durere de cap.Croatii au fost intotdeauna de partea nemtilor si in ww2 etiki si lor vor sa le dea niste vechituri de f 4. Ca ce chestie ne´ar cadorisi cu typhoon seria 1??

                  PS orice avion, nou sau vechi are nevoie de up date, scolarizare, infrastructura, sau ma insel? mersi de raspuns.

                  • Printre altele, cand a facut vizita in tara anu’ trecut (parca) ‘coana Merkel a facut si propunerea asta: dati un euro pe transa unu si dupa aia va costa sa le aduceti la standard 2 sau 3, dupa cum aveti bani… Traba e ca ai nostrii s-au speriat de pretul orei de zbor si de cel al modernizarii. Nemtii sunt foarte interesati de extinderea influentei in estul Europei si pe flancul de sud… De aici si oferta generoasa 🙂

                    • :)) nu stiam. in cazul asta ne meritam soarta. Stiam ca sunt in relatii bune cu Croatia si ceva mai bunicele decit noi cu Bulgaria.

                    • eh…treaba e ca daca-si planteaza “avanpostul” la noi, cel putin in teorie bulgarii si croatii ar trebui sa se ia dupa noi (conform conceptelor de Smart Difens sau Pooling& $$aring) deci ar avea numa’ de castigat… Norocul nostru ca avem oameni pragmatici care stiu sa aprecieze valoarea lucrului “battle-proven”

                    • pai cata shpaga potzi cere daca itzi da cineva cu 1 euro ?
                      10% adica 10 eurocentzi ori zicea careva mai jos 16 avioane

                      1 euro 60, aia e shpaga ? altii cica nu se dadeau jos din pat pentru 25000 =))

                • Nah daca e adevarat suntem prostii prostilor…oricat ar costa ora de zbor pe Typhoon l-am zbura mult si bine pana la a ajunge sa platim doar din ore de zbor costul unui F 16 sau Gripen si totusi Typhoon ne-ar lega de industria europeana si de unul din cele mai bune avioane de vanatoare din lume la momentul actual.

                    • Bre, uita de soimi pentru politie aeriana. Si cu LanceRul e greu. Am sa iti dau un mail pe seara, numai sa promiti ca nu ne parasti la spanioli si sa rada aia de noi…

                    • nu ai unde sa pui radar din pacate
                      e prea mic

                      si sa faci militzie aeriana cu el – orice avion de pasageri cu reactzie modern zboara mai repede

                      eventual sa il trimiti dupa an-2-urile care stropesc la tzantzari acuma sa nu fuga in turcia cu ingredientul secret care nu omoara tzantzarii, sa ne vanda turcii dupa aia retzeta de apa chioara 🙁

                    • @ Paul te contrazic are loc de upgrade IAR 99 C poti sa integrezi radar dar acest lucru inseamna modificarea botului avionului – vezi L 159 ALCA

                    • @marius nu prea poti
                      poti modifica botul dar inseamna sa echilibrezi cu ceva greutate in spate ca sa pastrezi centrajul avionului
                      iar 93 avea un “lest” de asta
                      Daca nu le proiectezi de la inceput in scopul asta, sau daca nu prevezi macar la proiectare ca poate candva cineva o sa ceara sa aiba radar – numai improvizatzii a la dorel poti sa mai faci dupa aia
                      nu inseamna ca nu se poate daca tzii neaparat
                      da nu inseamna nici ca modificarea o sa aiba ca rezultat un avion care sa zboare “fericit”

                    • Ii punem un pietroi… cine isi mai aminteste camionetele Aro cu patru usi? Baietii de la Renel puneau cate un ditamai pietroiul in spate ca sa nu mai fuga de c…oada. 🙂

                    • @resboiu
                      ce nu face lancer C bine de politzie aeriana ?
                      Io cred ca e ok, in afara ca opereaza doar doua amarate de baze aeriene si are de acoperit cam mult
                      Nu ne comparam noi cu rusia ca suprafata da e cam putzin totusi la teritoriul nostru sa operezi doar doua baze aeriene (parerea mea de amator)
                      In afara de asta ce treaba nu face LancerC ca politzai aerian ? si ca nu are amaratele alea de rachete BVR
                      si ca radarul ala elta are si el deja o varsta de cand a fost pus in 1996

                    • @resboiu ..mersi
                      pai daca asa sta treaba e nasol rau
                      banuiam ca nu “corespunde mult” ,nu stiam exact cu mig-ul 21 ca…doar e gen 2 (celula si motor)
                      ..concluzia mea …ca ar trebui sa lasam mofturile si sa luam un gen 4 urgent
                      nou ,sh nu mai conteaza…sa se puna un program pe care sa-l respecte pe roate si sa-i dea drumul
                      au mai luat si alte tari de talie mai mare ca romania avioane sh si nu au murit
                      sa se faca odata tranzitia
                      daca ar lua sh ptr a acoperi gap-ul si dupa aia intr-un an finanteaza si ptr aparate noi ,poate ca nu e chiar asa nasoala treaba…mai ales ca,astia mai mititei de pe langa noi ne vor urma

                    • @ Nico MIG 21 M si MF sunt avioane de generatia a 3-a nu de generatia a 2-a inclusiv la celula si motor, acum ca stam prost nu cred ca este un secret pentru nimeni.

                    • @marius fenechea
                      eu stiu ca nu sunt prea conform cu incadrarile pe clase militare
                      -mig 21..con mobil,delta fara borduri de atac mobile,turboreactor…gen 2
                      -mig 23(derivat din structura mig 21)..pana la mig 27…cat si familia mig 25-31 gen 3
                      -mig 29,su 27 gen 4

                    • @marius fenechea
                      asta cel putin asa o consider eu
                      ca sunt multe alte incadrari..sunt de acord cu tine,..dar nu sunt de acord cu ele

                    • Deci MiG-21 Lancer poate fi considerat un soi de F-35 al vremii lui,ca si ala este de generatia 4,75.

    • Ha, ha, ha..”fuhreriza”. Femininul lui Fuhrer e FUHRERIN! Yawohl mein Fuhrerin! Danke, Tante “Merkel die Fuhrerin”. Suna teribil de dulce, parca ai zice “pisicuta” sau “bunicuta”. N-avem ce face cu F4. Asa mai bine ne oprim la F16. Asta barem e o generatie mai noua.

  • Turcia, o tara care primeste masiv refugiati sirieni, care are probleme cu nordul Kurdistanului, care are un conflict inghetat in Cipru trimite un avion in patrulare/recunoastere intrand accidental sau nu deasupra unui stat in care e o dictatura confruntata cu un razboi civil. I-a mancat rau de tot si nu e clar de ce, si pe unii si pe altii.

  • cel mai probabil l-au dat jos cu pechora 2m. pantsir-s1 apara centre de comanda, iar informatia a aparut la debka, recunoscuta ca cea mai lipsita de credibilitate sursa. sirienii au zis ca l-au doborat cu mitralierele AA :))
    sunt doua ipoteze: ori l-au dat jos in afara spatiului aerian (un aparat rf-4etm are senzori care vad de la minim 100 km, deci nu-i musai sa se apropie) ori era un aparat prelucrat, fara piloti (gen QF-4) pt o misiune de cercetare prin lupta

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: