F-16C, seria 4040 inainte de livrare, in State...

Hotarata treaba! Azi nu-mi iese caterinca.

Deci, purced direct cu stirea: Singapore Airshow, ieri 15 februarie, AD 2012. Ca sa-si asigure o felie de tort (mai mica sau mai mare…ramane de vazut) si sa mai recupereze din decalajul iscat de aparitia generatiei 4.5 sau 4++,  a carei flamura e tinuta sus de Rafale, Typhoon sau Gripen, si de preconizata introducere in serviciu a generatiei 5 de dincolo de gard, reprezentata de PAK-FA, Lockheed Martin a dezvaluit cea mai noua genereatie a F-16: V.

V-ul include imbunatatiri la nivelul avionicii si sistemelor de misiune: radarul va fi de tip AESA, arhitectura sistemelor de misiune si calculatorul multifunctional sunt noi, iar pilotul se va lafai intr-un cockpit redecorat si reamenajat. Capabilitatile au fost identificate si dezvoltate la cererea clientului principal USAF si a altor clienti de export. Radarul AESA ofera o crestere simtitoare a capabilitatilor noii versiuni. De asemenea LM a dezvoltat  o solutie pentru reechiparea variantelor deja in uz cu pachetul de avionica al variantei V, in cazul in care potentialul client nu doreste (sau nu-si permite) achizitia de celule noi.

Conform lui George Standridge, vicepresedinte pe partea de dezvoltare si extindere a pravaliei la  Lockheed Martin Aeronautics, “We believe this F-16V will satisfy our customers’ emerging requirements and prepare them to better interoperate with the 5th generation fighters, the F-35 and F-22,”

Programul Fighting Falcon a evoluat in versiuni  succesive de la F-16A/B pana la F-16 Bk60, ajungand acum la versiunea V.

Sursa:
DT