Aviaţie

Lockheed Martin a primit contractul pentru 8 F-16 destinate Bulgariei

Într-un final, Bulgaria se va dota cu avioane multirol de luptă F-16 Falcon. După câțiva ani de indecizie, Sofia a intrat pe drumul cel bun și chiar va avea avioane multirol de luptă. Chiar va avea avioane multirol de luptă… noi.

F-16AM 1604 in decolare, Baza Aeriana 86 Borcea

F-16AM 1604 in decolare, Baza Aeriana 86 Borcea

Compania americană Lockeed Martin Aeronautics din Ft. Worth, Texas, a primit un contract în valoare de puțin peste o jumătate de miliard de dolari pentru fabricarea a opt avioane F-16 Block 70 destinate Republicii Bulgaria.

Activitatea de producție va avea loc la Ft. Worth, Texas și Greenville, South Carolina, iar completarea contractului este programată pentru 31 Ianuarie 2027.

Două mii două zeci și șapte.

Pentru opt avioane.

Omg…

Iulian Iamandi

8 Comments

  • Pai rata de productie va fi de 12 aparate/an in Greenville (ceva de dimensiunea Avioane Craiova). La Fort Worth au avut maxim de 30/luna…
    Probabil ca la orizontul 2030 vor inchide linia si la Greenville. Asa ca daca chiar vrem F-16 noi ar fi cam cazul sa negociem impreuna cu mentenanta (si pt SK+BG). Daca nu, va fi F-35 – cand or fi bani…

    Cat despre bulgari – oferta a fost buna numai cu 10 ani intarziere. Pana le primesc, le operationalizeaza, sigur se face 2029 – adica cam pe cand o sa ne gandim se scoatem la pensie F-16 MLU. Si intre timp ei o sa traga de Mig-29 sau o sa le faca NATO politie aeriana.

    Acum sa-i vedem pe aia ce sareau ca ale noastre sunt scumpe – da` ale bulgarilor cum sunt?

    • Ale bulgarilor sunt noi!
      Ale lor pot fi zburate cam 30 de ani poate un pic mai bine spre 40, ale noastre pot sa zboare 10 -15 ani maxim.
      Daca s-a incpeut productie pentru cele 8 avioane inseamna ca sa vina toate in decurs de 2 ani. Acum cu operationalizarea o sa ii incurce numarul de ore de zbor si bugetul nu producatorul.

      • Ale bulgarilor vor fi noi, dar operationalizate in ~2030 si in numar insuficient. Ce naiba sa faci cu 8 bucati?
        Cand majoritatea trimit 3-5 avioane ca sa suporte operatiunile de politie aeriana?
        http://www.ziare.com/international/nato/canada-trimite-in-romania-135-de-militari-si-5-avioane-multirol-f-a-18-hornet-pentru-misiuni-aeriene-nato-1525805
        La orizontul ala ar trebui sa avem urmatoarea comanda de avioane in desfasurare, ca prin ~2035 sa le primim/operationalizam.

        • Mihai noi o sa tragem de F 16 MLU vreo 20 de ani si dupa o sa se repete situatia cu MIG 21 LanceR C/B de astazi nu sunt bani si nici nu a vem un plan anume facut pentru mai departe. O sa vorbim atunci si o sa vezi ca asa va fi, din carpeala in carpeala. Tere m-as bucura sa ma insel dar la cum ne cunosc….nu o sa se dea pe breazada factorii politici.
          Singura sansa este ca sa devenim importanti in ochii USA / UE prin prisma departarii Turciei de NATO.

          • N-am auzit ca s-ar zbura F-urile in draci, de le sar niturile si consuma orele alea ramase. Parerea mea e ca vor trage de ele pana prin 2035, inclusiv prin canibalizare daca e nevoie. Bani nu au fost, nu sunt si nu vor fi niciodata pentru chestii scumpe. Asa cum nici bulgarii n-au avut, abia au gasit si cel mai probabil nu o sa mai aibe prea curand ce alte avioane sa ia. Toata treaba sta in decizia militara (sa se hotoreasca Statul Major care sunt prioritatiile, nu sa se schimbe dupa cum bate vantul) si apoi decizie politica cu buget multianual.
            Exemplu – se hotarasc sa cumpere avioane – ok – Marina si uscatul nu ridica pretentii. Dupa 3-4 ani se hotarasc sa cumpere tancuri – aviatorii si marinarii s-au ce comenta. Iar dupa 4-5 ani se hotorasc ca ne trebuie portavioane – aviatorii si iepurasii stau la rand.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: