Aviaţie

Lituania inclina balanta in favoarea Aliantei

L-39ZA lituanian

L-39ZA lituanian

Stimati telespectatori, putem dormi linistiti: Lituania a decis sa continue cursa inarmarilor si sa adauge singurului avion L-39ZA un numar inca nespecificat de avioane sau avion, desigur din acelasi tip.

Celalalt avion L-39ZA lituanian, va amintim, a fost doborat din greseala (prin manevra “combinare de vopsea”) de catre un avion apartinand Frantei, tara care efectua la pace serviciul de politie aeriana peste batatura lor. Imi place exprimarea asta cu “la pace”. 🙂

Nici pana in ziua de azi nu am aflat daca pilotului francez i-a fost omologata victoria aeriana, dar “mai cercetam parinte Serafime, mai cercetam”…

Sursa: Lithuania Tribune

 

– Iulian Iamandi –

13 Comments

  • e o gluma proasta politica nato de aparare a tarilor baltice.
    cu ce au acum lituanienii, estonienii si letonii (trei brigazi de infanterie in total ), nu le ia rusilor mai mult de 24 de ore sa-i ocupe.
    lituania sta cel mai bine, la dotare sunt peste anumite batalioane de infanterie de-ale noastre.

    • In spatele lor sunt 14 brigazi de manevra poloneze.Rusii au 7 brigazi,2 divizii(care-s de fapt cate 3 regimente fara alte elemente de sprijin) si VDV in regiunea militara Vest.
      Una din brigazi e ostatica in Kaliningrad.

      Ca de obicei,la rusi centrul de greutate e artileria.

      Lituanienii,cel putin,au terenul de partea lor,pana vin polacii.Dupa care nu-i vad bine pe rusi intr-o batalie de manevra.

      • o brigada rusa mananca pe paine o brigada poloneza.cunosc destul de bine armata poloneza, ofiterii se cred tari, au chiar complexe de superioritate, sunt foarte bombastici, cu aere de aristocrati.

        au dotare buna, insa cu o dotare similara o brigada romaneasca e mult mai capabila pt ca noi avem o siretenie specifica, ei sunt ca niste taurasi.

        • Ei,chiar eram curios sa aflu ceva despre polonezi.Imi sunt ei oarecum simpatici.
          Orgoliul ala al lor e o sursa de curaj.Imi ziceau niste ofiteri de jandarmi ,fosti pe afara,ca doar polonezii si argentinienii tineau la bataie ca romanii.Dar genul asta de aprecieri e destul de superficial si nu foarte relevant.

          In materie de COIN,americanii se plangeau ca polonezii nu se adapteaza atat de bine la genul asta de operatiuni.Cel putin unitatile conventionale.Asta e o apreciere care confirma ce spuneati.

          Ce stim din istorie e ca 1 la 1,polonezii i-au cam batut pe rusi.Chiar in 1939,cand tot ce era in est erau unitati in curs de mobilizare sau trimise la refacere,sovieticilor nu le-a fost moale.

          • nici nemtilor nu le-a fost prea usor cu ei, in ciuda povestilor despre sarjele cavaleriei samd. au avut si o dotare destul de buna atat in materie de tancuri cat si la aviatie. dar la planificare au stat catastrofal.planul lor era sa cucereasca berlinul 😀 !

            armata rosie din 39 era inca in rodaj. daca s-ar fi intalnit 1 la 1 in 45, nu cred ca aveau sanse polonezii.

            bine, ei au fost un caz special, au luptat si in vest (monte cassino, arnhem) si in est.

            dupa ’45 armata lor a fost mediocra, desi ca efective erau nr 2 in pact.

    • Ohoooooo George avem onoarea sa auzim de o opinie outside the box-ul F 16 L.M. sa te tina perioada asta.
      Pentru ei as inclina spre FA 50 – argumentul fiind banii si nu performanta.
      Avionul sud corean fiind la aproximativ jumatate de pret fata de Gripen C/D.
      Cam 6 avioane pentru cele 3 republici ar fi relativ minimul necesar.

  • Cand te gandesti ca balticii au avut, in pre-war, fabrica proprie de avioane (vef)militare,inclusiv bimotor,ingineri de ingineri de au dat si la canadieni.

    • @albert: era vorba aia “fost-ai lele cat ai fost” 🙂 Multe tari au avut candva ind. aeronautica, putine mai au acum.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: