Armata Romana

Licitatie pentru prelate destinate camioanelor DAC

dac

camioane DAC

Ministerul Apararii a publicat pe portalul SEAP un anunt de acord cadru care vizeaza livrarea de prelate destinate camioanelor DAC.

Intre 50 si 250 de prelate pentru camioanele DAC 10215 FA.

Intre 50 si 250 de prelate pentru camioanele DAC 16215 FA.

Intre 20 si 80 de prelate pentru camioanele DAC 665T.

Valoarea licitatiei este de 1.064.141 RON fara TVA.

In octombrie 2015 a fost publicat un alt acord cadru, pentru livrarea de prelate pentru camioanele DAC, respectiv:

Intre 10 si 160 de prelate pentru camioane DAC 10215 FA.

Intre 10 si 160 de prelate pentru camioane DAC 16215 FA.

Intre 5 si 35 de prelate pentru camioane DAC 665T.

Romania a incheiat in 2015 cu Iveco un acord pentru livrarea a 29 de camioane, iar in 2014 ACTTM a emis un RFI pentru achizitia a 2.000 de camioane intr-o perioada de 8 ani.

Achizitia prelatelor pentru camioanele DAC 10.215, DAC 16215 si DAC 665T, ar putea indica intentia Armatei Romana de a mentine in dotare o perioada apreciabila de timp de acum incolo a camioanelor DAC de care dispune?

– David Victor –

 

21 Comments

  • Asta ar putea indica faptul ca Roman Brasov este inca in carti pentru viitorul camion al armatei. Nu prin faptul ca vor castiga neaparat licitatia, ci prin faptul ca vor obtine timp suficient incat sa se poata prezenta cu un produs al lor la licitatia care e posibil sa se amane pentru o perioada de timp. (alte prioritati?)

    Exact asta afirma administratorul judiciar al Roman Brasov in planul de iesire din insolventa acum ceva timp. Ca au in vedere contracte cu Armata Romana, cu ceva tari si companii miniere din Africa + inca cineva, dar nu-mi mai aduc aminte cine anume. Toate depasint juma de miliard de euro. 🙂

    Cam asta ar fi scaparea lor, timpul necesar acordat de amanarea licitatiei, pentru a putea dezvolta un proiect al lor cu care sa participe la licitatie! Ar mai trebui sa o si castige ca sa spere ca se vor salva. Au mai demonstrat-o si altii din industria militara romaneasca….ca nu e suficient sa ai un produs, fie el si bun/acceptabil. Mai e necesar sa fie si dezirabil pentru ‘stabii’ armatei romane. Moreniul cu toata familia SAUR si defunctul TBT 8×8 stiu de ce! 🙁

    PS Daca le reuseste cu armata, fabrica brasoveana are sanse pe viitor. Urmeaza jandarmeria pe lista viitoare de achizitii, politia si restul structurilor statului la care pot apela pentru vanzare. Bataia pestelui e aici, la scosul capului de sub apa pana nu se sufoaca! 🙂

    • Asta nu indica faptul ca Roman e in carti, mai mult indica faptul ca prelatele vechi trebuie inlocuite. Ca altfel nu vad rostul de a cumpara prelate specific pentru 10215 atat timp cat ai mai noul 665. Si nici pe site-ul celor de la Roman nu mai apare 10215.
      Castigarea licitatie de catre Roman nu inseamna salvarea firmei ci doar prelungirea agoniei. Ei au avut acum ceva ani buni si contractul cu Irak via SUA si tot in faliment au fost. Atat timp cat motoarele si cutiile sunt din import ei nu au valoare adaugata mare deci nu vor fi pe piata. Iar ca sa iesi pe piata in competitie cu marile firme de asemnea nu-I vad……
      Cat despre moreni – sa o tina pe a lor cu Saur 2 pana la faliment sau sa angajeze un tinerel care sa stie sa deseneze TBT ca din ce s-a vazut la teste nu a fost al lor.

      PS: Roman nu are sanse daca nu este cumparat de un mare concern international.

        • Aia am zis si eu – de aici si sugestia sa se apuce de desenat daca au chef. Daca nu sa o tina pe a lor cu Saur 2 pana la faliment. Sau stergerea datoriilor ca tot vin alegerile….

                • E proiect – deci poti sa pui acolo cat vrei. Adica se analizeaza solutiile tehnice de realizare a parametrilor…..
                  Daca Zimbrul poate sa prinda 85 km/h banuiesc ca nu e capat de tara pana la 100….
                  Pana la urma si Piranha prinde 100 km/h….

              • Moreniul a fost desemnat oficial pentru dezvoltarea TBT 8×8 in 2011, insa au intrerupt finantarea pe motiv de astia pot si ne pun bete in roate la spagile de afara. Apoi i-au batag pe gat si pe aia de la UTI in seperanta ca vor lua ei caimacul. Dar cum UTI habar nu are sa dezvolte transportoare, au hotarat ca un partener extern este ideal si trebuie implicat in proiect. Aici au intervenit problemele. IVECO nu dorea decat sa vanda la cheie, nefurnizand driveline-ul, iar ceilalti au socotit de cuvinta ca e o paine de mancat si au zis ca da. Apoi pauza lunga de gandire, iar acum le-a venit ideea sa-l faca strainii, dar sa-l surubareasca in tara, nu neaparat la Moreni. Are si UTI o hala nou creata in Bucuresti pentru asa ceva. Dar DNA-ul le cam strica planurile. UA Moreni poate furniza driveline-ul de una singura, insa politicul a insistat ca mai bine nu. Carcasa e gata la nivel de protectie 4, iar Moreniul nu lasa pestele din mana, chit ca evident nu au finantare si nici prima sansa. Ei lucreaza si in prezent la proiectul ala de TBT, asa cum pot sa o faca ei din resursele lor limitate. Sa vedem ce iese si daca spagarii nostri ii vor acorda macar o sansa!

                • Un outsider trebuie sa munceasca dublu fata de consacratii in bransa.Daca reusesc niste solutii atipice,un design deosebit, sigur ca vor atrage atentia.

                • Moreniul nu a fost desemnat official sa se ocupe de dezvoltarea TBT! Ei nu au in primul rand capacitate de cercetare la nivelul dorit. Si precum scrie si in site-ul pe care l-ai postat, Moreniul va fi integrator in cadrul proiectului “Dezvoltator:

                  Produsul va fi dezvoltat de către industria autohtonă, integratorul fiind C.N. ROMARM S.A – U.A. MORENI.

                  http://www.dpa.ro/despre/sistemul-integrat-de-management-al-achizitiilor-pentru-aparare/programe/17-programe/625-tbt8x8

                  In rest nu stiu ce face UTI/IVECO si altii dar fara documenta au aceeasi credibilitate precum laseru` care topea tancuri la granita….

                  “UA Moreni poate furniza driveline-ul de una singura, insa politicul a insistat ca mai bine nu” Ba nu prea poate furniza drive-line-ul singur ca nu are capacitate de productie blocuri motoare si altele. Ca mai fac ceva component pt ca au un strung, o freza si ce or mai avea pe acolo e altceva.
                  Iar carcasa aia aruncata in aer ziceai pana acum ca nu e a lor.
                  Cine sa-i mai inteleaga si pe astia?
                  Masa de manevra ca vin alegerile…

  • Buna ziua, am intrat doar sa precizez ca la acest moment Roman Sa nu mai produce camioane.Orice discutie este total inutila.Aceasta uzina nu va mai produce niciodata vehicule.Prelatele sunt consumbaile, au o durata de viata limitata.
    Se preconizeaza o licitatie pentru achizitie “platforme tactice de transport”, posibil chiar pe sfaristul acestui an.Aceasta licitatie nu va acoperi necesarul armatei, si nu va fi vorba de 2000 de bucati cum se stipuleaza pe anumite forumuri.Vor fi maxim 260 bucati, si aici incudem si remorci si semiremorci in diferite tipodimensiuni.Viitorul TBT va fi Piranha IIIC, asamblarea se va face in Romania, si vor fi in premiera doua noi configuratii de armament.Numarul lor va fi de asemenea limitat la maxim 48 buc.

    • Roman nu mai produce camioane im momentul de fata dar la nevoie mai poate asambla. Oricum drive-lineul se omporta deci mare lucru nu prea mai ramane de facut.
      Sunt de acord ca prelatele sunt destinate modelelor aflate in uz.
      Cat despre afirmatia cu Piranha IIIC asamblate in Romania ai ceva linkuri care sa o sustina?

    • Roman nu mai produce camioane im momentul de fata dar la nevoie mai poate asambla. Oricum drive-lineul se omporta deci mare lucru nu prea mai ramane de facut.
      Sunt de acord ca prelatele sunt destinate modelelor aflate in uz.
      Cat despre afirmatia cu Piranha IIIC asamblate in Romania ai ceva linkuri care sa o sustina?

  • Daca Roman nu mai produce,Moreniul are niste capacitati in domeniu, zice pagina lor, la sasiu auto,elemente de caroserie,punti.Asa ca inapoi la sectia prototipuri si curaj.

    • Roman nu mai produce de mult camioane. Nici cu autocarelw nu le-a iesit. On schimb conducerea inca nu si-a dat seama ca ce-a mai ramas acolo trebuie relocat in afara orasului, vandut terenul si cu banii ramasi restructurarea uzinei si reorientarea catre segmente de piata mai rentabile. Si la Moreni s-ar putea asambla camioane avand on vedere ca nici unul nu mai e capabil sa furnizeze un drive-line modern.

  • Nu sunt de meserie, dar parerea mea e ca la ce nevoi estimeaza armata vis a vis de TBT si camioane, si probabil MLI, devine rentabila o licenta, doua, si producerea de drive-line in tara.
    Aveam sperante in tehnocratii lui peste sa scape fonduri pt asa ceva, dar…..

  • Dar de noul RFI nu zice nimeni nimic? Citesc site-ul de ceva vreme si sunt pasionat, inclusiv informat in domeniu. Ar fi interesant un articol inclusiv cu ce teoretic se poate cumpara dupa RFI.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: