Armata Romana

Licitatie pentru camioane militare

 

iveco

Iveco

Ministerul Apararii a publicat pe portalul de licitatii publice, e-licitatie.ro, un anunt de participare(anunt de participare numarul 167904/04.05.2016), in vederea achizitiei unui numar de 23 de autocamioane militare.

Respectiv, 11 autocamioane in configuratia transport container specializat ATCS si 12 autocamioane in configuratia autocamion de transport capacitate medie ACMD.

Perioada de livrare este de 14 luni, pretul estimat 17, 92 mil RON fara TVA si locul de livrare, Bucuresti.

Aceasta licitatie vine dupa ce in  iulie 2015 MApN a publicat o cerere de oferta pentru un numar de 29 de camioane, licitatie ce a fost castigata de catre compania italiana, Iveco Defence Vehicles.

– David Victor –

21 Comments

  • Numarul de camioane necesar probabil este de ordinul miilor,daca luam ca termen de comparatie armata ceha cu aprox. 22000 posturi de militari si 3573 autocamioane din care 3400 Tatra.

  • “In fiecare an cate 10-20-30 de bucati.”
    “Numarul de camioane necesar probabil este de ordinul miilor”

    Amu io nu prea inteleg de ce va complainati…
    Strategia ai gandita cu atentie si e foarte OK. Daca se cumpara cate 20-30 bucati pe an (si e musai ca in fiecare an sa fie de tipuri si de la producatori diferiti) intr’o suta de ani se aduna 2-3 mii, prea destule…

  • De la 2000+ de camioane, autocare, autobuze si ce mai au ei nevoie, au trecut la comenzi de cateva zeci, putine zeci, de bucati pe an. Cifra 12 i-a virusat de tot! 🙂

    • Stai bre – nu sari asa repede. Alea 2000+ sunt la nivel de cerinta/nevoie. Bani deocamdata sunt de cate 10/12/23/31
      cand or termina ratele la avioane, plus alealalte, rachete, fregate si tab-uri o sa aibe si pt camioane…
      De unde sa scoata bani? Si sper ca nu ma adormi cu “prea multi angajati la MApN” si altele gen “daca nu s-ar fura….”

      • Nu vrea nimeni sa te adoarma cu nimic. De preferat era sa faca licitatia ca sa stim castigatorul, iar apoi sa dea comenzi, ale caare sunt….pe bucati, numa sa nu avem un ghiveci. Adica cine castiga licitatia, ofera camionul. Nu ca acum, azi castiga Iveco, Maine MAN, iar poimaine se mai gandeste guvernul sa mai ia 3 camioane si de la Brasov, sa nu moara aia de tot.

        PS Cand m-am referit la noi ca am distrus Roman-ul, ma refeream la noi, romanii, ca si tara…..nu persoane. desi daca ma gandesc bine, cand a luat-o Niculae avea comenzi. Tipic romanesc…..trage si mulge de pe vaca pana moare si apoi Dumnezeu cu mila!

        • Pai bre – ideea e in felul urmator: MApN primeste buget care trebuie cheltuit anul respective. Daca nu se intoarce la buget. Asa ca daca le ramane bani de 20 de camioane de ce sa nu cumpere in loc sa trimita banii inapoi? Iar despre licitatii ele sunt online. MApN nu poate face licitatie pt alea 2000+ daca nu are banii alocati. Ca in documentul licitatiei trebuie stipulata si sursa….

          Cat despre Roman ai bunavointa si pune ca responsabili pe cei din conducerea Roman, nu mai baga in aceeasi oala toti romanii si tara ca nu au avut ei treaba….
          Si cu mulsu` pana moare vaca nu e tipic romanesc e tipic capitalist. Ca de aia se cheama capitalism – adica sa faci bani. Ca e salbatic si altele e alta treaba….
          nu-ti convine si vrei echitate – muta-te in socialism…

          • My friend, nu e chiar asa. Poti sa desemnezi furnizorul oficial printr-o licitatie si cumperi numai de la el. Nu cum au facut cu autocarele. Au luat de la Roman, apoi au facut licitatie si au luat de la 3(TREI) furnizori diferiti. Poti intelege ca nu au comandat ‘femei’ sa se bucure ca-s mai multe si mai schimba si ei ‘meniul’. Repet…..facem ghiveci si asta ne omoara la logistica si la bani.

            Cat despre ROMAN….da e si vina noastra, ca pana una alta Niculae ala nu a venit din Africa sa ne distruga noua fabrica. Cine i-a dat-o pe mana e la fel de vinovat ca el. Iar daca tu intelegi capitalismul ca fiind egal cu falimentul si distrugera, nu mai am nimic de zis. NO COMENT!

            • Poti sa desemnezi furnizorul official atunci cand ai banii, sau promisiunea ca vei avea banii alocati in buget in nspe ani (gen bugetul pt avioane). Daca nu ai nimic concret stai si faci licitatii de 20 de camioane sau cumperi consumabile ca sa nu dai banii inapoi. MApN nu a mai luat de la Roman dinainte de contractual cu Irak/SUA – posibil de pe vremea cand inca era de stat. Apoi a facut liciatatie pt diferite camioane.
              “In ultima perioadă Ministerul Apărării a derulat mai multe achiziții pentru modernizarea parcului auto, în acest sens au fost cumpărate peste 400 de mașini de teren Dacia Duster și a fost lansată o licitație pentru 29 de camioane dintr-un necesar estimat la 2.000 bucăți.”
              Necesar estimate la 2000 bucati – adica asta e intentia. Asa si cu avioanele – avem un necesar estimate de 48 bucati dar bani doar de 12/24….
              Atata vreme cat licitatiile sunt castigate pe baza pretului cel mai mic e posibil sa avem si 100 de furnizori….
              Cat despre logistica eu nu mi-asi face prea mari griji inca. Oricum service-ul la toate camioanele se face la service autorizat nu in garajul unitatii. Reparatiile minore cu piese de schimb se fac in unitati. Bujia incandescenta e la fel so la Roman si la Iveco. Uleiul nu e chiar asa problema, iar despre componentele minore ma mir ca o pompa de apa de la 16.280 FAEG e aceesi ca la 16.310 FAEG – deci despre ce vorbim?
              La bani nu stiu daca ne omoara ca si asa nu prea avem bani – ca s-ar putea sa cumparam mai ieftin cand facem comanda de 2000+ camioane – poate da – dar nu avem banii deci….
              Vad ca ai mai inmuiat comentariu cu distrugerea de la “noi” la “si noi”. Niculae ala o fi roman da` asta nu inseamna ca daca venea un neamt, francez, Italian, ruz, chinez sau american nu ar fi facut acelas lucru. Nu cumperi fabrici sa pierzi bani – cumperi sa faci profit. prin productie, prin falimentare, prin vanzare terenuri, prin orice… Cum a ajuns Niculae in pozitie e alta poveste si nu implica romanii – ci cei din administratia fabricii, si a camerei de comert.
              Daca nu a vrut nici o firma mare sa o cumpere asta e….
              intr-o economie globala tu te crezi producator de camioane cand nici motoare nu esti capabil sa produci zice multe…..
              Iar data tu prin capitalism intelegi ca Apple si Google sunt cei mai buni prieteni atunci inteleg cum rationalizezi….

  • Dar Roman Brasov chiar nu mai exista? Nu mai fabrica nimic? Care e situatia actuala cu aceasta intreprindere? Stie cineva?

  • Nu inteleg de ce tot ne agatam de ROMAN.Daca se doreste un produs cu look original cred ca ROMPRIM ar putea fi o solutie atat la camioane cat si la un vehicul 4×4 mil. Chiar daca e o firma de vehicule de pompieri au incercat si altii si cu rezultate care fac impresie.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: