Aviaţie

LBL – Lehkyi Boyovyi Litak : noul avion ucrainean

lbl

LBL – Lehkyi Boyovyi Litak

In cursul unei vizite a presedintelui ucrainean, Petro Prosenko, la biroul de proiectari A.G Ivchenko, i-au fost prezenatate primele schite ale noului avion multirol de lupta al Ucrainei, concept denumit LBL – Lehkyi Boyovyi Litak.

Forma exterioara a avionului se aseamana cu cea a aparatului sovietic MiG-29, LBL fiind un bireactor propulsat de doua motoare de productie ucraineana AI-322F, aparat care ar urma sa incorporeze avionica atat occidentala cat si produsa de industria militara din Ucraina.

Dezvoltarea avionului se afla intr-o stare incipienta, daca se va finaliza, acesta va fi un aparat cu caracteristici comparabile cu a avionului rusesc MiG-35, a aparatului suedez JAS-39 Gripen sau a celui chinezesc, FC-1 Xiaolong.

Presedintele Ucrainei a declarat ca tara sa trebuie sa fie capabila sa isi dezvolte propriul avion de lupta, si motoare pentru acestea, in cel mai scurt timp.

Tot Presedintele Ucrainei a admis ca in lume exista doar 5 state capabile sa sustina fara ajutor extern un astfel de proiect.

Caracteristicile avionului, numarul in care ar urma sa fie produs sau data de finalizare a programului nu sunt cunoscute la momentul actual.

multumiri pentru semnalare colegului ,,La Aviatie”

sursa:  www.1492news.com

– David Victor –

16 Comments

    • Ucraina se asteapta ca in 2016 sa aiba un PIB de 80-90 mld $, spre comparatie Romania va avea in 2016 un PIB de 180 mld $(in conditiile in care are o populatie de doua ori mai mica).

      In momentul de fata Ucraina are un nivel de dezvoltare economica comparabil cu al Republicii Moldova, sau al judetului Vaslui.

      Doar dezvoltarea unui avion de lupta costa de la 10 mld $ in sus(daca ne raportam la costurile de dezvoltare ale TAI-TFX sau HAL Tejas).

      O tara atat de saraca nu are cum sa dezvolte un avion supersonic, iar daca o face, face o greseala strategica majora, pt ca nu poate asigura resurse decat prin sugrumarea altor sectoare.

      Iar daca fac ceva foarte ieftin, cu siguranta este ceva cu foarte multe hibe.

      Pt aviatie este putin probabil sa aiba la indemana alte optiuni decat cumpararea de avioane la mana a doua din vest.

      • Victor,mai sunt in preajma Polonia,Turcia,…Nu-ti face griji,probabil la vara se va vedea obuzierul autopropulsat “Citadela”.

        • Ma indoiesc ca Polonia si Turcia vor ajuta financiar Ucraina sa isi dezvolte acest program chiar daca nu ii iubesc pe rusi.
          Polonezii isi cheltuie banii pe dotarea propriei armate iar turcii fac moschei peste tot in lume si isi doteaza propria armata.Financiar, Polonia si Turcia sunt tari cu resurse limitate.

        • PIB-ul este o notiune tare inselatoare.Cum sa n-ai diferenta de PIB cand An-70 costa vreo 70 mil,iar avionul echivalentAirbus 400m se duce la vreo 200 mil.Si se pot da foarte multe exemple asem.Tarile trebuie evaluate dupa ce stiu ,nr. marci tehnice integrate pe teritoriul national,reprezentarea pe domenii etc.Softex s-a dus si in RPC:
          http://www.softexchina.com/listen.asp

      • Eu stiu ca au PIB-ul cat al nostru, asa zice si wiki. Acum Dumnezeu stie cat de mult i-a afectat razboiul si pierderea unor teritorii, implicit bani. Insa Ucraina nu e o tara mica si nici neexperimentata in domeniul militar sau al aviatiei. Insa sa spui ca te apuci de unul singur sa faci un supersonic mi mii se pare cam deplasat. Oare il si termina sau ramane un fel de IAR 95? 🙂

  • Din ce vad eu va fi subsonic sau doar usor supersonic ..pare mai mult un trainer decat un avion de lupta !

    • Pai fix asta e. O dezvoltare a lui Hongdu L-15 cu motoare ceva mai puternice si botul umflat ca la Kfir C cu un radar de la Elbit sau Selex. Un fel de Lancer daca vrei.
      In poza se aseamana cu Grot-ul polonez. Cel mai probabil va fi un avion comparabil cu F/A-50 coreean. Daca va fi.

  • Nu zic ca nu pot dar ma mira curajul lor. Ambitii tot mai prostesti din partea lor de cand cu Yanukovici. Se rade de Rusia ca e la pamant si incapabila. Pai de astia ce putem spune ca se cred mare putere in regiune. Avionul pare sa aibe aripile cam lungi fata de lungimea lui inclusiv derivele.

  • 1000km/h la un bimotor cu forma de supersonic(mig29)? Inseamna ca ucrainienii chiar nu au motoare potente proprii. Asta e o veste buna ptr nou. Si asa au cam multe prototipurii in ultimele luni. Sper sa nu devina vreodata o forta de talia poloniei sau chiar mai mult…

  • Cine ii duce pe astia in carca acuma ca s-au certat cu rusii? Sper ca nu contribuim si noi.
    Mai nou au si ambitii. Nu vor si portavioane?

    • Dracu.SUA le acorda ajutoare financiare pentru a-si putea asigura cheltuielile cu salariile bugetarilor, respectiv echiparea cu tehnica moderna de lupta pentru infanterie a celor din armata si MAI.La o adica, SUA este interesata ca Ucraina sa cumpere F16 sau un avion occidental dezvoltat cu tehnologie occidentala si nu sa aiba propriul avion pe care sa il vanda si la export in detrimentul SUA si aliatilor din UE si NATO.

  • Traiasca propaganda si comentariile romanilor care pun botul la toate aiurelile….o-sa faca ucrinieni avioane de vanatoare?….auzi multirol?…adica o sa si cante o-sa si danseze dupa muzica americana…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: