Aviaţie

Koreean Hind!

Bazat pe proiectul Surion, momentan este poreclit Hindul Coreean

Mai la deal apare în poză propunerea pentru un elicoopter de atac întru dotarea Coreei de Sud, jucărea derivată din proiectul Surion, care la rându-i are franţuzescul Puma pe post de bunic.

Care… Puma, s-a dovedit un bunic minunat pentru transformarea în elicoptere cât-de-cât de atac, în Africa de Sud şi România, precum şi mascat în Mi-24 prin filmul Rambo III care nu a fost cu Ceac Noris.

Până la mai multe veşti despre Hindul Coreean, iaca două poze cu nepoţei de Puma:

XPT-1 Beta, tata lu' AH-2 Rooivalk

Puma SOCAT, cu Alex Neagu in prim plan şi Raptorele acoperindu-i pe Victor si Marius Fenchea, demontand suveniruri de pe burta paserii. Expomil 2011, Team Resboiu.

 

5 Comments

  • Nu stiu de ce, prototipul mi se pare o caricatura fina.Botul e fatetat pentru o semnatura radar mai mica, dar restul este exact aceeasi silueta cu Puma.Mai bine cumparau SOCAT nostru si le mai ramaneau si ceva bani de o spaga.

  • Mie imi place ideea de elicopter de atac multifunctional, il ai pentru foarte multe misiuni si daca il dezvolti din 330 PUMA nu ved de ce nu ai reusi sa il faci mai bun ca si SOCAT-ul nostru, poate ar trebui ca IAR Brasov sa colaboreze cu firmele Sud Coreene si va iesi si pentru noi ceva util care sa inlocuiasca IAR 330 SOCAT in RoAF fiindca eu unul cred ca noua versiune va fi blindata, si va avea motoare mai fiabile si puternice.

  • ati vazut filmuletul pt. Surion-ul coreean:
    http://wn.com/Surion ?

    In el figureaza si Romania printre destinatii. Oare de ce? Datorita colaborarii cu Eurocopter sau pentru programul Puma Socat?

    Cred ca si Romania ar putea da la modernizat la Brasov cele 23 Puma Socat + cele 35 IAR 330, pentru aducerea la standardul EC 725 SuperPuma din punct de vedere al avionicii pentru IAR330 standard si motoarelor:
    – motoarele, de la 2 × TURMO IV B1400CP fiecare la 2 × Turbomeca Makila 2A1 de 2,382 fiecare
    – electronica si comenzile
    – noul tip de rotor
    – reamenajarea spatiului interior
    – upgrade la protectie

    Acum, din cate am inteles, uzina de la Ghimbav a fost “rupta” in 2 parti:

    – joint venture IAR-Eurocopter (49-51%) => EC ROMANIA (EUROCOPTER ROMANIA SA), aparent cu 126 angajati:
    http://www.eurocopter.com/site/en/ref/Eurocopter-Romania_370.html
    http://www.eurocopterromania.ro/

    – S.C. IAR SA Brasov – inca activa in 2011: 72% stat, 28%privat, 858 angajati hale pe 90.000 m2 si pista aeroport.
    Repara sau fac upgrade la: IAR SOCAT, IAR 330H si L si am vazut ca au disponibile motoarele MAkila 1A1, de 1742CP
    http://www.iar.ro/index.html
    Au produs avionul usor IAR46S pt. SUA

    Deci situatia nu pare chiar deznadajduita. Daca s-ar dori, IAR SA ar putea, cu sprijin guvernamental, sa inceapa un joint venture cu Denel, in care poate contribui si Eurocopter pt. Rooivalk sau sa reia negocierea cu Bell pt. Ah-1…

    Cat despre IAR Brasov SA., am gasit pe site-ul lor raportul trimestrial pe 2011, comparativ cu 2010, si nu e de bun augur:

    http://www.iar.ro/cnvm2011/Raport_trimestrial_3_2011.pdf

    • Modernizarile se fac pe banii clientului. Remotorizarea cu Makila se incadreaza, evident in aceleasi limite…
      Cea mai noua varianta pentru RoAF, “Puma M”, are in plus un radar meteo si sistemele electronice de pe SOCAT(evident, fara Toplite), nimic altceva ( remotorizare, crestere a protectiei sau mai stiu eu ce…)
      Despre colaborarea cu Denel…candva a fost foarte buna si fructuoasa-toate Oryx-urile fabricate de ei au fuselaje ( sectorul cabinei, fara grinda de coada) fabricate la Ghimbav. Rooivalk-ul e mort si ingropat: s-au construit o duzina, in intregime manual…nu exista linie de fabricatie pentru ele (cand au finalizat ultimul exemplar, primele fabricate au trebuit bagate intr-un proces de modernizare pentru ca diferentele intre ele erau mult prea mari, iar standardizarea tindea spre zero…cam cum s-a intamplat cu IAR-urile 93 din lotul de preserie)…

      • Mie nu-mi este clar daca Puma Naval/M si remotorizarea cu Makila si electronice sunt in atributiile IAR S.A. sau Eurocopter Romania, dupa scindare… Ele figureaza pe pagina IAR S.A., dar in acelasi timp, pe pagina Eurocopter spune ca ei se ocupa de parcul de elicoptere guvernamental (” Romanian governmental fleet “). Deci asta n-ar trebui sa includa Fortele Aeriene…

        La cum arata raportul 2011, desi par sa aiba inca sute de angajati, IAR S.A. are profit aproape zero.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: