Accidente aviatice

Ka-52 la pamant

Ka-52 (foto warfare.ru)

Ieri, marti, trei ceasuri rele si 13 pe deasupra, un Ka-52 a dat de harta langa baza de antrenament de la Torzhok, regiunea Tver. Cei doi piloti (Lt. Col. Dmitry Rakushin si copilotul Lt. Maksim Fyodorov) nu au supravietuit.

“A rescue group found the helicopter some 10 kilometers west of Torzhok air field at 08.45 am Moscow Time” a declarat ministrul rus al apararii. Acesta a luat decizia de a nu suspenda zborurile cu Ka-52. Comisia de ancheta constituita pentru investigarea accidentului urmeaza sa intre in scurt timp in posesia inregistratoarelor de zbor de la bordul elicopterului cazut, urmand sa stabileasca cauzele accidentului.

Elicopterul Ka-52 este prevazut cu un sistem de salvare a echipajului bazat pe scaune catapultabile K-37-800, o modificare a binecunoscutului K-36DM.

Resturile Ka-36

 

R.I.P.

PS:

Un filmulete facut cu o zi inainte de accident, cu activitati de zbor pe baza Torzhok:

Sursa:
Lenta

Sursa FOTO:
Military Photos

20 Comments

  • asa cum s-a mentionat si in articol, Ka-52 este dotat cu scaune catapultabile. interesant ca ambii piloti au decedat. poate ca ideea de a se catapulta dintr-un elicopter i-a inspaimantat mai tare decat ciocnirea de pamant. sunt curios ce va descoperi ancheta accidentului

  • eu zic mai degraba ca nu au avut timp sa sara…Procesul , de la darea comenzii de catapultare si pana la deschiderea parasutei de salvare, nu dureaza mai mult de una-doua secunde, desi e destul de complex(dupa tragerea levierelor de catapultare, mecanisme pirotehnice separa palele rotoarelor de BRP-uri, apoi sectiunea superioara a carlingii e largata, un cartus racheta iese din carlinga si extrage scaunul prin intermediul unui cablu)

  • Scaunele de pe Ka-52 sunt zero-zero? Daca da, inseamna ca fie incercau sa-l salveze (desi nu prea inteleg de ce, nu-i ca si cum erau intr-o zona populata) fie au suferit o defectiune la scaunele de ejectare.

  • http://ip.ntv.ru/news/34566/
    Una din posibilile cauze ale prabusirii putea fi “vremea rea”
    Pilotii de pe Mi 28 in acest video zic ca desi elicopterele sint de generatie noua si au capacitati mai mari ( Mi 28 si Ka 52 ), daca sa compari cu Mi 8 si Mi 24 construite pe timpul URSS , acum calitatea este mai joasa.. ( controlul e mai putin sever decit pe timpul URSS lui ..)

    • Cu un Mi-8 nu poti compara mai nimic, ma uitam cand au fost in romania zapezile, Mi-8/17 ale MAI zburau fara probleme si Pumele erau tinute la sol.
      Acum ce sa zic de calitate, m-ai lasat surprins si parca nu imi vine sa cred, eu tot cred ca a fost o chestie ceva mai aparte, sunt sigur ca plitotii au vrut sa faca ceva mai deosebit cu el (vreo cobra sau luping) si au constatat prea tarziu ca nu e Suhoi.
      Mersii de filmulet, deosebit de clar si unicat.

      • Pare de ras asta cu manevrele mai aparte dar s-a mai intamplat in cazul pilotilor rusi. acu ceva timp a cazut un Ka-50 in urma unei asemenea manevre la limita, pur si simplu s-au lovit cele 2 elici contra-rotative intre ele :))

      • Pai inca nu s-a stabilit cauza prabusirii… In privinta la calitate,merge vorba mai mult de faptul ca la constructia avioanelor si elicopterelor, unii ” specialisti ” cu scopul de a pune ceva in buzunar,cumpara unele detalii de la companii din Ucraina sau Belorusia in loc sa ia de la producatorul indicat in contract…chestia asta este greu controlabila,spre deosebire de timpurile URSS ului cind totul era centralizat si cind asa gen de actiuni puteau duce usor la articole de sabotaj si tradare de patrie cu sentinta cu moartea…

    • pai…nush’ ce mare meteorolog de la ei…zicea ca in zona respectiva, in momentul accidentului era vreme foarte buna….

Leave a Reply to Pawl X

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: