Aviaţie

Italienii si-au luat la revedere de la F-16

F-16 Aeronautica Militare

M-a pocnit o idee, dar v-o zic la final.

So, Joi 24 Mai, Aeronautica Militare a făcut pa-pa avioanelor F-16 închiriate de la guvernul american pe o perioadă de nouă ani sub numele de “Peace Cesar”. Cu o zi în urmă s-a lăsat cu o ceremonie în care italienii au fluturat batistele leoarcă. Încep să-i înţeleg… la cât îi va costa ora de dat cu Typhoon-ul pe cer, comparativ cu F-16.

Trasul cortinei peste Peace Caesar reprezintă un rău dublu, costurilor ridicate reprezentate de Typhoon adăugându-se şi procesul de micşorare a forţelor aeriene.

F-16, final de carieră pe la italieni

Generalul maior Giuseppe Bernardis, şeful statului major al forţelor aeriene italiene, prezent la ceremonia ţinută la Baza Aeriană Trapani, unde opereazî 37 Stormo, a declarat despre F-16:

“[were of] paramount importance for the Aeronautica Militare and Italian defensive systems.”

Colonelul Mauro Gabetta, comandantul 37 Stormo, la rândul său a spus:

“the F-16 program was a success because it led to optimize defense resources in a particularly critical period in history: it was a necessary tool to Aeronautica Militare for the transition effectively and efficiently a device that had reached the limit of its operational capability, the F-104, for the European Eurofighter aircraft. ”

“the operations in Libya highlighted the Italian Air Force’s ability to adapt to changing requirements and is prepared to fully integrated and highly interoperable with other nations . ”

Acum, apărarea aeriană a Italiei a picat în spinarea celor patru escadrile de Typhoon de la bazele aeriene Grosseto şi Gioia del Colle.

Aspecte de la ceremonie

Peace Caersar a însemnat în primă fază închirierea a 34 avioane F-16 pe o perioadă de cinci ani, extins mai apoi cu alţi cinci ani, pentru a acoperi intervalul în care s-a desfăşurat trecerea de pe F-104 pe Eurofighter Typhoon.

Până în prezent, Aeronautica Militare a recepţionat 62 avioane Eurofighter Typhoon. Typhoon-ii italieni au efectuat peste 200 de misiuni deasupra Libiei, adăugând 1294 ore de zbor la catastif, de pe baza aeriană Trapani din Sicilia.

Sursa: Aeronautica Militare

Cu gândul la preţul orei de zbor a Typhoon-ului…

Mda. Şi ziceam că îmi trecuse ceva prin cap…

Că tot sunt disponibile avioanele astea, nu ne trezim cu ele în RoAF?

4 Comments

  • Nu stiu daca leasing-ul e avantajos… Cat mai au resursa?

    Astea nu le-am putea lua ca si alea din programul SH “gratis” de la americani, le operam asa cum sunt si intre timp pregatim un contract de offset fie cu LM sau Saab pentru 24 aparate noi, peste cativa ani? Sau sa gasim niste Gripen-uri SH?

    Iar cu offset-ul sa tehnologizam Aerostar si Craiova si in parteneriat cu LM sau israelienii sa le facem upgrade si refacerea resursei la primele 34 de avioane? Idem pt. Gripen.

    Ideea este daca am gasi o cale sa dam de lucru la ai nostri… macar la nivelul programului Lancer.

  • nu se zice cat au platit italienii pentru aceste avioane F-16 A/B, cate ore au la bord si daca mai sunt bune de ceva – nu de alta dar n-are sens sa-ti schimbi niste avioane expirate cu altele la fel de expirate, mai bine ramai cu junghiul tau pe care-l cunosti.

    logic ar fi sa se ceara oferte din mai multe parti si sa se evalueze avantajele si dezavantajele fiecareia si sa se aleaga cea mai buna – iar alegerea sa fie a specialistilor, nu a politicienilor.

    se pare ca avem nevoie de avioane:

    1. ieftin de operat
    2. rapid de integrat
    3. cu finantare pe termen lung
    4. interoperabile NATO
    5. cu offset

    daca e sa ne uitam si prin vecini, pe aici sunt avioane de 3 feluri – Gripen (Ungaria, Cehia, in curand probabil si Slovacia, Croatia si Serbia)
    F-16 – Turcia
    Eurofighter – Italia, Austria

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: