Aviaţie

Italia va comanda mai putine avioane F-35!

F-35 Cel-mai-avion-urât

Mare ştire, mare! Italia va tăia din comanda de avioane F-35, ca şi parte a controlului cheltuielilor.

Astfel, din cele 131 planificate… se vor lua doar 90. Lol.

Mai rău, spagheţii vor să taie şi din numărul de capete:

 The nation needs to reduce the size of the military contingent of about 30,000 soldiers and 10,000 civilians, also said.

Mda. Cu patruzeci şi una de paseri mai puţin??? E ceva, având în vedere că asta înseamnă aproximativ o treime!

Sursa: Business Week

 

33 Comments

  • Si uite asa, in loc sa creasca, numarul de exemplare comandate scade, ceea ce are un singur rezultat! Pretul creste si mai mult. (pe langa cresterile artificiale datorate LM).

    • Ceea ce inseamna spirala mortii. Crescand pretul per unitate, numarul bucatilor comandate va scadea, ceea ce va determina cresterea pretului per unitate, cauzand scaderea numarului…

      Plm, mai bine il taie odata de tot si gata. Alergatul asta-n jurul cozii e total aiurea.

      • Pai…de data asta americanii nu mai au cum sa procedeze ca in cazul RAH-66, pe care l-au anulat dupa ce au investit miliarde de $$. Acum tre’ sa dea socoteala si partenerilor de rang I care au bagat si ei o galagie de zgomotei in program.

        • Avand in vedere ca oricum americanii baga de peste doua ori mai multi bani decat toti ailaltzi laolalta, nu vad ce jene intercostale ar avea sa zica “Stitzi povestea cu SkyBolt-u’?” Ata ete, isi vor lua niste flegme (si tare bine mi-ar parea sa se emita un moratoriu prin care L-M sa nu mai aibe voie sa participe la licitatii in interiorul Uniunii vreme de 10 ani).

  • F 35 va zbura dar nu va fi arma de succes comercial asa cum a fost F 16, avioane mai putin capabile dar eficiente din punctul de vedere al costurilor ii vor musca din piata, Gripen E/F, F 16 V, F 18 E/F F 15 Silent Eagle toate se vor vinde pe langa F 35.
    Sa nu mai vorbim de Rafale si Typhoon avioane mult mai capbile daca te uiti la performantele globale.

    • eu zic sa assteptam cativa ani …acum timpurile sunt “tulburi”si deciziile se iau…asa asa….
      vezi cazul rafale si toti crezand ca eurofighter statea mai bine….e de ajuns un contract …si situatia se schimba
      la fel si cu f 35….de moment abunda solutiile stop gap …caci nimeni nu stie “cu claritate”incotro sa o ia …eurojet in stand by,f 35 la foc lent,pak fa si chinezul fara specificatii clare….2 ani ca serviciile de informatii sa-si faca treaba sau vreun conflict si vom vedea in ce directie merg….apropo su 35 bm e tot stop gap …un fel de silent eagle

      • Su 35 BM este un fel de Su 27 Typhoon-izat, Rafale-izat ca ramasesera in urma, cred ca F 15 Silent Eagle este un pic mai jos la capabilitati aer-aer si mult mai orientat pe aer-sol deoarece USAF are F 22 suficiente pentru aer-aer dar intr-adevar pentru Rusia este o solutie de stop gap.

  • Pana la urma nu avionul cel mai bun e cel mai bun ci economia de piata decide cine e cel mai bun
    … concluzia e ca rusii chiar stiu sa faca afaceri.

      • Cu f-22, pai daca scot yankeii avionul ala din tara in rom. rugineste dupa primul an … garantat … la noi garantia e jumatate cat in alte tari la tabla.

          • Adica in hangare incalzite, cu climatizare, fara umezeala si scoase la produs numai cand e soare, umiditate scazuta, fara vant, si cu pista perfect spalata cu detergent ca daca il loveste o pietricica il vad rusii de la 2000 de km.

            • cu ce-l vad rusii de la 2000 km?….aaa ,am uitat cu radarele alea pe lampi de nu disting intre o foita de staniol si un jet la 20 km

                  • ma faci sa rad ..
                    tehnica americana a omorat civili de 100 de ori mai multi decat presupusi insurgenti sau “dusmani”, dar atata timp cat e touch screen cu rezolutie de 8 mp. e ok pentru unii …. a aaa si s anu uit de tehnologia LED si full HD.
                    C-am asta e tehnologia americana prin prisma mea … mai ruseasca.

                    • nu e tehnica de vina…ci politica si metodele razboiului modern,asimetric …cum i se spune…cand bagi tancul in oras ,sau tragi cu un hellfire ,nu ai cum sa nu spargi geamurile din jur

                    • In schimb sfanta tehnica ruseasca trage pe langa civili. Am uitat ca toti civilii din Groznai priveau pe geam cum artileria rusa le darama orasul convinsi ca nu li se va intampla nimic.

  • In actualul contest economic,broscarii ar trebui sa renunte cu totul la F35.Doar au Eurofighterul care le este suficient pentru actualul contest politico-militar global.Germania nu este interesata de F35, Eurofighterul ii este suficient.Franta la fel, se multumeste cu Rafale.U.K.vrea F35 in special pentru portavionul lor, principalul lor aparat de lupta fiind Eurofighterul.Are Italia alte nevoi militare fata de aceste tari ca sa isi apere interesele nationale?Ca italienii sunt fanfaroni, laudarosi ,ca le place sa pozeze in ipostaze de mari jupani, nu este o noutate.Pentru Italia ar fi mult mai bine sa isi aduca actualele aparate Eurofigter la nivelul transei 3, si sa opereze pentru urmatorii 20 de ani doar Eurofighter, chiar daca au pompat cateva miliarde de euro in proiectul F35.Cred ca ar iesi mult mai bine financiar asa.
    Daca F35 se va dovedi un aparat bun, peste 20 de ani acesta va suferi modernizari radicale, asa ca italienii ar putea opta atunci pentru versiunea acestui aparat daca vor avea nevoie de el.

    • pai, ei au nevoie de citeva F -35 sa le “suie” pe ” Garibaldi ” ,ca Harrier-le s batrine.

  • din pctul meu de vedere pe un portavion un F-35 este ideal nu numai ca multirol cat pe rolul de small bomber….asa ca daca as fi in locul unei tari cu macar un portavion de mari dimesiuni(poate chiar nuclear) ar fi ideal un mic numar de F-35(nu l-as folosi pentru Air Force)..si oricat s-ar specula ca e greoi sau tot felul de rautati la adresa acestui avion-dpdv al meu este IDEAL ca inlocuitor al vechiului Harrier….

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: