Armata Romana Marină

Interviu cu seful Statului Major al Fortelor Navale

Fregata Regina Maria (8)

Forțele Navale – Fregata tip 22 Regina Maria

Șeful Statului Major al Forțelor Navale, Contraamiral Alexandru Mîrșu, a acordat AGERPRES un interviu în care au fost abordate mai multe teme de actualitate legate de situația din regiune și capabilitățile Marinei Militare, planurile de modernizare samd.

In cea ce privește procesul de modernizare a flotei, în cursul interviului au fost făcute următoarele referiri:

– pentru cele două fregate Tip 22, se speră ca până la sfârșitul anului să fie început procesul de modernizare.

– cele 4 corvete din clasele Tetal I și II vor fi înlocuite cu 4 corvete multifuncționale noi.

– Forțele Navale se vor dota cu un număr de 3 remorchere, primul dintre acestea va intra în dotare în martie 2016; remorcherele vor fi folosite în porturile Mangalia și Constanța.

– navele fluviale ar urma să beneficieze de un program de modernizare și remotorizare.

– programul de dotare cu 4 nave vânător de mine a fost suspendat, noile tehnologi disponibile permițând instalarea echipamentelor pentru operațiunile antimină la bordul unor nave mai vechi, nemaifiind astfel justificată achiziția unor nave noi.

– pentru apărarea de coastă, Forțele Navale au solicitat înlocuirea actualelor sisteme de rachete sol-navă cu alte sisteme noi.

– de asemenea se are în vedere și modernizarea înzestrării Batalionului de Infanterie Marină și a Secției Scafandrii pentru Operații Speciale.

Pentru interviul complet accesați AGERPRES via MCM

– David Victor –

18 Comments

  • Ce concluzii putem impinge de aici?

    1. Se va adopta solutia mai ieftina, cea de reparare si modernizare a dragoarelor aflate in serviciu. Probabil ca si puitorul de mine va trece printr-o m odernizare.

    De vazut cum se va implementa solutia modulara pe navele vechi, acestea nefiind proiectate pentru asa ceva.

    2. In caietul de sarcini al corvetelor multirol va fi inclusa treaba modulara, unde va fi trecuta si capabilitatea de lupta impotriva minelor.

    3. Corvetele multirol nu vor fi Sigma. Zic asta pentru ca Sigma nu pot purta elicoptere Puma Naval. Arsenie sa ne fereasca de solutia fara punte heliport!

    Mizam pe Gowind sau o solutie merkeleasca? Ori pe ceva danez? Ei, aici imi scapa memoria… Am putea gasi o solutie daneza? Parca danii aveau vanatoare de mine modulare. Au si corvete modulare? Cine ma ajuta?

    • Lucrul asta ar putea insemna si ‘salvarea’ Marasestiului in serviciul activ al marinei printr-o viitoare modernizare. Daca nu sunt bani, ne mai carpim si noi cum putem. Asta pare sa fie paradigma! 🙂

      Poate cine stie….si Delfinul repus in functiune, daca nu modernizat! Pentru antrenamentul ASW. Poate….

      • Marasesti va ramane ani buni in serviciu. O modernizare zdravana este improbabila acum, focusarea fiind pe altceva. Asta, daca nu mi-a scapat mie ceva.

        Delfinul va ramane cu rol de nava scoala, la fel, ani buni. Despre repunerea in functiune, am indoieli. Astept minunea.

  • Daca se ve merge pe aceeasi tendinta ca si in cazul modernizarii fregatelor, atunci noile corvete multirol vor fi fabricate in tara. Asta favorizeaza din start pe olandezii de la Damen, cu a lor SIGMA (desi la Galati se fabrica doar OPV-uri). La o adica, s-ar putea cumpara de la Eurocopter 4 Dauphin/Panther, avand in vedere ca tipul este deja operat in Romania.

    Celalalt santier naval care ar putea asigura contructia corvetelor este cel de la Mangalia; coreenii de la Daewoo au in portofoliu corvetele MSC.

    Daca s-ar selecta corvete Gowind sau Braunschweig acestea ar putea fi construite la Santierul Naval Constanta, desi santierul nu are nici un fel de experienta in contructia navelor militare.

      • N-ar fi mai frumos un AW159? ca are montata torpila Stingray si mai incolo pun pe el si sea venom…
        ca tot erau fregatele noastre obisnuite cu marfa englezeasca. Nu cred ca e capat de tara sa luam 6 (2 fregate + 4 corvete). Si apropos de corvete – in ziua de azi sunt destule fregate cu tonaj de distrugator, asa ca o corveta multifunctionala pe la 2000 de tone nu ar parea ceva bizar….
        Iar ca veni vorba de santiere – la Mangalia (militar) nu stiu daca se mai poate fabrica ceva, la Daewoo anu` trecut era cu scandal – dar au capabilitate, Constanta merge (nu vad diferanta dintre un corp de nava militara si civila). Santierele mici pot fabrica module care vin pe barje si sunt asamblate in santierul mare. Cat despre armare si instalare echipamente nu stiu cine are capabilitate la noi in tara… Dar cu niste traininguri nu vad o asa mare problema….

    • din cate stiam la galati s-au facut 2 opv-uri ,structura ,conducte ,etc ,fara aparatura si nu stiu sistemul de propulsie ,cat si lpd-ul
      deci nu cred sa fie probleme in a face sigma
      ptr a instala aparatura construisera o hala noua ..navele civile de mici dimensiuni ,remorcherele ,etc ..ies “la cheie” cu totul instalat , nu stiu daca ptr nave de dimensiuni mai mari decat remorcherele o pot face
      mastilul la astea mai noi parca se face modulul complet si se instaleaza pe nava
      santierul din galati nu stiu daca are aceasta capacitate ptr nave mai mari ptr ca distributia docurilor si a halelor nu permite transportul modulelor
      cel de la mangalia sigur are capacitatea asta ..e mult mai potrivit ptr asta , nu stiu in prezent ..dar in trecut se ocupau doar de operatiile “mari” ,reparatii ,constructia de corpuri pe module ,in doc ..vopsit etc
      nu stiu daca montau sau monteaza ce ar fi aparatura ,armament ..oricum au capabilitati mult mai bune decat damen
      acum depinde ce vor alege

      • Pai Holland class (opv) la 3500+ tone si 100+ m e mai grea decat o fregata Sigma. Deci la Galati s-ar putea face fara probleme o corveta de 2000+ tone si ~100m cu helipad si hangar. Propulsia pt opv-uri a fost instalata la Galati http://www.webcitation.org/628zrm6Z8 iar catargul cu senzori si armamentul in Olanda. La noi cel mai probabil s-a instalat radarul de navigatie si comunicatiile civile pentru a permite navei sa exevute probele de mare si sa ajunga in Olanda.
        Docurile de la Galati permit contructia de nave pana la ~150 m lungime deci nu sunt probleme.
        Mangalia (Daewoo) si Constanta pot contrui nave mult mai mari, dar pt armament nu stiu cine s-ar incumeta. Solutia ar fi ca un partener extern sa cumpere Mangalia (militar) si sa-l foloseasca pt instalarea senzorilor si armamentului, mentenanta corvetelor si a tuturor navelor cu exceptia fregatelor.

  • Daca o sa avem modernizarea fregatelor(plus a doua escadrila de F16), nu o sa avem un sistem aa SHORAD, iar daca o sa avem corvete nu o sa avem un sistem HSAM, situatie in care numai cine nu vrea nu o sa treaca prin spatiul nostru aerian.

    Caz in care rusii or sa faca popicarie cu corvetele si fregatele noastre.

    Sa presupunem ca exista bani si pt mijloace aa, in loc de corvete si fregate mai bine se cumpara 2-3 batalioane de tancuri, daca exista si bani de tancuri, mai bine se cumpara alte chestii de care o sa avem nevoie.

    Fregatele si corvetele se afla la capatul listei de nevoi, daca cumperi acum chestii pt fregate si corvete nu faci decat sa pui carul inaintea boilor.

    Este interesant ca s-au cumparat 3 remorchere pt 2 baze maritime, deci nu prea se are in vedere vreo restructurare in armata iar blocajul de acum o sa continue.

    • Corvetele Tetal sunt la nivelul ww2 ca si armament. Asa ca… nu-s in coada cozii, la modernizare/inlocuire.

      Zi cu vorbe mai multe treaba de la final. Cea cu 3 remorchere, doua baze si ne-restructurarea.

    • eu as spune ca evenimentele cu ucraina …au schimbat complet perspectivele inzestrarii
      cu ianukovici ucraina era aliata rusilor si te puteai astepta la orice
      aveam granita “destula” cu ei
      in momentul de fata ..perspectiva e alta , chiar daca ar intra intr-o criza de identitate si ar trece in tabara rusa , tot ar trebui sa treaca mult timp sa se “vindece razboiul”
      asa ca amenintarea directa ..in viitorul previzibil vine pe mare
      deci prioritatea acolo ar trebui sa fie
      sistemele aa cu raza lunga ar trebui sa fie prioritare..probabil ai nostri gandesc ca in caz de ceva mai grav e simplu sa aduci un patriot de la aliati

  • Vad ca au impins termenul de incepere a modernizarii fregatelor spre sfarsitul anului, initial parca se vorbea de primavara.

  • Corvetele Tetal I sunt ca armament si dotare electronica la inceputul anilor ’70; Tetal II, ceva mai aproape. Nu cred ca DELFINUL va fi revitalizat.
    Si in perioadele anterioare razboielor mondiale se faceau tot felul de planuri si se purtau discutii cu privire la dotarea marinei. Rezultatul il cunoastem.
    Daca vor fi doua corvete noi si 221, 222, 274, dragoarele maritime modernizate, eu ma declar multumit.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: