Aviaţie

Intalnire Business-to-Business la Berna

Gripen

Veti intreba probabil ce are in comun o intalnire business-to-business, mai ales una care se intampla taman la Berna (fix in Tara Cantoanelor), cu subiectele abordate la noi pe plantatie…

Pai… are! Hai, dara, sa detaliez…

Deci, saptamana asta are loc un meeting business to business intre firme elvetiene si SAAB al Suediei, insotit de firme internationale (30, plus-minus) – “Gripen Offset Team“. Scopul declarat este identificarea posibilitatilor de colaborare si identificarea feliilor de tort care vor reveni firmelor elvetiene in cadrul programului de colaborare industriala si offset ce va rezulta din achizitia de Gripen E/F (Super JAS/Gripen NG).

Pregatirile pentru lansarea programului Gripen de participare industriala au demarat inca de la inceputul acestui an, fiind realizate sondaje si testari ale capabilitatilor industriale la mai multe firme elvetiene. Aproape 130 de companii din Tara Cantoanelor si-au manifestat intentia de a dezvolta oportunitati de colaborare cu Gripen Offset Team.

Intalnirea e programata pentru perioada 26-29 iunie si a fost organizata de Swissmem (pentru vorbitorii de limba germana) si Groupe Romand pour le Matériel de Défense et de Sécurité (pentru vorbitorii de limba franceza), in stransa colaborare cu Armasuisse.

Participarea industriala a firmelor elvetiene la programul de offset Gripen s-ar putea traduce fie prin afaceri fara legatura directa cu Proiectul Gripen, fie (evident) prin participare directa la Proiect, situatie in care firmele elvetiene ar beneficia de eventuale comenzi ale unor terte parti.

Pana atunci se asteapta o decizie finala asupra achizitiei celor 22 Gripen E/F, decizie pe care Parlamentul Elvetiei ar trebui sa o ia in 2013-2014.

 
Sursa:
VBS

8 Comments

  • Na cam asa se face o achizitie ca la carte inainte de semnatura finala elvetienii vor sti in ce se duce offset-ul, ce firme participa si in ce domenii de activitate…..La noi in Romania nici macar nu a fost vreun moment vorba de offset dara-mi-te in ce domeniu de activitate sa se faca, in marinimia noastra nu avem nevoie de economie trebuie cat mai multi romani sa plece in strainatate sa muncesca la altii…

    • As zice, in gluma ce-i drept, ca ma surprinde cum Elvetia nu a vrut niste avioane aflate in uz si care deja si-au demonstrat calitatile in lupta dreapta. Ca se gaseau… Si elvetienii astia sunt oricum culmea! La ce e bun offsetul? Pai daca noi nu vrem, din bun simt, d-apai ei care au de toate? 😛

  • fara sa vreau sa intru in politica…in sfarsit alegerea multirolului e economica
    noi pe aici tabara f 16 isi aduc argumentele lor…tabara gripen la fel
    dar in final e pur economica
    si in lupta asta de cu cine se duce la bruxelles…se mai ocupa cineva de guvernare?
    au un program…unde sa spuna….n scoli,n strazi,n multirol,n ptr bugetari?
    eu am auzit doar de un premier ,care in loc sa faca treaba de executiv….asa mai taraneste fiind spus …vrea sa treaca drept presedinte
    in loc sa identifice resurse….avea un program clar ,spunea ….dom’le noi nu vrem f 16 ,vrem gripen noi
    datele programului…pret intre…,pachet armament…,conditii offset…
    eu nu vad nici o schimbare ,preocupare….doar vad ca termenele ptr autostrazi(nevoia cea mai stringenta a romaniei…ca sa aiba de unde sa decoleze gripen ,sic)au fost deja postpuse…deci anii urmatori in afara de ce se teermina (ce a facut mult hulitul guvern anterior)…nu se incepe nimic
    ce sa vorbim de industria de aparare….sau inzestrarea armatei…nu se va face nimic ,se va pospune
    vom face lancerul mai rezistent sa mai tina(mai un plexiglas rupt in zbor,mai niste exercitii “castrate”,unde batem vreo 2 f 15)
    daca ar fi ales gripenul….as fi fost primul bucuros sa “pierd batalia”de pe aici…
    dar parerea mea e ca nu o sa pierd nimic …se va alege varianta 3 …si sa traiasca “maretele realizari” ale industriei noastre(de data asta fara offset)….si atunci chiar o sa vorbim pe drept de vasalitate si suzeranitate,cand o sa ne asigure altii spatiul aerian(sa vezi atunci plata ptr mentinera “nivelului”pilotilor altora,cand vor trece spre decontare nota de plata ptr eurofightere …si piloti ce “iau” intre 5000-20000euro/luna…apropo ai nostri nici cei civili de pe la tarom ,blue air nu iau banii astia….aaa sa nu spun ca vin cu echipa de tehnicieni…si aia iau destul)

    • ce exercitii “castrate” de batut f15 ?
      eu am auzit doar de unul in 2007 cand ar fi dat jos “teoretic” la ceva exercitiu de la kogalniceanu pe f15 🙂 in afara de asta – cred ca o cam iau pe coaja 🙁
      ma rog astea sunt deja povesti, si piloti “de elita” cred ca ii numeri pe degete la noi, pe cand hamericanschii (aia raii de care zice Kala) cine stie ce newbies trimit si ei la antrenament aici 🙂

      oricum – foarte dezamagit sunt si eu de “performantzele” alesilor
      trebuiau sa se uite in jur sa caute un model de succes si sa faca la fel
      fie ca polonezii fie ca cehii – da ceva nou cu offset – aviatia e o jucarie scumpa, si trebe scos maxim si economic ca sa poti opera avioanele alea

      • eu promit sa nu mai comentez despre multirol…
        decat din prisma conflictelor si caracteristicilor aparatelor…aflate in dotarea altor state
        ..sunt dezamagit si nu prea am chef

  • Elvetienii fac de regula achizitiile militare de acest nivel doar daca beneficiaza de offset si transfer de inalta tehnologie catre firmele lor.Cu alte cuvinte elvetienii sunt extrem de interesati de binele tarii lor si gandesc pe termen lung.Elvetia este asa cum este acum, datorita mentalitatii locuitorilor sai.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: