Aviaţie

Info si un filmulete cu zborul lung al PAK-FA T-50-4

PAK-FA T-50-4

PAK-FA T-50-4

Am găsit ceva informaţii suplimentare despre zborul de lungă distanţă a prototipului de Suhoi T-50, de zilele trecute, efectuat după doi ani şi peste 200 de zboruri în cadrul programului de testare.

Cel de-al patrulea prototip PAK-FA a zburat între fabrica de la Komsomolks-on-Amur şi centrul militar de testări Zhukovsky, din apropierea Moscovei. În total, vreo 6300 kilometri zburaţi în etape.

Pilotul a fost Sergey Bogdan, iar cei de la Suhoi au declarat “the aircraft performed well during the flight”.
Înaintea acestui transfer, prototipul în cauză a mai efectuat doar un singur zbor – cel de debut – de patruzeci de minute, pe 12 Decembrie 2012.
Iaca şi un filmulete:

– Iulian Iamandi –

12 Comments

  • Ce bine arata Su T 50 PAK FA in pozele astea zici ca e o pasare de prada gata sa se repeada ca sa sfasie prada….daca si sistemle electronice de la bord vor fi mature si performante atunci va fi un avion al dracului de greu de doboarat. F 22 o sa aiba un concurent pe masura in urmatorii maxim 10 ani cred eu….
    Despre manevrabilitate nu imi fac probleme rusii aici au excelat in ultimii 20-25 de ani…si la cate suprafete se misca la T 50 PAK FA sigur va fi la fel de manevrabil precumSu 35 BM

  • pfffffff…fromoasa jucarica…vreau si io citeva…vro’sutacinzeci, asa, sa nu se plictiseasca…se baga careva la o colecta??? 🙂

  • La min 0:15 ce mama naibi sunt acolo, vad niste cansrduri lasate in jos in fata, sau sunt aripile spate lasate, mie mi se par in fata admisiei.

    • nu sunt pseudo-canarduri (care sunt fixe, cum are B1b de exemplu), nici canarduri a la rafale sau gripen
      Is niste chestii derivate din LERX (care sunt fixe, la mig29 su27 f5, f16, f18), rolul lor era sa “tina” fileurile de aer pe aripa la unghiuri mari de atac
      acuma rusii au avut ideea sa faca extensia asta mobila la pak-fa – ceea ce nu imbunatateste doar “supermanevrabilitatea”, ci la modul in care au pus rusii nacelele la motoare, cu spatiu foarte mare intre ele, ajuta si fluxul de aer care intra in motoare la unghiuri mari de atac

      extensii de astea lerx mobile si nu fixe – daca va pasioneaza, cautati pe goagal LEVCON, au vandut rusii designul si la tejas, si Hesa-Shafaq,
      Proiect Integral asta de aici – a pus Albert un link la articolul de acum cateva zile cu avionul iranian, a fost cu “ideea” pe care au preluat-o la PAK-FA
      http://www.mukhamedov-aircraft.com/pages/show/projects/mat

      Ce acopera extensiile alea – cine stie, nu vor rusii sa vedem daca au deja la prototipul asta motorul nou sau e tot cel al su35, sau daca au montat deja radar blockerele in prizele de aer, o sa vedem candva 🙂

      oricum, eu nu sunt fan rusia, dar solutiile ingineresti care le gasesc si de care mai aflam si noi, sunt absolut remarcabile, daca reusesc sa il si fabrice in serie fara mari compromisuri o sa fie intr-adevar un avion foarte reusit

    • Mersii baieti, e frumoasa poza si explicatia.
      Intrebasem pentru ca la 1.2 si 3 nu am vazut Levcon-urile lasate, nici la miting nici in alt epoze.
      Intradevar, foarte frumos gandita optiunea.

    • Kala mai au inca foarte mult de lucru la el
      la su-27 au pierdut doua prototipuri din cauza la lerx fixe, acuma le fac mobile
      la su35 cand au renuntat la frana aerodinamica si canarduri, tot asa au avut o gramada de probleme cu FBW
      acuma deocamdata rusii isi incearca norocul cu atatea suprafete mobile la pak-fa, vortexurile alea de care scria pe wiki la levcon pe langa “supermanevrabilitate”, mai inseamna ceva, http://en.wikipedia.org/wiki/Bernoulli's_principle – cei care fac acuma presupuneri ca duce 7500kg s-ar putea sa aiba o surpriza, genereaza si alea portanta, daca isi pun fbw la ele – da asta e un risc foarte mare
      Vezi ca americanii au de ani de zile acelasi design – n-au folosit canarduri, lerx doar fixe, acuma cu tractiunea vectoriala doar 2d

      plus ca exact ca si la f35, cu niste specificatii mult prea optimiste, au si rusii cateva chestii de astea (interceptia “din viteza” a la mig21, la pak-fa de exe e sa traga la viteza supersonica ce are in bayurile de arme, fara sa franeze sa poata deschide bayurile)

      plus motoarele, metalurgia de fapt ca designul la motoare era ok, daca ar fi tinut mai mult si nu ar fi fost limitate de calitatea materialelor – alea au fost dintotdeauna problema rusilor, la mig29, mig25 etc i-a omorat turbina de inalta presiune, ce avea P&W din 1960 ei au avut cu 25 de ani intarziere

      plus toate chestiile de avionica, radarele alea noi si multe , cel mai mare aesa, radarul in benzi de alea pentru care f22 si f35 nu sunt optimizate (e plin netul de poze cu modele de “Raptorsky”, clone de f22 pe care le studiaza rusii si in suflerie, si cu imprastiere de unde radar, care e analiza cu element finit, am pus odata linkul cu ruznacul care a acut modelul matematic)

      ma rog daca le ies toate chestiile astea – atunci au un design bun de avion
      daca isi fac si tehnologiile de fabricatie sa il poata fabrica in numar suficient de mare ca sa intre in serviciu in numar seminificativ, la cat e de mare tarlaua ruseasca – atunci intr-adevar e cum zici tu

      da deocamdata, au 4 prototipuri, din care unul nu zboara, cu motoare si avionica imprumutate de la su35

      adica mai e foarte mult pana departe
      si inca e risky biznis pak-fa, poate sa fie un avion grozav daca le iese

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: