TR-85M1, de 1 Decembrie 2013

TR-85M1, de 1 Decembrie 2013

Intr-un articol din Observatorul Militar legat de situația (sumbră), în care se află Industria Națională de Apărare, directorul ROMARM, Dan Tache face prima referire oficială despre existența proiectului de modernizare a tancului TR-85 la standardul TR-85M2.

Noua variantă de modernizare este luată în calcul pentru o potențială vânzare a unor tancuri TR-85 către Armata Columbiană, tancuri ce ar putea fi în varianta TR-85M1 sau chiar TR-85M2.

In acest sens urmând să se semneze în perioada următoare un acord cu partea columbiană.

Zvonurile despre TR-85M2 circula pe internet de ani buni, în diverse medii online speculându-se intens despre intenția dotării acestei variante cu un tun de 120 mm și motor de 1200 CP, zvonuri care nu au fost susținute de nici un document oficial care să certifice o astfel de configurație cu excepția unui studiu derulat in 2002 despre o posibilă remotorizare a tancului TR-85M1 cu un motor Iveco de 1200 CP, studiu care ar fi putut alimenta zvonurile mai sus amintite.

Articolul din Observatorul Militar nu face nici o referire despre cum anume s-ar putea deosebi TR-85M2 de TR-85M1.

Pe lâmgă alte subiecte „atacate” în articol se numără și cel al Uzinei Automecanica Moreni cu ale sale proiecte de transportoare blindate.

Soluția de ieșire din situația financiară grea în care se află uzina este dată de începerea producției transportorului Saur(probabil 2, n.r), pentru care până la acest moment nu și-au exprimat intenția de al cumpăra nici Forțele Terestre și nici alte instituții.

Pe de altă parte, se pare că nici programul strategic TBT 8×8, de care armata este interesată, nu primește finanțare din nici o direcție, în 2013 Automecanica nu a fost sprijinită cu nici un ban pentru realizarea carcasei blindate a transportorului.

Sursa:
Observatorul Militar

– Victor David –