Aviaţie

India se intareste cu elicoptere Rudra ALH-WSI Mk IV

HAL Rudra ALH-WSI MK IV

HAL Rudra ALH-WSI MK IV

Armata Indiei va recepţiona primele două elicoptere cu sistem de armament integrat (WSI) tip Rudra ALH-WSI Mk-IV în perioada de desfăşurare al Aero India 2013.

Preşedintele Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) R K Tyagi a declarat pentru Express că Rudra va fi disponibil pentru demonstraţii în zbor în timpul show-ului aerian.

“Rudra will definitely add more teeth to Indian Army and we will roll out more production units to the squadron,”

Publicaţia Express a anunţat cu ceva timp în urmă că HAL va produce în jur de 70 de elicoptere Rudra pentru a satisface cererile iniţiale ale Armatei.

“In addition to the redundant flight critical systems, IR suppressor, armour panels, crashworthy features and self-sealing fuel tanks enhance the survivability of the helicopter in the battlefield environment,”

A mai spus Tyagi.

Rudra va dispune de mai multe tipuri de armament, care îi va permite descoperirea şi distrugerea oricărei ţinte.

Elicopterul posedă sisteme electro-optice, vizor de ochire pe cască şi sistem de ţintire inclus în sistemele fixe din bord.

Oficialul HAL a mai adăugat şi că rotorul rigid îi permite elicopterului Rudra să fie foarte agil şi manevrabil şi în combinaţie cu motorul puternic, poate executa misiuni până la o altitudine de şase kilometri.

“With such capabilities, Rudra is unmatched in the world, in its class,”

Tyagi a confirmat că HAL are în plan integrarea de sisteme suplimentare pe Rudra, incluzând contramăsuri termice, data link, sistem de evitare a obstacolelor (pentru Armată), sistem de tăiere a cablurilor (pentru Forţele Aeriene) şi senzori NBC.

Întrebat despre versiunile precedente ale ALH Dhruv, Tyagi a spus că trei ţări şi-au manifestat interesul legate de acestea.

În prezent sunt operaţionale peste 130 elicoptere Dhruv din care 110 sunt utilizate de către Armată şi 12 de operatori civili.

Elicopterele Dhruv sunt operate şi de către alte ţări: Ecuador, Nepal, Mauritius, Maldive.

Sursa: Laser Focus World

 

– Iulian Iamandi –

14 Comments

  • Interesanta carlinga , cata hectarul de plexiglas cu policarbonat….. pana si un babulan jumate orb , cu o flinta de pe timpul lui Pintea , i-ar pune probleme serioase vatmanului…… 😛
    Si am mai aobservat ceva , dispozitivul optoelectronic din botul elicopterului , nu pare sa aiba prea mare mobilitate in plan orizontal…… , sa nu mai vorbim si de rotile trenului de aterizare subdimensionate…..

    • Nu sunt indenii mari jucatori pe la felia asta. Misto de ei ca beneficiaza de fonduri, transfer de tehnologie, si au cum sa creasca in viitor.

      Apropos de trenul de aterizare, cineva mi-a atras intr-o conversatie atentia asupra unui detaliu la care nu ma gandisem pana acum: o comparatie la ecartamentul Puma fata de cel al Mi-8/17.

  • In opinia mea este un elicopter de generatie noua care detine numeroase sisteme foarte interesante: desi ciudat e ca nu are capcane termice, probabil IR suppresor-ul ala face ceva in sensul asta, dar m-as simti mai bine cu capcane in dotare.
    Elicopterul fiind prin natura sa un aparat de zbor… cam greu sa ii tragi in carlinga de jos, eventual cu ZB ascuns prin munti, dar e in permanenta miscare asa ca… hai vitejilor care vreti sa il dati jos cu PSL-ul ca sunteti destui 🙂 beneficiaza de atat de mult spatiu vitrat ca sa poti folosi sistemul de ochire de pe casca. te uiti frumos, tunul se va intoarce singur in directia galagiosilor de jos si “ii potolesti din priviri”.
    Probabil va avea hibe, la electronica, dar na… “bolile copilariei”. Sunt convins ca mor pakistanezii de ciuda ca n-au si ei. Eu unul mor de ciuda ca nu avem si noi un elicopter de atac dedicat, sau ca macar SOCAT-ul nu efectueaza vreo misiune operationala unde ar putea castiga experienta. Puma Naval a capatat ceva experienta, dar nu e inarmat din cate stiu. sau poate gresesc.

    • da, n-ar fi rau daca am avea si noi un mijloc dedicat pentru CAS..o Cobra, un Apache, un Tigre sau macar un Mi-24 sau Su-25. Conditiile de relief ale Romaniei sunt fix pentru asa ceva. Chiar m-am mirat mereu cum a fost Ro atat de deficitara la cap. asta.

      • Nu am vrut sa supar pe nimeni, nu stiu de ce v-ati ambalat asa. Lumea aviatiei e principalul meu canal de informare cu privire la aeronave. Afirmatiile cu dat jos elicopterul cu PSL-ul erau in mai multe post-uri pe care le-am vazut pe aici de-a lungul timpului si nu apartineau doar colaboratorilor dvs. La TV au aratat acum cativa ani cum un mujahedin a dat jos un Apache cu un AK-47, sunt cazuri rare insa. Am vazut acum ca transmisia de la rotoare poate merge fara ulei suficienti kilometri si multe alte imbunatatiri tocmai pentru a combate focurile de arme de mana de la sol. Daca te chinui le dai jos aruncand cu bolovani in ele ca la Posada daca trec printr-un defileu. Inchei prin a spune ca nu am vrut sa provoc pe nimeni si chiar nu stiu de ce ati fost atat de bloodthirsty.

        • Nu m-am ambalat deloc, Cristian. Doar am facut o afirmatie, legata de competenta celor doi colegi.

          Imi pare rau daca s-a inteles altceva.

  • Cristian , cand zbori printre munti , in misiunile de pe la granita cu Pakistanul , la fel ca si in Astan sau alte ograzi asemanatoare , te poti intalni cu situatii de acest gen , plus ca de vei vrea iti voi trimite niste poze de la un prieten pilot de Apache , sa vezi ce ti-am descris eu….. 🙂
    Niciodata , dar niciodata ,nu vorbesc fara sa fiu sigur de ceea ce spun…..
    Cauta te rog sa vezi cum arata un geam blindat , recte carlinga intreaga , a unui Mi 28 , sau chiar a unui Hind ( MI 24)….ai sa ramai uimit….. si ai sa imi dai dreptate 🙂
    Spor !

    • Cred ca pozele ar fi interesante pentru toata lumea. Astept cu placere sa le vad. Nu te contrazic si sunt convins ca sunt situatii si situatii, dar repet, consider ca e atat de vitrata carilnga tocmai pentru a putea folosi HMD-ul.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: