Aviaţie Marină

India a introdus in serviciu 15 MiG-29K

Indian MiG-29K and Sea Harrier

Ministrul indian al Apărării, A.K. Antony, a anunţat Parlamentul că 15 avioane MiG-29K au fost introduse în serviciul operaţional.

Aceste avioane vor opera de la bordul portavionului INS Vikramaditya, fostul Admiral Gorshkov din serviciul Marinei Rusiei. Portavionul va intra în inventarul Marinei Indiene în luna Decembrie a acestui an.

India a comandat Rusiei 16 avioane MiG-29K pentru 650 milioane de dolari în 2004, iar în 2010 a suplimentat comanda cu o alta, în valoare de 1.5 milioane de dolari, pentru alte 29 avioane din acest tip.

Un avion MiG-29UBK de antrenament, component al lotului pentru India, s-a prăbuşit în Iunie 23 2011 în Sudul Rusiei omorând cei doi membri ai echipajului.

Sursa: Indrus

30 Comments

  • Astia inca mai spera ca Vikramaditya o sa fie gata la timp 🙂 – Poatedca mai pompeaza ceva bani in el.

    • Apropos de Vikramaditya, eu am citit citeva articole indiene cu pretentii la contract,si am mai citit si explicatiile rusilor,. pai.. indienii au introdus in proiect nu-stiu cite sute de modificari dupa ce a fost semnat contractul initial.,fapt care a dus la intirzieri si alte preturi., aceeasi problema se pare ca fa fi si cu proiectul stealth indian, rusii scriu ca indienii deja au bagat o gramada de modificari la ceea ce doreau initial..fapt care probabil va duce la intirzierea de 2 ani mentionata in presa indiana.

  • Cred ca numai noi suntem prostii satului sa luam la 100 milioane un singur F 16, si astia cumpara de aceeasi bani 2 MIG 29 K, avioane navalizate si cu electronica superioare lui block 50/52+ – Fain!

    • Chiar nu imi dau seama de unde scoti sumele astea… momentan nu avem nimic concret ca si suma … avem posibil sumele de la contractul Polonez care F16 a batut gripen la Pret.

      Plus nu stiu de unde dai cu electronica rusesca, cind se stie ca astia is complect pe spate – de aia oricare cumparator de avione rusesti pun pe ele ori proprii ori Israeliene (cam singuri sa dea ceva bun pe bani indiferent de culoare).

      • Suma de 100 de milioane este venita pe traseul Ghitenstein, si in Polonia nu stiu sa fi batut F 16 pe Gripen la pret ci la offset.
        Intr-adevar MIG 29 K are si echipamente rusesti si echipamente din franta si israel dar ai putea sa te interesezi de radar si restul sistemului pana postezi, electronica este una de varf!

      • http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29K Arunca te rog un ochi aici si imi spui daca electronica iti pare invechita sau nu, bine?
        Eu nu sunt genul altora de aici care lauda pe rusi sau americani in tot ceea ce fac, sunt sau incerc sa fiu obiectiv bine-inteles in limitele in care am informatii corecte si complete.
        Avansul tehnologic al vestului in domeniul avionicii din anii ’90-2000 nu prea mai exista sau este destul de palid, au avut grija francezii sa colaboreze cu rusii si acelasi lucru l-au facut si israelienii in plus nici rusii nu au stat cu mainile in san si au recuperat decalajul avand acces la tehnologii vestice.
        Nu uita ca rusii au avut prima casca pentru ghidarea rachetelor operationla in fortele aeriene de vanatoare si sistemele IRST tot ei le-au standardizat cu vreo 15 ani inaintea vestului care a renuntat la ele la un moment dat considerandu-le inutile.

      • Sti unde cred ca Vestul este mai bun ca si rusii?
        La durabilitatea motoarelor de supersonice, aici se pare ca know-how-ul american si european sunt superioare, motoarele vestice avand o durata de viata mult mai mare in cazul unei intretineri corespunzatoare – de aici si longevitatea lui F 16 in Venezuela si F 5, F 4 si F 14 Tomcat in armata iraniana.

        • Fenchea, aud tot timpul ca motoarele rusilor sunt slabe.
          As dorii sa-mi spui mai exact la care componenta faci referire din acel motor, la pale … la combustie … mai exact ce nu resita in timp, si ce durata de viata are un motor occidental si ce cade la el si cat ar trebuii sa reziste un motor rusesc si ce cade primul al el.
          Ms.

          • Se pare ca din ratiuni de performanta imediata sunt duse un pic prea sus, de exemplu motoarele de MIG 29 ale germanilor care necesitau reparatie capitala la 300 de ore de zbor in cazul downgradarii functioneaza 650 de ore de zbor pana la reparatia capitala.
            Materialele din care sunt facute palele reactorului se pare ca au mai mari probleme decat cele occidentale dar aici s-ar putea sa fie de vina si stilul de a le exploata – vezi curatenea de pe pistele occidentale inainte de o zi de zbor in cazul F 16.
            Consumul specific este un pic mai mare decat motorul echivalent occidental.

          • Stiu ca F 16 A/B aveau un motor cu resurs de 500-600 de ore de zbor iar noile variante au ajuns la 1000 de ore de zbor pana la reparatia capitala, informatia se gaseste pe F 16.net dar nu am putut sa o verific cu nimic altceva din sursa externa.
            Eurofighter se lauda cu un motor si mai fiabil la fel si Gripen-ul
            Acum ramane de vazut cat rezista un motor occidental in conditiile exploatarii rusesti si invers.

      • Electronica ruseasca este aceeasi electronica sau chiar mai buna decat electronica franceza si israeliana, pentru ca francezii si israelienii sunt nevoiti sa vanda pe unde pot si ei, ca nu au piata asa cum au firmele americane.

  • N-am nteles treaba cu 1,5 milioane pentru inca 29 de avioane. Banuiesc ca este o mica eroare si este vorba despre 1,5 miliarde.

  • Bre io nu inteleg de ce au preferat rusii sa inlocuiasca Su-33 cu MiG-29K,puteau sa il modernizeze pe ala si aveau un avion mai zdravan.

    Ceva mai manevrabil.

    Raza de actiune mai mare.

    Posibilitati ale electronicii mai bune.

    Cara mai mult.

    Stiu ca studiau un Su-33 care continea tehnologii dezvoltate pentru Su-35BM.

    Tractiune vectorizata.

    RCS-redus.

    Radar

    Se plateau mai multi bani da asta era situatia.

    Asa o sa trebuiasca sa astepte 2020 si putin dupa pana cand o sa apara PAK-FA navalizat pe portavioane.

    • Pe ce te bazezi cand spui ca Su 33 era ma manevrabil decat MIG 29 K? Se pare ca MIG 29 K este mult mai bun decat credem unii din noi si ca acomodeaza multe din imbunatatirile aduse lui MIG 35, in plus trebuia sa dea si la MIG ceva de lucru si MIG 29K este mai mic ca dimensiuni si au loc mai multe pe puntea portavionului.
      Este mai eficient economic si da si o mai mare incredere clientilor de la export.
      MIG 29 K se vrea un fel de F 18 Super Hornet al Fortelor Marinei Ruse asa ca are logica ce au facut.
      Au posibilitatea de a pune pe el radar AESA oricand, la Su 35 BM trebuiau facut o serie de modificari ca sa il transform in “rata de apa”
      RCS la MIG 29K este la 1/4 din RCS MIG 29 clasic
      Electronica a evoluat asa ca incape si pe platforma de MIB 29K, eu unul cred ca au facut o alegere buna pentru sigurul portavion pe care il au.

    • Da dar Mig29K e mai mic si incap mai multe pe un portavion care e o chestie mare dar inghesuita. Prin urmare vor un numar mai mare de avioane imbarcate, adica potential militar mai mare. Si Mig 29 e un avion foarte reusit chiar dac SU33 e superior.

      • e o decizie mai mult decat logica,su 33 o fi bun ,dar e mare,foarte mare..nu e potrivit ptr utilizarea de pe portavion,ei au pus su 33 la inceput datorita conceptiei lor si greutatii cu care mig la vremea aia facea ceva nou..crucisator greu purtator de aviatie,doar ptr autoaparare,dar acum ca trebuie sa fie in rol ‘mai clasic’ de portavion,e mai pottrivit mig 29

    • pai cam din aceleasi motive din care au pus americanii f-18 pe portavion
      poti sa imbarci mai multe aeronave, daca sunt mai mici
      plus ca raza de actiune la care exceleaza fata de mig – nu e chiar asa de importanta cata vreme portavionul il parchezi undeva sa fie suficienta si raza de actiune la niste avioane mai mici

      zice cineva ca rusnacii s-au gandit sa modernizeze 33-urile si sa le puna pe baza de pe litoral, unde e intr-adevar mult mai important sa ai raza de actiune mare la avioanele care le folosesti, ca nu poti muta pista de pe uscat cum faci cu portavionul

  • Ideea le-a venit si in legatura cu lotul de MiG 29 K comandate de indieni,. Gramada indiana + gramada ruseasca = iese un avion mai ieftin, mai mic, cu radar nou si armament antinava si antisol… Si, da. se pare ca Su 33 modernizate vor opera de la sol.

  • O stire care am citit-o azi in revista Air International, zice lumea ca rusii gatesc un vinator usor pentru vinzare la export pe baza lui YAK 130..

      • da, au zis ca au un proiect nou de atac la sol care va inlocui Su 25 SM pina in 2020.
        Eu tot am ramas surprins cind am citit de vinator, ziceau ceva de un motot nou care a fost proiectat special pentru vinator monomotor si ca-l vor instala pe YAK, sa faca vinator pentru clienti externi ( probabil un vinator mai ieftin..)

      • zic,ca va fi construit folosind in mare masura materiale compozite, va fi partial stealth,capabil pentru misiuni zi sau noapte ,in orice conditii metereologice…

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: