Aviaţie

India ar putea comanda 189 Rafale, fata de 126 stabilite initial

Rafale cu Scalp

Rafale cu Scalp

India ar putea cumpăra chiar 189 avioane multirol Rafale, tip de avion utilizat cu succes de către Franţa în conflictele din Afganistan, Libia şi zilele acestea în Mali.

Vestea vine din partea unor surse apropiate procedurii de negociere dintre India şi Franţa/Dassaul Aviation.

Posibilitatea achiziţiei a încă 63 de Rafale pe lângă cele 126 deja stabilite în competiţia în care acest avion multirol şi-a învins competitorii, între care amintim Eurofighter Typhoon şi Saab JAS 39 Gripen, a fost prezentată de către ministrul indian de Externe Salman Khurshid în cadrul vizitei la Pari, de săptămâna trecută.

“There is an option for procurement of an additional 63 aircrafts subsequently, for which a separate contract would need to be signed,”  “Presently the contract under negotiation is for 126 aircraft, but we are talking about the follow-up.”

A declarat una din surse pentru AFP.

Presa indiană a estimat că valoarea contractului pentru 126 avioane multirol Rafale este de 12 miliarde de dolari, iar o creştere cu 50 de procente ar duce la o sumă probabilă de 18 miliarde de dolari – bani care ar urma să aibă un important impact asupra industriei franceze de apărare.

India a selectat fabricantul francez Dassault Aviation ca şi candidat preferat pentru echiparea forţelor aeriene proprii cu un nou tip de avion multirol în luna Ianuarie a anului trecut. Conform contractului aflat încă pe masa de negociere, primele 18 rafale vor fi construite în Franţa, urmând ca restul de 108 să fie asamblate în India de către Hindustan Aeronautics Ltd (HAL).

“The first aircraft will be delivered three years after signature of the contract,”

A mai spus sursa citatăde AFP.

Un expert din industria de armament a afirmat că întârzierile în semnarea contractului au ca motiv principal cererea Indiei de bilocuri faţă de monolocurile aflate în producţie la Dassault.

* Foarte probabil că expertul nu se referă la avioane Rafale în varianta dublă-comandă, pentru antrenament.

India a insistat ca în contract să fie cuprins un important transfer tehnologic şi furnizorii indieni să asigure munca în echivalentul a jumătate din valoarea contractului.

“The negotiations for off-sets are progressing well,”

A clarificat sursa celor de la AFP.

India a amânat încheierea contractului pentru 31 Martie 2013, sfârşitul anului fiscal 2012.

Sursa: Defense News

 

– Iulian Iamandi –

4 Comments

  • “* Foarte probabil că expertul nu se referă la avioane Rafale în varianta dublă-comandă, pentru antrenament.”

    Ba da, dar Rafale B nu este neapàrat destinat antrenamentului, locul din spate fiind dedicat navigatorului/ofiter de arme.

    Istoria este cà Ministerul Apàràrii francez a garantat lui Dassault minimum 11 Rafale pe an, ceea ce s-a si respectat.
    Cum în viitoarele 2 transe nu erau prevàzute Rafale B, timpul de aprovizionare nu permite înlocuirea pe linie a Rafale C, care ar fi fost destinat Indiei în detrimentul Armatei Aerului si Aeronavalei franceze.

    Cât despre cele 63 de avioane suplimentare ele erau deja prevàzute ca optiune în contractul initial. Nu va fi decât o transformare în comandà fermà, care poate sà coboare si pretul unitar.

    Cauzele de prelungire a discutiilor sunt mai ales în dificultatea de a gàsi parteneri indieni valabili pentru transferul de tehnologie si fabricatie în India, pentru a îndeplini conditiile contractului.
    De aceea, si costul asamblàrii a fost exagerat, ca sà se permità integrarea sumei în participarea indigenà.

    • Multumesc pentru completare. Ma gandeam ca ar fi vorba de ceva costuri suplimentare pentru reproiectarea postului nr. 2 si dotarea acestuia cu aparatura specifica ofiterului responsabil cu navigatiaarmamentul.

  • Ar fi grozav pentru francezi daca indienii le cumpara aceste avioane in cantitatea vehiculata in acest articol.Daca si brazilienii sau canadienii se orienteaza spre Rafale, pentru urmatoarele decenii Dassault are bani suficienti pentru a dezvolta o noua generatie de avioane multirol.Poate ca in acest proiect ar fi atrasi si cei de la Eurofighter sau suedezii de la Saab.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: