In Romania s-ar putea produce integral elicopterul de atac AH-1Z Viper, conform declaratiei vicepresedintelui Bell Helicopters, Richard Harris.
Conform acestuia, in eventualitatea in care Romania va decide sa achizitioneze acest tip de elicopter, va beneficia si de transferul fabricatiei aparatului, intr-un termen de 4-5 ani, cu mentinea ca primele 5-6 elicoptere care vor fi livrate vor fi fabricate in SUA.
Bell propunand deja Romaniei sa participe la licitatia pentru furnizarea sectiunii anterioare a fuselajului elicopterului Viper, castigarea aceastei licitatii putand facilita asimilarea fabricatiei intregului elicopter, conform oficialului Bell.
In eventualitatea in care se va semna un contract, acesta va fi un contract inter-guvernamental, semnat intre guvernul american si cel roman, detaliile urmand sa fie stabilite la cel mai inalt nivel, respectiv in urma discutiilor dintre Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis si cel american, Donald Trump.
sursa: economica.net
– David Victor –
Se inteteste lupta la nivel inalt pentru malaiul romanesc de la aparare. Dupa anuntarea posibilei colaborari dintre IAR si Airbus, acum imperiul contraataca in forta! 🙂
Intrebare intrebatoare…..cine sa fie partenerul roman al Bell in aceasta posibila afacere? AerostaR, AV Craiova, Romaero….sau chiar IAR? 🙂 Presupun ca o investitie green field a Bell in Romania este foarte greu de obtinut, pe motiv de costuri si lipsa de alte comenzi europene!
Dupa o logica in care toate sa castige ar fi asa: IAR Brasov ramane cu Airbus, Aerostar ar intra pe filiera mentenantei F16 pe langa Mig, AV Craiova pe filiera Bell si cu o sectie pt mentenanta Soim-ului, iar Romaero ar asigura mentenata Spartan-ilor.
Probabil mentenanta Spartanilor va merge la Avioane Craiova.
“4. Avionul de transport C27-SPARTAN. Crearea facilitatilor pentru ca Avioane Craiova sa devina statie de mentenanta pentru acest tip de avion in dotarea SMFA, conform strategiei prezentate in CSAT”
pag 30 http://www.acv.ro/download/2017/mar/Raportul%20Consiliului%20de%20Administratie%20LA%20BILANT%202016.pdf
De ce? Argumente? Te asigur ca exista puzderie de ingineri care sa participe la astfel de proiecte, si iti dai seama ca daca e sa o luam asa, in automotive de exemplu exista multi specialisti care si-ar schimba bucurosi cursul carierei.
S-ar putea ca tocmai un Green Field sa fie cea mai buna solutie nu tragi dupa tine pietre de moara ale industriei postdecembriste.
Nu zic ca e rau, insa cu siguranta e mai mult de investit sa faci asta. Costa mai mult si nu stiu daca renteaza sa construiesti o fabrica pentru sub 100 de bucati comandate. Nu ii vad pe romani sa mearga pe maximul de 120 elicoptere de atac, asa cum mi se permite. Cred ca ar 30- 40 de bucati maxim. Si pentru alea ar trebui sa zicem bodagproste!
Care malai romanesc, nene? Ce “malai” are Romania, de care stii tu si nimeni altcineva?Ce, elicopetere Puma si Alouette, masina Dacia, Oltcit, Daewoo, Ford (chiar si acum acuzatele fregate care ar fi trebuit construite pentru noi la santierele Damen din Galati) ne luau sau ne aduceau bani in tara? Cap aveti, minte ce mama dracului va mai trebuie?! Rahatul de elicopter frantuzesc nu este unul de atac. Asta, in schimb, e. Si multe tari – care nu produc elicoptere de atac, ar cumpara. Oricum, nu te panica. Asxtea sunt vise, in cel mai bun caz au sa ne vanda niste elicoptere la mana a treia – vreo 10 bucati – platibile in rate, vreo 20 de ani. Noi nu mai avem industrie de aparare, pentru ca nimeni nu cumpara masini de lupta si arme aflate la niveul celui de-al doilea razboi mondial. Asimilarea lor in tara aduce bani, aduce dotare pentru armata romana (e mai interesant sa cumperi elicoptere de atac de la o fabrica din Romania – o parte din bani ramananad in tara si mergand si la buget dar si la personalul romanesc, angajat acolo – decat sa-i dai pe toti afara). lasa ca la cati bani baga romania in aparare (chiar si aia 2% mult laudati, abia ajung pentru pensiile burtosilor pseudomilitari pensionari ceausisti, pentru pingele si piese de schimb pentru fierataniile ROMAN. Noroc ca ne-au mai facut cadou americanii niste masini prin Afganistan, ca patrulau pe acolo si veneau ai nostri pe jos pana acasa… Dar s-ar putea sa ai dreptate: eu, sa fiu in locul alora, as si uita de Romania si as lasa-o sa se descurce singura, ca prea e plina de destepti care sunt buni doar de gura, in rest sunt de doi lei (vechi).
Este deconcertant când un site romanesc de “specialitate” promovează acest gen de informații în sensul manipulării conștiente sau inconștiente.
Pai nu mai intra atunci, ca sa nu mai fi manipulat constient si inconstient 🙂
Consider ca atat eu cat si colegii mei de pe acest sait, pe care il numiti fix cu ghilimele de “specialitate”, informam. Nu jucam dupa cum ne-ar canta cineva sau si-ar dori cineva sa jucam. Si nici nu ne cheltuim proprii bani ca sa facem pe plac cuiva, inclusiv dumneavoastra.
Asa am inceput si asa vom merge mai departe.
Si lasati-o mai moale, faceti fix ceea ce ne acuzati. Manipulati spre a ne discredita. Mi-e greata.
Sa nu uit, nu imi amintesc sa ne fi sprijinit la sustinerea activitatilor noastre. Nu aveti nici un drept sa ne reprosati ceva.
A prelua o “stire” fake fara a o trece printr-un filtru minim devine parte a dezinformarii. 99 % din romani inca mai asteapta sa fie “ajutati” si vor crede pe nerasuflate ca elicopterul s-ar putea produce “integral” in Romania, iar in urmatorul paragraf induceti ideea ca Romania ar “beneficia” de pe urma unei eventuale transferari de fabricatie care si finalul este apoteotic ar putea rezulta in “facilitarea” “asimilarii integrale”. Aveti idee de magnitudinea acestor nici mai mult nici mai putin decat ineptii pe care le rostogoliti fara nici un fel de remuscare ? Inclin sa cred ca spre deosebire de cei de la Rumania Military deinformati si manipulati inconstient, cele descrise mai sus fiind niste povesti pentru tari din lumea a treia in anii 50, pana si Romania comunista a facut contracte mai bune daca ar fi sa ma refer la contactul BAC 1 ( nu la cel de fabricatie ) sua la contractele de Allouette si PUMA. Asta ca sa nu ma refer la practica in domeniu specifica majoritatii tarilor civilizate. Dar Romania coboara treapta dupa treapta, pas cu pas. PS: te uiti la Andrei Banu mai jos si deja in mintea lui e clar ca “in Romania s-ar putea produce INTEGRAL multe lucruri”. Felicitari.
Va atrag din nou atentia asupra vorbelor cu care ne acuzati. Dar, vorba buldozeristului, sa trecem peste.
O rugaminte, insa: puteti sa ne demonstrati ca stirea este fake? Ca asa, ne suparam pe vorbe goale.
P.S.: Eu cand cumpar un ziar ca sa citesc ce scrie in el, ma simt indreptatit sa-i vorbesc de rau pe autori. Ma gandeam ca daca tot plecam maine la Boboc si ne acuzati gratis, ati putea sa contribuiti cu o suma de bani pe care sa o folosim la alimentarea cu combustibil. Ne vedem pe undeva in jurul orei 17, in zona Piata Muncii?
In Romania (inca) s-ar putea produce integral multe lucruri. Problema e ca nu se vrea.
primele efecte ale vizitei Presedintelui in Statele Unite, daca Trump face un semn imediat gasesc americanii solutii sa ne echipam ieftin si de calitate, vor veni contractele si oamenii vor avea de lucru.
super. inca un “dream story” romanesc. un remake de data asta. dar stati cu ochii pe cer. ca o sboare si asta, asa cum se misca si atromul, tbt 8×8, iar 99 xt, sherpa de la mizil, superpuma de la iar, m1117 de la textron-aerostar, si multe altele. ca la vise , noi romanii suntem experti
S-a semnat si pentru AGILIS…….mai precis s-a infiintat compania RMVS cu actionariat UA Moreni si Rheinmetall, cu girul lui Dragnev care a fost prezent la semnarea contractului respectiv, chiar in dimineata zilei in care si-a matrasit guvernul, adica ieri!
http://evz.ro/liviu-dragnea-psd-transportorul.html
Ce am retinut eu mai important din declaratiile celor din conducerea Min Economiei de la noi, e faptul ca au initiat si alte poiecte cu Rheinmetall in domeniul apararii, dar ce anume?
Thorsten Heinzen, director executiv Rheinmetall Defence (Eastern Markets): ”Uzina Automecanică Moreni și Rheinmetall au împreună mai mult de 150 ani de experiență în fabricarea și dezvoltarea de vehicule militare blindate. Putem promite că împreună vom dezvolta un nou vehicul de acest tip, cel mai avansat din această categorie. Din perspectiva noastră e timpul potrivit să facem acest lucru în România, atât pentru piața locală cât și pentru cea externă”
Mihai Tudose, Ministrul Economiei: ”Mulțumesc părții germane pentru determinarea și celeritatea cu care s-a implicat în acest proiect. Sper ca și celelalte proiecte pe care am început să le dezvoltăm și concretizăm cu Rheinmetall, în domeniul industriei de apărare, să se întâmple cu aceeași viteză și cu aceeași seriozitate”.
sa se coaca oare o colaborare intre UMB si Rheinmetall pentru un nou concept de tanc romanesc? Timp e cacalau, caci alea 276 de bucati de tancuri le voi dupa 2025. Mai ramane vointa si banii necesari! Speculam si noi, nu dam cu parul! 🙂