Armata Romana Aviaţie Diverse Fortele Aeriene

In curand pentru amatorii de chilipiruri: F-16 si Merkava

F-16 Netz

F-16 Netz

Pentru amatorii de chilipiruri și nu numai, israelienii au decis să organizeze ceea ce pe la noi prin ogradă se numește bazar iar pe la americani basement sale.

Scurt pe doi, puși față în față cu reducerile bugetare, evreii au ajuns la concluzia că ar fi bine să scoata la valorificat jucăriile de prisosință, totul în cadrul unui program revoluționar ce se va întinde pe parcursul mai multor ani și are ca scop realizarea unor economii de aproape 2 miliarde de foșnitori verzi.

Programul ce a primit numele de cod “Teuza” indrazneală în ebraică – are ca scop final restructurarea forțelor armate ale Israelului si este gândit de Lt. Gen. Benny Gantz, șeful Statului Major.

Potrivit lui Yoav Zitun, analist și scriitor militar, toate “bazele vor fi transformate în loturi de vânzare pentru tancuri, tab-uri, nave de luptă, echipament de luptă, tunuri și alte cele.Aceste repere vor fi scoase la vânzare în următorii doi ani”.

Raționamentul e simplu: toate echipementele excedentare – a se citi uzate moral sau foarte vechi – nave, tancuri și avioane de luptă, vor fi scoase la valorificat, în magazinul de la poarta bazei. Dacă se găsesc mușterii pentru ele bine, dacă nu… vor fi valorificate la preț de fier vechi!

Printre echipamentele ce vor fi puse pe tarabă amatorii ar avea de ales dintre tancuri Merkava – 440 MkI și 290 MkII, M-60 – 111 Magach-7, varianta modernizată local, cu blindaj sporit și 711 M60A1/A3. La capitolul zburătoare, 44 exemplare A-4 Skyhawk.

Și ajungem la lucrurile interesante!

În inventarul Kheil Ha’Avir se mai află în momentul de față 77F-16A și 16F16B livrate începând cu 1979, care – evident – vor ajunge și ele pe tarabă…

Deci?

Va gândiți la ce mă gândesc eu?…

Via:
UPI

– Marius Constantin –

30 Comments

  • nu, deloc alea israeliene sunt mai uzate decat cele olandeze si belgiene, au resusa de zbor foarte mica. Chiar atata de prosti nu cred ca sa fim.
    Cele portugheze mai au jumatate de viata in ele desi sunt vechi. Netz-ul este si mai vechi de atat si are la experienta in lupta de nu poate povesti.
    Deci sper inca o data ca nu!

  • Ne gândim și analizăm, poate debutăm cu o negocire în vdererea unui negoț… M-60 e vechi, dar Merkava Mk II nu aș zice că e chiar de aruncat, zic și eu ca nespecialist în ele.
    Nu pot decât să-mi imaginez ce are lumea (a se citi Mariușii de pretutindeni) cu această platformă redutabilă. Nu zic că trebuie sărit orbește cu tehnica pe model grecesc, dar totuși.
    Într-adevăr olandezele erau/sunt cele mai forjate, iar portughezele sunt fete bătrâne – ceea ce înseamnă că au multă viață în ele, doar să fie exploatate (a nu se interpreta în sens pervers). Netz-urile, în concluzie, nu sunt gunoaie zburătoare – a se vedea obsesia MiG-29 monkey model.
    Dar ce știu eu, sunt doar un modest person care are habar 0 despre zburăciose…

  • Ma rog…
    Io nu ma gandeam neaparat la asta, desi s-ar mai putea alege ceva celule cu suficient de multa vlaga-n ele (utimele A/B-uri – ce-i drept, la mana adoua – le-au primit in 1994). Ce-mi suradea mie ar fi fost accesul la loturile de piese de schimb din stocurile Kheil Ha’Avir-ului…

    • griffon alea ultimele din 1994 sunt de departe cele mai najpa cred eu, Netz 2
      ca au ramas asa fara upgradele structural prin care a trecut Netz 1
      si sunt destul de chioare, avioane de scoala
      pe de alta parte Netz 1 a avut upgrade structural in 1992, clar ca n-au doborat pe sirieni zburand rectiliniu si uniform, ma rog sunt 21 de ani de atunci

      sa fi luat toate din israel, ar fi fost o treaba
      asa cu 12 MLU european, si inca o escadrila de netz, care e cu multe modificari si scule locale la bord, cam haotica treaba

      XV nu-ti face griji, daca isi vinde israel Netz-urile cu self protect jammerele pe ele, le cumpara egiptenii iranienii si sirienii pe toate 🙂

      • cred c-o sa scoata tot de pe ele, inclusiv mansa :P. exagerez, dar citeam ca au vandut un lot de parasute armatei mongole si au “uitat” sa le dea si parasute de rezerva :D.
        acum, ca sa fiu drept, colaborarea lor cu Ro a fost fara probleme.

    • Punct ochit Marius (griffon)- la piese mă și gândeam… că doară om avea nevoie pentru a ține ponositele în sbor pi șeru patriei.
      Dacă însă se face de o promoție la A-urile de după 92, apăi de ce nu?

      • coane astea din 1994 ?
        Peace Marble IV
        F-16A block 1 3 700/799 (Random nrs) 1994
        F-16B Block 1 2 900/999 (Random nrs) 1994
        F-16A Block 5 1 700/799 (Random nrs) 1994
        F-16B Block 5 7 900/999 (Random nrs) 1994
        F-16A Block 10 32 700/799 (Random nrs) 1994
        F-16B Block 10 5 900/999 (Random nrs) 1994

        Nici macar vopsea n-au vazut dupa ce le-au adus din desert, spre deosebire de alea cumparate de noi in anii 80 care au trecut prin ceva echivalent MLU, dupa 11 ani (cum spunea careva mai sus, nu prea au stat)
        http://www.f-16.net/f-16_users_article7.html

        upgradele recente ale evreilor la f16 sunt la barack standard 2020, la C/D-uri

        • Nu conașule, nu ălea. Cele mai vechi, la ele făceam trimitere, scuze de neclaritate.
          Orișicum, de piese tot sunt bune, corect? Modificările nu le fac incompatibile ca „depozit” de piese, zic eu.

          • Sincer nu stiu domnu’ flogger
            MLU e F100-PW-220, astea evreiesti vechile sh primite mokka de la americani au vechiul motor (de aia cica mai pica si singure astea batranele la ei, cu engine stall), nu stiu ce pasari (inclusiv berzele noastre neaoshe) care migreaza spre africa peste israel, si hibele vechiului p&w 200, au facut mai multe victime in aviatia israelului decat sirienii de exemplu

            avionica, calc, cablaje etc pe MLU sunt toata cica noi
            ampenajele difera, astea sh de la americani au deriva de adf, orizontalele sunt mai mici, inseamna ca si verine si pompe si actuatoare si ce o mai fi acolo or fi mai mici ?? nu stiu numa ma intreb si eu

            Naiba stie, mi se pare risky biznis, totusi e un aparat de generatia a 4-a nu ceva simplu ca migul pana la 21, noi nici cu 23 si cu 29 nu ne-am impacat prea bine si erau rusoaicele mult mai simplutze si mai intuitive totusi ca unul de asta capitalist

            si la piese de structura, nu inseamna ca ceva de acelasi gabarit ca la block 5 are aceeasi rezistenta ca ce au socotit ei la block 15, numai la aliaje de aluminiu au jde sute de mii de feluri,
            Ma rog, eu n-as cumpara pentru canibalizat aparate de alt tip decat alea pe care vrei sa le repari

            • Paul-
              PW200 se poate aduce la standard 220E.
              În rest ai dreptate, noi nu ne-am descurcat cu altele mai simple și „balșoi mechanisma”…
              Clar că dacă vrei piese, cel mai bine e să procuri din serii identice sau aproape.
              Să nu interpretezi că aș dori A-urile evreiești – sunt totuși bine bine forjate. Asta o știu sigur și direct de la sursă, mi-au spus piloții care zburau cu jucărele, respectiv un pilot de-al nostru care a zburat acolo. Nu sunt sigur care ar fi mai în regulă, pot doar să presupun pe baza a ceea ce am mai aflat de-a lungul anilor.
              Ziceam doar că anumite piese/echipamente sunt identice (nu derive, că alea nu le schimbi ca și chiloțeii la damă…). Plus că ei ne pot servi/vinde chestii utile (vor fi) în exploatarea MLU, asta ziceam.

              • da se poate teoretic sa faci “overhaul” si sa pui electronice si de astea
                da cum zicea XV, daca domnul Itzic care a avut f16 de 30 si ceva de ani, si are cateva sute de aparate de astea in ograda, si care a fost primul care s-a dus la bataie cu el, nu a considerat ca merita asa upgrade la motoarele care le-a primit cu pacea de marmura nr 4

                Pentru domnul Ion, care tocma ce s-a hotarat sa isi ia 12 bucati la mana a 3-a, al doilea proprietar in europa, al treilea proprietar la scara planetara, care inca nu are permis pentru asa categorie cum trebe la f16, si care nu stie inca unde sa isi duca avioanele la schimb de filtre – de ce ar merita ?

                Ok ca se va face o comitzie de ministeriabili si insotzitoarele aferente, care se va deplasa prin lume sa studieze oportunitatea RK si modernizare cu fadec la pw200 cu cateva mii de ore la bord, asta se prea poate 🙂
                Da nu inseamna ca ar fi si bine sa o faca
                si daca l-ai intreba pe ala care il zboara daca prefera sa aiba sub fund un pw 220 mai recent sau un pw200 vechi cu 6000 de ore la bord dar cu electronica nou-noutza – oare ce ar zice

                • Paul-
                  Păi ce să zică un chilot, oare? Evident că toți am prefera să fie cu resursă și nefisurat pe ici pe colo, prin punctele esențiale, așa de se poate…
                  Ți cu motoru minune 200 idem, dar motoarele respective pot fi aduse la standardul manționat la nivel de escadrilă – adică fac tehnicienii de zbor treaba, pe aerodrom, uzând kit-ul și instrucțiunile… a la Lego.
                  Bun, apoi: motorelu minune e din cele mai fiabile, întreabă și tu unde poți.
                  Sigur că, se zice că GE 129 e mai vânjos (în special în anumite regime de viteză și altitudine) – de ex aș vrea să am un GE dacă decolez încărcat la max de pe o pistă scurtă, vara și pe vreme mai aiurea… buun, motorul nu va da rateuri (pompaj, stall șamd), DAR PW 200 și în special 220 (E) va mai da un rateu, va avea putere mai mică (nu mult) dar mă va aduce acasă în veci amin!
                  Idem cu GE mai noi vs PW, deși 229 are putere identică (aprox) și fiabilitate peste medie.
                  Tehnicienii, în genere, zic că preferă PW pentru mentenanță mai ușoară, acces mai bun la turbină și alte subansamble (asta la nivel de întreținere la regiment) „în hambar”.
                  Portughezele (aproape) virgine vin cu 220E ca parte din MLU – motor mai vechi, însă neegalat ca fiabilitate confirmată statistic pe flota de F-16 – adică și-au adus piloții acasă întotdeauna (99,9%).

                  Niii măăă, scriu de parcă aș fi ajent de vânzări pentru firma lor… însă sunt destul de convins de toate astea- altfel nu mi-aș irosi neuronii și timpul să le îndrug.

  • Stati sa vedem si preturile. Nu va grabiti. Daca luam Merkava 2, vom avea nevoie de logistica pentru el. Desi e un tanc bun, care trebuie insa upgradat la nivelul unui Merkava 3, (tunul, spre exemplu, este cal 105 mm), mai bine am lua Leopard 2 second. Au preturi bune si e ceea ce ar trebui sa avem in dotare. Un singur tip, iar acela ar trebui sa fie Leopard 2 din considerente de logistica si din considerente strategice, acces la upgrade-uri in cadrul NATO si UE, mentenanta, etc.
    Nu va grabiti prea tare, desi pare oarecum tentant..

    • Foarte bine gândit Tedy, și persoana mea crede și zice că Leo2 varianta coală ministerială (A4, adică) îs de luat pnv… toacă orice orătanie estică semi-blindată fără prea mare bătaie de cap (tactică, desigur). Că iegzistă 3,21224(3) T-90 și 1,4122(2) T-84 la nivel, asta e statistică deja, so no problem there!

  • cand cumperi de la israelieni e ca-n bancul ala cu tipul care venise sa cumpere tampoane si pleaca acasa cu o barca cu motor si cu o masina 4×4.

    ma-ntreb ce i-a apucat sa-si vanda tehnica de lupta la poarta unitatii, oricat de uzata ar fi, nu pot sa cred ca nu mai au musterii prin america latina, africa sau asia de sud-est.

    daca nici evreii nu mai reusesc sa vanda…se-ntoarce lumea cu susul in jos.

  • Merkava 2 sunt depasite, moral cel putin, nu prea ar merge la relieful nostru si cum nu avem logistica/mentenanta aici pentru ele ar fi o prostie sa le luam.
    F-16 israeliene, iarasi nu, prea forjate si cu prea putine ore de zbor ramase. Eventual ceva pentru piese de schimb, ce se poate lua de pe ele

    In alta ordine de idei, si ca tot veni vorba de blindate, am vazut ca TBT-ul merge inainte cu testele

    http://i.imgur.com/375RVIs.jpg

    Mai bine am lua licenta pentru Spike si am pune din alea pe o varianta din asta de TBT mai fasneata, ar fi mult mai bine decat niste Mekrava 2

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: