Aviaţie

In curand, pe marile ecrane: in trimestrul trei va fi livrat primul T-50!

PAK-FA T-50-4

PAK-FA T-50-4

In timp ce F-35 are viata grea si se tine arpacasul la indemana pentru pus la fiert, rusii anunta inca o veste buna: in al treilea trimestru al acestui an va fi livrat intaiul T-50 (PAK-FA!

O spune generalul Viktor Bondarev, adaugand ca avionul va incepe testele finale in trimestrul patru.

Pusi pe treaba rusii astia!

Sursa: Air Reccognition

– Iulian Iamandi –

 

 

59 Comments

  • Sincer mi se pare cam devreme si o sa urmeze multe avioane de preserie pana o sa aiba trasabilitatea industriala dorita.
    O sa vedem ce si cum, mizez pe anul 2018 pentru un aparat care sa fie 90% cu dotarile de serie.

  • Eu nu inteleg de ce se grabesc…, Eu as indestula VVS-ul cu Su 35 si Su 30 pentru o perioada lunga ar fi destul… Su 35 nu cedeaza la nici un aparat vestic de generatia 4+…, iar F 35 inca nu e operational, F 22 nu este in numar suficient de mare sa prezinte un pericol pentru Rusia..

  • Asta e mai mult o manevra de marketing ca sa-i faca pe indieni sa mai scoata niste banuti de la tescherea si se vrea un semn care sa ateste ca industria militara ruseasca inca mai respira.

  • ce suprafete de comanda imense are suhoiul asta
    oare ce se intampla daca la mach 1,5 calculatorul o ia razna si le bracheaza divergent?

    • corect ,ai dreptate mai ales ca au scoala buna de balet
      dar iti dai seama ce forte trebuie sa aiba in ampenajele alea verticale,…complet mobile,adica forta in verinele alea si semeringuri capabile sa reziste ..?..sa ia de la iar 99
      eu de-abia astept sa le vad manevrand ,pe astea noi si pe pak fa si pe f 35 si pe chinezoi
      facand abstractie ca sunt asa urate ca par niste bentley cu eleroane de japoneze tuning
      ca gen 4 nu o sa mai vedem avioane frumoase

  • La rusi va fi livrat 1.00 PAK-FA, la americani 100 F-35 pe cale de a fi livrate.

    E vorba doar de un amarat de punct, in rest rusii cu americanii sunt kit.

    • in trimestrul IV si doua zile mecanicul Vanea va strange piulitza nr. 223, in trim IV si cinci zile electricianul Aliosa cupleaza mufa 552B iar la intreprinderea de produse chimice se produce garnitura nr. 23. PAK-FA e inca departe de configuratia definitiva. Asta doar in cazul in care rusii nu se multumesc cu un alt avion de generatia 4.5555++++ si nu un aparat gen 5 veritabil. Dupa care nu stiu ce director va veni cu nu stiu ce brasoave ca de fapt lor nici nu le trebuie stealth asa cum nici in anii ’90 nu le trebuiau MFD-uri color pe MiG-29 pt. ca nu-i asa, “la multe g-uri pilotul oricum vede alb-negru deci MFD-urile color ar fi risipa de resurse”. PAK-FA este tehnologic ceva intre Eurofighter (probabil cu avionica mai slaba) si F-22. Il despart ani de zile de evolutie tehnologica de adevaratele avioane de gen V. Chiar si aparatele chinezesti J-20 si J-31 par mai evoluate.

      • Mie chinezestile mi se par sub cele rusesti, si chestia cu prototipul o iau doar ca primul aparat adevarat de preserie si nimic in plus.
        Pana la PAK FA de serie mai este mult si e cale lunga, si mai trebuie o gramada de testari si o gramada de investitii in aparatura electronica.
        Sau s-ar putea ca sa il fi demarat de foarte mult timp programul iar aparatele de genul Su 35 sau Su 30 sa fi testat deja tot ceea ce este avionica, si alte aparate de generatia a 4-a sa fi testat totul legat de motoare si tehnologiile folosite, altfel nu se explica.
        Totusi nu inteleg graba de a-l dezvolta asa rapid.
        Ceva este putred……sau incomplet.

        • Am impresia ca n-ati citit cu atentie in sursa:este vorba de o procedura -standart efectuarea unor teste de STAT(ca un examen de diploma) in cadrul fortelor aeriene.Pana in prezent probabil erau teste de uzina.Pai…

          • albert stiu ce sunt testele de stat la rusi. Toata lumea are teste echivalente. Totusi PAK-FA inca este crudutz, pare foarte departe de un aparat de serie. Nu stiu, mie unuia imi pare o treaba neterminata.

              • strict la obiect nu vad aproape nici un fel de modificari importante exterioare/vizibile pe prototipul 4 fata de prototipul 1 in afara unor intarituri masive la profundor. Mie ca proiectant asta imi spune ca programul de teste a fost unul subtire si ca nu au descoperit inca adevaratele probl ale aparatului pt ca probabil sunt departe de a-i fi explorat intreaga anvelopa de zbor si integrat toata electronica. A se vedea cum arata prototipul lui Su-27 si cum arata aparatul de serie, cum arata prototipul YF-22 si cum arata F-22, cum arata F-35 fata de YF-35, MiG-29 fata de prototipul lui MiG-29, pana si Spitfire Mk I fata de prototipul initial, etc. Nu exista asa noroc sa nimeresti un prototip de avion din prima. Pe asta ma bazez cand spun ca prototipul pare “crud” si ca este mult optimism ca sa nu spun nerealism cand se anunta ca PAK-FA e aproape gata.

                  • albert, cu tot respectul faza cu Su-47 demonstrator pt. Su T-50 n-are nici o treaba cu realitatea. Sunt aparate complet dar complet diferite. Su-47 era doar un simplu demonstrator tehnologic pt verificarea conceptului de aripa cu sageata inversa, aparat care fix ca si omologul american X-29 folosea fuselajul anterior de la un aparat existent (X-29 de la F-5 Tiger, Su-47 de la unul din prototipurile lui Su-27). E ca si cum ai spune ca X-29 a fost demonstrator pt. F-22. N-au nici o treaba unul cu altul.

                    • stelian,Su-47 ca si MiG-1.44 au fost avioane experimentale.Concursul a fost castigat de Sukhoi.T-50 este prototip deci nu PAKFA,aici multi sunt in ceata,nu stiu cum va arata adevaratul PAKFA.
                      Crezi ca cineva a vazut tancul ARMATA?Este asa de secret ca va fi prezentat intr-o expozitie,intr-un perimetru inchis, numai oficialilor de la guvern

                  • su 47 nu prea are nimic in el comun cu pak fa
                    probabil are mai mult din su 35 ,sau invers
                    su 47 ,la fel ca mig 1.44 2 au fost demonstratoare tehnologice
                    ca suhoi alesese o solutie revolutionara,pe care si americanii o experimentasera dar fara succes e una
                    se stie asa grosso modo ,ca din solutii initiale aripile inversate(sageata) imbunatatesc atat curgerea aerului ,cat si canalizarea lui in jurul fuselajului mai bun atat ptr eficienta aerodinamica pura cat si manevrabilitate
                    la fel ca solutia ofera o mai mica amprenta radar(nu stiu de ce ,nici nu am citit o explicatie plauzibila ci doar afirmatii)
                    dar intre su t 50 nu pare sa fie nici o asemanare ,nici macar de ordin solutie constructiva cu su 47
                    daca te uiti cu atentie difera proportiile,totul e dificil sa crezi ca lungesc lisele ,lonjeroanele si obtin acelasi rezultat
                    ptr mine pak fa ,la fel f 35 sunt o mare incognita de mod de operare
                    ce e cert e ca tehnologia stealth a deschis un fel de cutia pandorei(la fel ca aparitia sub-urilor)
                    spunea cineva ca radarele prrogreseaza
                    totul progreseaza ,nimic nu sta pe loc,ca la submarine ,la inceput erau stealth ,intre timp s-au inventat sonarele pasive si le detectau,fara ca sa-si tradeze prezenta,au aflat ceilalti ,au facut tactici si le eludau,au venit sonarele active si oricum il detectezi dar iti compromiti pozitia si trebuie sa stii situatia de lupta ca sa intri in balci
                    la fel cu stealthurile,sunt radarele active acum si vor progresa le vor face mult mai vizibile la viteza lor de scanare,baleiere dar si ele vor progresa ,de la materiale la contramasuri active de bruiaj samd
                    gen 4 nu va fi la acelasi nivel dintr-un simplu motiv ,nu va putea sa intre in jocul lor fara sa fie tinta sigura
                    de aia toti ii dau inainte cu stealthul cu toate ca toti ii canta prohodul
                    oricum de la demonstrator tehnologic la prototip …poate sa fie o cale asa lunga ca sa am demonstrator tehnologic cu 7 roti si prototip cu 3
                    t 50 nici macar nu a avut tehnologie stealth testata
                    rusii ptr cine le mai studiaza istoricul nu au avut ,in afara de niste vopseluri si chestia cu plasma nici o apropiere de tema
                    surpriza ,la t 50 tocmai asta in vazul multora lipseste
                    ori asta e domeniul unde nimeni nu va face transferuri si impartasiri de tehnologie
                    chinezii “au imprumutat-o” in tipicul lor
                    noi credem ca e numai proiectantul cu planseta ,in schimb trebuie sa fie mult mai complicat ,avionul va fi testat ,iluminat in conditii de nici o interferenta magnetica cu diferite emisii specifice tipurilor de radare ,ptr a se determina distanta de descoperire,posibilitati de fixare a semnalului
                    la f 35 e mai complicat ,ptr ca e conceput ca un avion care sa lucreze preponderent in meddiu ostil ,intre umbrela de radare,trebuie sa fie capabil sa le identifice,clasifice poate la inaltimi si unghiuri de iluminare unde normal un f 22 sau t 50 nu intra

        • mie personal (si e doar o parere personala) aparatele chinezesti mi s-au parut atat mai ingrijit proiectate (au forme mai adunate, elemente de design stealth cum ar fi paralelismul muchiilor e mai controlat, au mult mai putine trape, prize de aer secundare si diverse orificii – toate fiind elemente dificil de controlat in ce priveste RCS-ul).De cealalta parte Su T-50 e aproape la fel de plin de balamale necarenate, stiffeners, prize de aer si antenutze ca un avion de gen 4.
          In plus si executia imi pare mult mai ingrijita la J-20 decat la aparatul rusesc, apropiindu-se de suprafetele lise cu care ne-au obisnuit aparatele americane “stealth”. La aparatul rusesc lufturile trapelor trenului de aterizare si trapelor de bombe imi par mari si cu marginile neparalele, iar in anumite poze de aproape am vazut inclusiv ceea ce par a fi cusaturi de nituri. De aceea am o impresie de “crud” si “neterminat” in legatura cu aparatul rusilor.

          • Pai probabil asta este prototipul care va studia configuratia aerodinamica de baza cu motoarele noi si probabil avionica, in ceea ce priveste capacele de vizitare + imbinarile aceste lucruri se pot schimba in serie.
            Si mie imi pare ca nu e matur design-ul si mai este mult acum sa vedem directia de evolutie.
            Mai tii minte de cand se tot vorbea de Su 35 BM/S si pana l-au scos in serie? Poate si acum lauda o ia inaintea putintei.

            • acum, apropos si de un comentariu de mai jos, am inteles ca ar exista doua Su-uri 35. Primul Su-35, cel din anii ’90, care era o modernizare a Su-27 si din care ulterior a derivat defunctul Su-37 si actualul Su-35 zis BM care e un fel de Su-27 Bis adica un avion complet reproiectat, pe baza lui Su-27 dar beneficiind de toate imbunatatirile posibile in materiale, aerodinamica, instalatii de bord – un Su-27 asa cum l-ar fi proiectat in anii 2000. Mie personal mi se pare un demers corect pt. a imbunatati consistent dar cu costuri mici un proiect care s-a dovedin viabil. In ce-l priveste pe T-50 cred ca mai trebuie sa curga multa apa pe Dunare/Volga/samd. Nici eu nu-mi explic ce e cu rusii, ori au foarte mult de recuperat in probleme de proiectare si de baza tehnico-industriala, ori industria are in continuare probleme de finantare in pofida a ceea ce declara politicul, ori sunt prea conservatori (desi nu cred ca e varianta din urma, rusii cand au ei chef sunt de-a dreptul avantgardisti).

    • @Caporal, da tare prosti maisunt rusii astia, cu siguranta tot ce vedem in clipul asta e tehnologie americana NASA si LM, pe care rusii au furato din greu.
      Parerea mea ca acel avion RC la ce detalii are garantat poate fi trimis in lupta, daca minimizezi si rachetele cu siguranta poate produce pagube bunicele in randul unor linii inamice.
      Mersii Caporal, uimitor videoclip!

  • Eu cunosc faptul ca rusilor le place sa se laude ( e chestie comunista unde totul socialist era peste capitalist… )
    Dar analizand mai multe articole atat la rusi cat si in revistele de aviatie engleze, cred ca T 50 este mult peste orice avion de gen. 4.5 de tip Eurofighter, Rafale, F 18SF s.a. Ca cuiva nu-i place chestia asta, e alta intrebare… 🙂
    Sint convins ca Suhoiul nu va ceda lui F 22 nici la un capitol, inclusiv avionica.
    Rusia de azi are acces la absolut toate tehnologiile.
    Acum, intrebarea sta altfel, controlul banilor alocati pentru industria militara…, Eu m-as mira daca vor baga in VVS macar 100 de Su 35, nemaivorbind de Su 50
    In Rusia sint factori foarte puternici care tin pe loc dezvoltarea si inzestrarea armatei ….si nu numai..

    • @moldoveanul: nu e vorba despre duelul intre T-50 si F-22. Avioanele alea nu se vor intalni niciodata, asa cum nu s-au intalnit nici F-15 cu Su-27. Atat rusii cat si americanii vor avea grija sa nu se intalneasca, nici macar aflate in mainile unor terte natiuni. E irelevanta comparatia. Despre comparatia cu Rafale sau Eurofighter nu stiu ce sa cred. As crede ca fiecare din aceste aparate exceleaza in conditiile pt. care a fost proiectat: Eurofighterul se va simti ca la el acasa in jurul coastelor vestice ale Europei impreuna cu AWACS-urile, Rafale va excela deasupra campiilor Frantei si in Mediterana sprijinit de aparatura franceza, T-50 va fi ca pestele in apa deasupra vastelor campii rusesti protejat de complexele S-300/S-400, iar F-22 e gandit sa se integreze in complexele structuri aeriene americane, sprijinit de drone, awacs-uri, av. de razboi electronic. sateliti, etc. Ce discutam este daca intr-adevar T-50 e in stadiul de a fi dat in productie asa cu spune articolul sau nu. Probl mea e ca se exagereaza mult pe forum in legatura cu progresele ind. ruse si eventual chineze in relatie cu ce se intampla in alte tari unde totul e dark si gloomy.

      • de acord cu analiza ta “Stelian”, Eu am impresia ca T-50 este ce este datorita la faptul ca multe teste s-au facut pe Su 47 si Su 35 inclusiv motoarele si avionica…., adica T-50 nu mi se pare un avion nou nout ca F 35 dar un fel de mixtura.. din nou si Suhoi 35, 27… Numai asa explic faptul ca se “coace” un pic mai repede.

        • si da.. nu este vorba de duel F 22 – T 50, dar la proiectare rusii la el s-au orientat ca fiind cel mai capabil vanator la zi, precum s-au orientat la F 15 cand proiectau Su 27…

      • Da, dar cu proliferarea exporturilor “Rosoboronka” in Asia sansele ca un F15 sa se intalneasca cu un Su27/30 sunt mari! Viitoarea confruntare va fi China vs SUA, Vietnam, Japonia, sau Coreea si astia au ambele avioane.
        Asa ca nu-i o greseala sa ne concentram pe F15 su Su27.

        • deja la ora asta nici Su-27 nu mai e strategic pt. Rusia nici F-15 pt. SUA. Ambele sunt aparate de gneratie veche fata de varful de lance care e Su-35 pt Rusia si F-22 pt SUA. Deci e posibila o intalnire Su-27 vs. F-15. Dar putin probabila inca. Poate in vreo 10 ani, cine stie…

          • Numai daca se bate vreo tara araba dotata cu F 15 cu Ethiopia dar aici cred ca toata lume e de-acord ca rezultatele vor fi neconcludente si bazate mai mult pe skil-ul individual al pilotilor decat pe vreun sistem.
            In ceea ce priveste China -Japonia nici aici rezultatele nu vor fi prea concludente deoarece japonia este la 15 ani diferente tehnologica fata de China in ceea ce priveste electronica si sistemele de razboi electronice.

            • 15 ani este un fel de a spune,avem o unitate de masura si marimi clar definite?.Sunt sigur ca toata lumea lucreaza la contramasuri electronice ptr. anularea asa-zisei superioritati a unora.Si RO in dec.’89 a fost supusa unui razboi electronic.Dar ideia unora de a merge numai pe gadgeturi electronice mi se pare unilaterala si s-ar putea sa aiba mari surprize.Uite la aviatie,nimeni nu mai face platforme noi,adio concepte noi in aerodinamica,vor merge unii si 50 de ani,am inceput sa ma plictisesc de aceasta viziune,numai de indesat gadgeturi in botul avioanelor.

              • Nu prea poti spune ca nimeni nu face o platforma noua, uita-te la eurocanard-uri, programele turcesti, coreene, chinezesti, F 35, F 36, Gripen NG, F 16 V, Shinshin, Su T 50 PAK FA etc….
                O sa fie destule surprize mai ales ca Typhoon si-a dovedit calitatile inca odata la Red Flag.

                • Marius,degeaba,in aviatie nu mai este avantul creator de altadata.Cunosc EF,din reviste ,inca di anii’80.Se vorbeste de vreun inlocuitor?Nu.

                  • Ia gandeste-te ca totul dupa razboiul rece a mers la relanti, si ca nimeni dar nimeni de pe glob nu a inventat nimic nou de dragul inventarii. Pur si simplu nu se arunca cu banii aiurea.
                    Rafale si Typhoon au aparut din necesitatea de a lupta cu Su 27 si MIG 29 si derivatele lor, F 22 a fost dezvoltat din acelasi motiv.
                    Disparand URSS-ul numarul de avioane pe care Rusia il putea alinia in fata NATO a scazut simtitor si astfel programele de inarmare au mers la un ritm mult mai lent, BAE Replica de exemplu nu s-a mai facut, in schimb s-a mers mult pe perfectionarea tehnicii existente, longevitate a componentelor interne si a motoarelor, data-link, netcentric, situational awareness si toate cele. Nu este doar electronic aste si mecanica multa si complicata si multa tehnologie noua.
                    Un F 18 de acum nu mai este F 18 de acum 23 de ani spre exemplu, asa cum F 16 MLU orice ai spune nu sunt Block 50/52+ orice le-ai face.

                    • Gresesti daca spui ca totul s-a inventat de dragul banilor.Crezi ca marii constructori de avioane ,de altadata, au lucrat din motive inguste de genul banilor?Daca si in automotive s-ar merge cu logica din aviatie,atunci TRABANT era bine mersi cu euro 5-6 , bord modern s.a.

                    • albert, avioanele militare nu se fac pt. a corespunde placerii fanilor si chibitilor aviatiei dupa cum fortele aeriene ale diverselor tari nu sunt aerocluburi pt. amuzamentul pilotilor. Nu mai este “avantul de alta data” in aviatie pt. ca actuala configuratie de avion pilotat bazat pe motor aeroreactiv a ajuns intr-un pct de stagnare. Avantul s-a mutat in schimb in zona aeronavelor fara pilot unde situatia e de-a dreptul efervescenta, anual apar variante si configuratii aerodinamice noi, e o situatie asemanatoare cu cea din anii ’50-’60 din aviatia reactiva. Asa cum revolutia aviatica din anii ’30-40 a fost data de structura metalica si aripa monoplan iar cea din anii ’50-’60 de motorul cu reactie, tot asa actuala revolutie aviatica e condusa de posibilitatea de a avea avioane sau elicoptere fara pilot, posibilitate care pt. proiectantul de aeronave pur si simplu deschide o lume noua de posibilitati. La factorul tehnic descris de mine se adauga si ceea ce a scris Marius Fenchea referitor la raportul de forte Est-Vest.

                    • @ Albert – in automotive este o nevoie mai mare de inovatie datorita clientelei care vrea tot timpul altceva care sa arate altfel si sa fie un pic mai performant. In aeronautica “nevoia” este dictata de caietele de sarcini si daca aici nu apare nimic nou si spectaculos nu o sa vezi o platforma cu totul si cu totul noua. Si nu poti spune ca nu exista inovatii, motoarele TVC 3D de acum nu mai seamna cu cele din 1997 cu care Su 37 Terminator si-a facut aparitia.
                      X 31 a fost banc de probe pentru Typhoon.
                      In plus evolutia este fantastica in domeniul racheteleo aer-aer unde isi fac aparitia rachetele cu Throttleable Ducted Rocket, dupa R 73 au aparut multe rachete cu tractiune vectoriala asa ca exista o revolutie si nu mica!

    • Legat de reviste, pe la sfârșitul anilor ’90, am văzut pentru prima dată un Su-35 în posterul de la mijloc din Top Gun. Frumos, eram fascinat, erau și ceva specificații tehnice p-acolo, avionul ”vedea” nu știu câte sute de km în față și vreo 180 de km în spate (asta am reținut sigur). Pe atunci, nu se auzise prea mult de F-22, iar denumirea de F-35 nici nu cred că exista. Suntem în 2013 și Su-35 încă e mai prezent în reviste și pe net decât pe ceruri, comparativ cu F-22, F-35, EF-2000, Rafale …

  • @moldoveanul eu cred ca lauda pe Su 35 ar trebui sa o lasi deoparte. Iti amintesc ca F22 a intrat in dotare in 2004. Iti amintesc ca e 100% invizibil. Iti amintesc ca intr o eventuala confruntare F22 vs SU35, Su 35 nici nu vede ce il loveste si de unde…

    • Mda… desigur ” Ionutz”.. nici nu ma indoiesc ca F 22 este 100% invizibil…
      Da, eu admir avioanele din familia Su.
      Si desigur americanii au avionica superioara si aviatie in numar, ei nu au suferit destramarea statului si cadere economica precum URSS, ( si URSS avea operationale 9000 de avioane in anii 80… )

  • Mie imi placea mai mult variant Mig Pak Fa (daca e real ce apare in imaginile astea)

    http://paralay.net/pakfamig/xx.jpg
    http://paralay.net/pakfamig/2006_3.jpg
    http://paralay.net/pakfamig/2006_2.jpg
    http://paralay.net/pakfamig/2006.jpg
    http://paralay.net/pakfamig.html

    Din ce am citit, am inteles ca a fost ales Su Pak Fa pentru ca Suhoi a putut sa-si finanteze o parte din cheltuielile de cercetare dezvoltare datorita exporturilor mai bune fata de Mig. Plus de asta s-a propus colaborarea cu India (care a cumparat Su-30 modernizate) si cu vanzarile de acolo plus banii indienilor s-a mers pe Su Pak Fa, desi teoretic varianta Mig Pak Fa era mai performanta.

    Nici Su-50 nu e rau deloc, ca si aerodinamica, din ce am inteles, e foarte bun, au scos acum noile motoare si va avea deci caracteristici de zbor foarte bune (supercroaziera, supermanevrabilitate). E si semi-stealth (daor semi, spun gurile rele) si deci inca un pas spre generatia 5.
    Cred ca e un 4,9 acolo, nu e un 5 complet.
    Nici F-35 nu ar fi gen 5, 100%, pentru ca nu are supercroaziera de ex., desi e mai stealth decat Su-50 din ce se vorbeste.

    Dpdv al avionicii, e clar ca rusii nu vor avea acelasi nivel cu americanii (poate pe alocuri nici cu europenii sau evreii).
    Poate se vor apropia la radare (fara sa-i ajunga pe americanii insa) dar la avionica, sisteme electronice integrate etc vor fi in urma. La fel si dpdv al stealth-ului, vor fi poate un pic mai buni decat EF, Rafale etc, dar vor fi sub F-35 si semnificativ sub F-22.

  • Raptor reprezinta in sine si un element puternic de propaganda. Anul trecut, F-22 a fost trimis in zona Golfului Persic si multa valva a produs la acel moment, o manevra cu scop clar de intimidare a Iranului.
    Rusii au tacut malc si au batut darabana din degete.
    De aceea, cred eu, se grabesc cu T-50. Ca element echivalent de persuasiune.
    Ca T-50 va fi la fel cu F-22 dpdv tehnic, e o alta poveste, cateva pasaje fiind relatate de Moldoveanul de peste Nistru.

  • da si eu cred ca mai e de lucru la t50 si nu va iesii asa devreme…dar nu cred ca atunci cand rusiii il vor fabrica in serie va fi inferior la f22 si f35.apropo chestia cu invizibil se cam termina repede de tot…noile radare vad mult si bine-n fata.

    • Nu o sa se cheme gneratia a 6-a fara ca sa existe un salt calitativ urias intre acea generatie si generatia a 5-a, mai ales ca si F 35 este fdupa EADS avion de generatia 4.85 + 4.9+ si nu generatia a 5-a deoarece nu are posibilitatea de supercroaziera.

      • Va fi gen 5 ++++++++ cele de gen 6, parca vad ca pe viitor ca rusii vor face alte concepte de avioane si america va avea parte de istoria rusiei din 89 pana acum.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: