Geopolitica

Iar ne-am lins pe bot de şenghen!

xUE

xUE

Iar nu vor ăştia cu curve în geam să dărâmăm gardurile.

Olandezii, oameni de caracter, care văd în mod legal elefănţei roz şi godzile, pedofili care nu o dată s-au bucurat de românii strâmt oraţi, consideră că suntem prea bulangii pentru a fi în şengheni cu ei.

Domnii, sau doamnele, unii îndeplinind ambele roluri, se tem de mămăliga cu castraveţi. Cică, nu am făcut cine ştie ce – nici noi, dar nici vecinii bulgari – pentru a implementa reformele şi a exorciza corupţii.

Carevasăzică, noi şi bulgarii, carele ne aşteptam la măcar o întredeschidere către şenghen ăsta, adică accesul parţial prin deschiderea graniţelor aeriene şi maritime, iar ne-am lins pe bot..

Auziţi bre, apropos de corupţie, nu ne mai vindeţi nişte HAWK d-alea? 😉

Sursa: RIA Novosti

– Iulian Iamandi –

12 Comments

  • Pe bune resboiule, la ce te astepti? Meritam noi sau bulgarii sa fim primiti pe undeva? Io ma mir cum nu ne-au dat astia afara din u.e. si n.a.t.o.

    • Ce cred eu? Eu cred ca ei (strainii) sunt de vina pentru coruptie. Daca ei nu ofereau, nici ai nostri nu aveau de la cine sa ia. Acum, o fac pe sfintii…

  • Intr-un fel oamenii au dreptatea lor.

    Daca ne-ar baga in Schengen, atunci sa vezi exporturi record de liber profesionisti indo-europeni prin Amsterdam, Frankfurt, Paris, Viena ce e acum dar sa vezi atunci, nu mai zic de astiallati inca majoritari, Dacii Liberi adica.

    Pe langa astia..ce te faci ca la noi se face contrabanda cu tigari, alcool, petrol, etc etc etc. Nu cu rucsacu, cu Loganu cu nustiu ce, se face cu TIR-ul si vaporul, daca ne baga astia in Schengen poi atunci TIR-ul plin cu tigari, bautura, pakistanezi si fetite toate de contrabanda care trece nedaranjat prin punctul de frontiera, ala nu se mai opreste in angroul Europa din Colentina, ala se duce direct in Europa aia geografica, si nu un TIR, doua TIR-uri, vin cu miile.

    Pe noi ca tara ne afecteaza totusi in mica masura ca suntem sau nu in Schengen, noroc ca am intrat in UE, ne mai dau aia ceva bani pentru cateva proiecte marisoare de infrastructura(alea care ii intereseaza si pe ei), au venit niste investitii, esti in piata comuna cu ei, avem niste capsunari care trimit niste bani, nu o sa se surpe Muntii Carpati ca nu suntem in Schengen.

    Printre targurile pe care am inteles ca ni le propun nemtii, am inteles ca ar fi privatizarea Vamii si a Politiei de Frontiera, atributiunile astea le preia o firma de paza evident germana care se angajeaza sa cresca cu nustiu ce suma incasarile din taxe vamale.

    Suna a stat bananier..dar mai putin bananier decat suntem noi, administrati de noi insine, aia oricum or sa aduca mai multi bani, iar statul o sa cheltuiasca mai putin bani pentru leafa spagarilor din vami.

  • Daca intram in Shenghen e posibil ca unele containere sa considere portul Constanta mai aproape de China si ca atare sa il prefere in dauna Rotterdam-ului. Totul se reduce la bani…

    • Chiar daca am intra in Schengen, in afara de a le incarca pe barje ce alta varianta mai ai pentru o eficienta rezonabila?

      Coridorul Rutier 4 Pan European nu este gata, poate prin 2020 cand o sa ne dea europenii bani pentru autostrada Rm.Valcea-Sibiu, TIR-urile care ar pleca din Portul Constanta ar sta blocate ba pe Centura Bucuresti, ba pe Dealul Negru, ba pe Valea Oltului, e mai convenabil totusi sa te duci direct in Rotterdam si de acolo containerele se duc snur pe apa, tren, camion.

      Coridourul Feroviar 4 Pan European, nici ala nu e gata, decat un segment si un altul in lucru, cu ce sa care containerele, cu Mocanita?

      Autostrada Transilvania, nu e gata poate in urmatorii 10 ani, Comarnic-Brasov mai are de asteptat pana in 2017-2018 cel putin, noroc ca au terminat Bucuresti-Ploiesti.

      Alelalte proiecte, prin Oltenia, Moldova sunt deja SF.

    • Daca ar fi asa atunci de ce s-ar opune doar olandezii? Ar trebui sa se “teama” si Italia, si Franta si Spania, pt ca si ele au niste porturi importante la Mediterana. Adevarul e ca portul Constanta nu-i cine stie ce in Europa si nu cred ca ce ar putea “ciupi” din activitatea altor porturi reprezinta motivul principal al olandezilor.

      • Portul Constanţa e cel mai mare port de la Marea Neagră. E legat fluvial de centrul Europei. Dacă vrei, e şi accesul Serbiei, Ungariei, Slovaciei şi Austriei la mare, prin indermediul Dunării şi Canalului. Undeva, pe la 2020, cu chiu, cu vai , acestei legături i se vor adăuga o autostradă (Cosntanţa-Nădlac) şi o cale ferată (Constanţa-Curtici cu vitză de aprox. 140km/h pentru traficul de marfă).

        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_busiest_ports_in_Europe

        Acum nu stiu dacă ăsta e motivul pentru care se opune Olanda, că ar “fura” Constanţa din traficul Rotterdamului.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: