Aviaţie

Hunting Eagle, girocopter militar

Hunting Eagle gyrocopter

Hunting Eagle gyrocopter

Nu, nu e din Mad Max si nici din vreo ucronie cu arme secrete germane din al doilea razboi mondial. Este o veste cu chinezi si girocoptere… care, spre surprinderea mea sunt, in viziunea lor, utile.

Citind la randul meu, am inceput sa le dau partial dreptate. Haideti sa vedem ce si cum.

Girocopterul Hunting Eagle este ideal pentru misiuni de supraveghere aeriana, fotografiere, sau antrenament al pilotilor.

Hunting Eagle este biloc.

Girocopterul este utilizat si de catre agentii guvernamentale pentru supravegherea traficului si coordonarea misiunilor de cautare – salvare.

Pentru misiuni militare si de securitate, Hunting Eagle poate executa zboruri in sprijinul supravegherii frontierelor, anti-manifestatii, recunoastere aeriana si poate fi folosit chiar de catre fortele pentru operatii speciale in misiuni de plasare a operatorilor in spatele liniilor inamice.

In prezent, dar si in viitorul apropiat, vom mai vedea multe tehnologii moderne imbinate cu cele vechi, care impreuna vor permite folosirea girocopterelor pentru potentialul lor in misiuni militare de lupta sau de sprijin.

Iaca si avantajele, in original:

There are so many advantages in flying a gyro over conventional aircraft – gyros don’t stall or tail spin, they can fly at very low speeds, have genuine STOL performance, easy to transport and set up quickly, require minimal storage space, cost around 10% of the purchase and operating costs of a helicopter and most importantly there is little or no effect from strong winds and turbulence leaving the pilot comfortable and safe.

Si acum, sa urmarim un filmulete in care unul din redactorii Army Recognition efectueaza un zbor de test cu girocopterul chinezilor de la Defence Company Shaanxi Baoji Special Vehicles.

Sursa: Army Recognition

– Iulian Iamandi –

7 Comments

  • As fi preferat ca autogirul sa fie mai raspandit in loc de girocopter. Are cateva chestii in plus la siguranta. Dar, e drept, e mai voluminos si mai scump decat ‘fratele’ sau.

    • Pawl cred ca zici de girodina ? adica ceva care decoleaza ca elicopter cu elicea portanta actionata de motor ? cum e asta de aici
      http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_X3

      oricum – sper sa nu citeasca vreun politruc articolul, ca in aceeasi idee doteaza RoAf cu Festival militarizate, tocma ce a vandut bacau doua pe la ceva tara gen Bongo Bongo sa invete sa zboare cu ele, a fost articol aici pe resboiu, ale bnoastre le vopsim verde cazon, cu o gaurica in cupola pe unde sa scoata pilotul pistoletul carpati din dotare sa traga cu el si gata
      Ca in aceeasi logica, sunt mai simple si mai ieftine de operat si sunt bune de patrulat frontiera sa te aperi de traficantii de tigari din Moldova care vin cu motodeltaplanul sau sa supraveghezi aerian babutzele noastre de la Pungesti sau pe unde s-or mai fi acoperind de glorie “institutiile” noastre care “instituiesc zone speciale de de interdictie” – sunt suficiente

      Da altfel, daca nu e avion de hobby, parca mai bine le iei niste elicoptere adevarate
      si pentru chestii de astea de patrulat peste zone pasnice, de aia exista drone

      • Nu vreau să provoc o polemică, fiindcă nu mă pricep la aceste categorii de aeronave. Şi, fiindcă nu mă pricep, mă apuc să citesc. Astfel am aflat că autogir sau girocopter sunt două cuvinte care definesc acelaşi lucru, dar diferă de girodină. Privind filmuleţul, am constatat că Hunting Eagle este o girodină. Grosso modo, diferenţa apare la elicea portantă. La autogir aceasta este pasivă, respectiv se roteşte numai atunci când aeronava se deplasează orizontal, în timp ce la girodină elicea portantă poate fi acţionată de motorul care propulsează aeronava. Care ar fi avantajul principiului girodinei? În primul rând distanţă mai scurtă pentru decolare şi aterizare (aproape de zero). Am mai înţeles că, atunci când aeronava se deplasează orizontal, la viteze mici se poate alege regimul de autogir (probabil pentru economie de carburant) şi, pentru viteze mai mari, se poate acţiona cu motorul şi elicea portantă, acesta devenind, dintr-o frână aerodinamică, un element suplimentar de propulsie.

        • Nu-i nici o problema sa starnesti o polemica cata vreme combati civilizat 🙂 si intotdeauna sunt lucruri noi de aflat
          Asta chinezul e totusi autogir
          cu pusul in miscare al elicei portante inainte de decolare, exista scheme si scheme, cea mai tare mi se pare de exemplu asta de aici (cu vant tare din fata e drept :))
          http://www.youtube.com/watch?v=nY8SmllLcIU
          asta pentru cine crede ca ce mare gheseft ar fi pentru roaf o chestie de asta in loc de elicoptere 🙂

          Ma rog cine stie ce or fi avut chinezii aia in cap, poate ca e pur si simplu o chestie de scoala sau ceva demo “hai sa facem chestii zburatoare in cinstea partidului”, sau e facuta la casa pionierilor, si atunci au facut intr-adevar ceva care zboara foarte spectaculos

          Da asa ca utilitate militara, poate daca te ataca cu deltaplanul sau parapanta 🙂

          • Prin “autogir” eu ma refer la autogirul clasic, cu elice tractoare, construit dupa modelul lui Juan de la Cierva. Denumirea de “girocopter” o folosesc pentru a diferentia modelul cu elice propulsoare, dezvoltat mai tarziu, pornind de la structura motoplanorului. Fundamental, insa, girocopterul este un tip de autogir, insa cu cateva diferente fata de versiunea originala, motive pentru care folosesc doua cuvinte diferite.

  • Probabil ca este vorba de pret,un elicopter este mult mai scump ca un girocopter
    Jucaria asta nu poate costa mai mult de 30000 $ si la o adica pentru supravegherea traficului a frontierei sau a Pietei Tiananmen intr-o zi “agitata” este suficienta

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: