UAV/UCAV

Heron se duce in Columbia

Heron UAV

Zilele astea israelienii au dat cu un UAV Heron în hartă, dar nu vreau să vorbim despre cum şi-au făcut ei cioburi paserea ci, despre o ştire care-mi rezolvă un semn de întrebare rămas înţepenit între creieri.

În urmă cu ceva timp se anunţa un contract cu o ţară din America de Sud, neprecizată.

Acum, iaca precizarea: al doilea client străinez pentru UAV-ul Hermes 900 este în acelaşi timp şi a doua ţară sud-americană care îl cumpără. După ce anul trecut Chile a devenit primul client în ceea ce priveşte exportul Hermes-ilor, Columbia a cumpărat cel puţin o duzină de astfel de paseri.

Cu numai trei ani în urmă, Elbit efectua primele teste de zbor cu Hermes 900. UAV-ul israelian este similar în dimensiuni şi aspect cu UAV-ul american Predator, ambele cântărind o tonă şi jumătate, numai că paserea israeliană a fost construită pentru o anduranţă mai mare.

Hermes 900 poate rămâne în aer pentru 36 ore şi are capacitatea de a încărca 300 kilograme, ceea ce înseamnă că la o viteză de 125 kilometri pe oră, acest UAV are o rază maximă de 4500 kilometri. Astfel, Hermes 900 poate zbura peste Iran (aflat la 1500 kilometri), efectua o misiune de recunoaştere şi se poate întoarce la bază.

Dar… ‘900-le, deşi posedă o motorizare silenţioasă, este destul de vizibil chiar şi la altitudinea maximă (aproape 10000 metri), aşa că o vizită până în Iran are puţin probabilă revenirea la bază.

Dar, să-i lăsăm pe neastâmpăraţi. Înapoi în America de Sud, că tot e zona mea preferată…

Chile va utiliza două sau mai multe Hermes 900 pentru misiuni de supraveghere de-a lungul coastei sale luuungi de 4630 kilometri, în contrast cu lăţimea teritoriului.. de numai 430 kilometri. Un Hermes poate patrula mare parte din coasta chiliană în circa 30 de ore.

Columbia în schimb, are o graniţă comună cu… Venezuela vecină şi prietenă, de-a lungul a 2000 de kilometri!

Cum nici prin America de Sud treburile nu-s prea liniştite, iar tensiunile şi conflictele de graniţă sunt tradiţionale, achiziţia de Hermeşi 900 este nemaipomenită.

Ştiind paşii următori ai Braziliei pe segmentul de paseri fără pilot, sunt doar curios ce măsuri vor lua Argentina şi Venezuela…

Sursa: Strategypage

2 Comments

  • Cu mica diferenta ca la granita columbiana nu va vedea mai nimic.Cine are de umblat pe acolo are jungle si munti sa se piteasca.Granita maritima chileana e alta mancare de peste.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: