Aviaţie

Germania renunta la ultima transa de avioane Eurofighter Typhoon

Eurofighter Typhoon RIAT 2013 9770

Eurofighter Typhoon RIAT 2013

Nu m-ar surprinde o stire conform careia Romania ar renunta la planificata achizitie a inca unei escadrile de avioane multirol F-16, dar sa aflu ca nemtii, cat sunt ei de nemti… renunta la ultima transa de avioane Typhoon, e prea mult.

Stirea gasita pe Reuters chiar m-a…

Stephane Beemelmans, adjunctul ministrului Apararii, a comunicat comisiei pe Aparare a parlamentului ca s-a renuntat la ultimele 37 avioane Eurofighter Typhoon.

Nu-i a buna pentru Airbus Grup, nu-i a buna pentru nemti si, extrapoland, la o adica nu-i a buna nici pentru noi.

In 2011 costul unui Typhoon din prima transa, zic cei de la Reuters, era estimat al 57 milioane de euro.

Germania dorea 180 de avioane Eurofighter Typhoon, dar nu s-a luat pana in prezent vreo decizie si nici nu s-a semnat un contract pentru ultima transa.

Surpriza emisiunii…

 

– Iulian Iamandi –

14 Comments

      • Din cauza ca F 35 nu este inca matur si pretul nu e fixat nemtii nu o sa se combine la cumpararea lui in acest moment, de altfel de la experimentul F 104 G nemtii au fost mult mai rigurosi in selectie cand au cumparat avioane americane. De altfel de la F 4 Phantom care a avut longevitate si succes in exploatarea lor nu stiu sa mai fi facut achizitii de acest gen.
        Coroborand informatiia de la n-tv de acum 2 ani cand faceau o evaluare a Gripen C/D si plusurile si minusurile acestui aparat si faptul ca l-au testat la o baza de a lor in 2011 si daca ne mai gandim ca si MAKO HEAT era tot monomotor si cu caracteristici stealthy tind sa cred ca vor alege un drum nou deci un avion de generatia a 5-a probabil facut de concernul EADS sau in colaborare cu Dassault.
        Sa nu uitam ca sunt inconjurati de tari prietene si nu au nevoie stringenta de toate avioanele Typhoon programate initial la sfarsit de razboi rece.

  • Si daca se pun astia sa faca un monomotor? Daca nu se combina nici la F 35 care e scump rau nici la Gripen E/F si fac un alt avion de generartia a 5 -a?

      • Pai ti se pare ca EJ 200 este asa de slab? Altii nu au mai bune motoare de atata si au realizat monomotoare foarte performante.

      • EJ2x0[edit]
        Stage 1:
        The EJ2x0 with 20% growth compared to the original EJ200. The EJ2x0 engine will have dry thrust increasing to some 72 kN (or 16,200 lbf) with a reheated output of around 103 kN (or 23,100 lbf).[10]
        Stage 2:
        The new engine plan to increase the output 30% more power compared to the original EJ200. The engine will have dry thrust of around 78 kN (or 17,500 lbf) with a reheated output of around 120 kN (or 27,000 lbf).[10]

        • Stim stim – st. wiki…
          Ideea e ca daca vor supercruise pe un stealth monomotor o sa le ia destul timp cu cercetarea (avionului si a motorului). Asa se lipesc de un UCAV existent si e gata treaba. Sa curga Berea la Oktoberfest 🙂

          • @ Mihai – am dat wiki ca era cel ami la indemana document, Gripen are un motor nu mai bun decat EJ 200 – Germania este capabila si sa se lipeasca de un monomotor existent si sa se lipeasca de un UCAV european sau american, practic pe ei i-ar vrea colegi oricare dintre partenerii NATO sau din Est.
            Germania si-a facut ceva calcule sau mai asteapta sa vada ce si cat de bune o sa devina avioanele din celelalte transe.
            La fel Spania, Marea Britanie si Italia nu au comandat inca ultimele avioane prevazute initial.
            Se prea poate sa apara o necesitate de altceva, altceva altfel poate un avion de generatia a 5-a cu cerinte operationale specifice Europei sau de ce nu un avion mai multirol, fiindca Typhoon-ul nu este inca multirol adevarat in opinia mea.

  • Probabil ca Germania se gandeste la o noua generatie de avioane multirol, a cincea, si pentru ca momentan nu este amenintata de vreun dusman extern s-a renuntat la ultima transa de avioane EF.
    Ar fi grozav daca europenii ar da dovada de pragmatism si ar realiza impreuna un avion.

    • Un avion de generatia 5, pentru inceput.Daca rusii si americanii pot nu vad de ce industria aeronautica vest europeana nu ar putea si ea aceasta performanta.

  • In schimb ,Polonia si-a anuntat intentia de a achizitiona 64 avioane de generatia a 5-a,incepand cu 2021.S-a renuntat la achizitia a 16 noi F-16.Cele de generatia a 5-a mai mult ca sigur vor fi F-35,deoarece in Europa doar Franta sau Suedia ,peste 5-6 ani, ar putea incepe proiectele unora de generatia a 5-a.In ce priveste Europa doar presupuneri.http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=12775

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: