Marină

Germania inlocuieste opt fregate cu patru. Nu-i hazlie vestea?

F125 Frigate Nordrhein-Westfalen

F125 Frigate Nordrhein-Westfalen

Nu văd ce sens ar mai avea să mă uit la situaţia fregatelor din Forţele Navale Române, după ce cu câteva minute în urmă am citit că Germania va înlocui opt fregate cu doar patru nave noi din aceeaşi clasificare.

Poa’ să fie cele patru fregate unse cu mir, sudate alchimeşte, sau învăluite în nori de vrăji albe/negre, că tot patru ies la numărătoare.

Patru!

Asta e Germania cea forţoasă?

Păi atunci ce pretenţii să mai cuteze oricine a avea faţă de România şi Bulgaria?

Fregata Nordrhein-Westfalen

Fregata Nordrhein-Westfalen

Vestea nemţească spune că cea de-a doua dintr-un total de patru fregate clasa F125 a fost botezată cu numele de Nordrhein-Westfalen la Hamburg, în şantierul naval aparţinând ThyssenKrupp Marine Systems.

Treaba asta este o mare realizare, un milestone, de după botezarea celei dintâi cu numele Baden-Wurttemberg în luna Decembrie a anului 2013. Probabil că-i o mare realizare după cozile de mătură puse în staţiile de armament de pe blindate…

Revenind, fregata Nordrhein-Westfalen este programată pentru livrare către agenţiei de achiziţii BAAINBw la jumătatea anului 2018. O-ho-ho! Şi o sticlă de rom.

Contractul pentru cele patru fregate valorează vreo două miliarde de euro.

În aburitorul stil politicienesc, premierul german Hannelore Kraft varsă un borcan de peltea peste fregăţi declarând:

“If makes me proud that this ship will carry the name of four federal state across the world’s oceans, mooring at many ports as an ambassador for North Rhine-Westphalia. The state government will be pleased to take the opportunity toghether with the crew of this ship to represent and present our state.”

Iar Dr. Hans Christoph Atzpodien, CEO al ThyssenKrupp Industrial Solutions AG le-a zis nemţilor lui că:

“ThyssenKrupp has its roots in the Ruhr region, so it is even more pleasing that North Rhine-Westphalia is acting as sponsor for the second frigate. The 125 class is a completely new type of ship with innovations across numerous fields of technology. It showcases our leading engineering expertise and points the way forward for German naval shipbuilding.”

De ce am menţionat vorbele astea? Simplu: a zis careva ceva de situaţia geopolitică maronie? Niet!

Contractul pentru cele patru fregate F125 a fost atribuit în 2007…

Şi negru pe alb scrie că:

“The four 125 class frigates will replace the German Navy’s eight 122 Bremen class frigates.”

Citesc şi mă ud cu apă.

Asta e Germania?

Sursa: Navy Recognition

 

– Iulian Iamandi –

19 Comments

  • Pai cine ataca Germania?
    RUSII? Nu cred sau ciomagit destul in trecut. Acuma intre ei e dragoste chear daca SE feresc de ochii lumii.
    Altii cine?
    Si atunci neamtul isi vede de interesul sau. Iar declarativ oficial zice ca sunt cu voi…..
    Sunt altii care SE inhama puternic la plug….in limita posibilitatilor….Polonia, Balticii, Noi cautam SA deschidem pungulita Mai Tare…..

    • Subscriu.Germanii sunt pragmatici, nu sunt prosti.Din moment ce nu ii ameninta nimeni, la modul real, de ce sa investeasca bani in armata in loc sa isi modernizeze tara?Daca ar fi cazul, intrun timp rezonabil pot sa isi construiasca o flota puternica.

  • Macar alea 4 sunt de ultima generatie si vor fi dotate ca lumea, comparativ cu ale noastre.
    Mai au 3 Sachsen si 4 Brandenburg si nici nu au o coasta maritima imensa, ca Norvegia, Marea Britanie sau Franta.

  • Pe wiki scrie ca mai au doar 4 fregate Bremen class active iar 4 au fost retrase , deci pana in final inlocuiesc 4 tot cu 4 .

      • @ Paul tot sunt slab inarmate la marimea pe care o au aceste fregate.
        Au spatiu enorm de montat tot felul de arme pe ele si daca ma uit la faptul ca nu au rachete antiaeriane cu raza medie imi da de gandit ca ceva nu e declarat. Deocamdata au doar tunuri si CIWS cu raza scurta SeaRAM. nu au sonar antisubmarin, nu au lansatoare verticale.
        Tare sunt curios cate SAAB MK4 o sa imbarce la final, am o vaga impresie ca o sa vorbim de minim 16. Capacitatea de a ataca tinte terestre de importanta scazuta o sa creasca si ea. Nu se poate sa ataci orice obiectiv secundar cu SAAB RBS 15 MK4 dita-mai racheta.

        • marius scrie acolo ca e pentru conflicte “asimetrice”
          au o gramada de piese de artilerie

          E inarmata mai degraba sa mearga dupa pirati, sa cafteasca “insurgenti” etc nu sa caute suptmarine si sa se lupte cu alte nave (adica adversari or sa fie schifuri inarmate cu ag7 si cu ZPU-4 sudate pe punte )

          Era aici discutia despre tetalurile noastre, cum tin marea, una de asta mare e clar mult mai placuta pentru misiuni lungi

  • Germania mai are si 4 Sachsen-class frigate ceea ce nu inseamna ca si-au diminuat prea mult capacitatea de patrulare si lovire. Interesant este ca cele 4 fregate Sachsen sunt mult mai bine inarmate decat versiunea F 125.
    Si chestia este ca spatiu ar fi acolo suficient pentru VLS-uri.
    Ceva este putred in comunicarile oficiale…..

  • German Navy mai are 4 fregate F122 Bremen-class in uz deci va fi inlocuire post pe post – oarecum si in mintea politicienilor faptul ca o fregata F 122 are 3680 tonne si cele noi F 126 au 7200 tone face ca una mare sa fie cat 2!

  • Iulian@

    Eu iti recomand sa nu mai pui stiri din astea pe site. Aude Dusca de SH-uri si vrea sa le cumpere. Apoi aude si Ponta si cauta nod in papura sa micsoreze bugetul apararii! Daca nici nemtii nu dau bani si nu cumpara arme cand le arata Ivan ciomagul, ce rost are sa ne agitam noi! 🙂 Nu le da idei…

  • Poate este dezinformare .. .parca cancelarul este primu-ministrul in germanica … “” premierul german Hannelore Kraft “” … asta este un prim … pe-o regiune/land germanicA … Capisci …

    • Postez integral continutul linkului de mai sus.
      ,,Secretarul de stat al Marinei, Ray Mabus, a prezentat săptămâna trecută, la Salonul Sea-Air-Space 2015, strategia acestei arme în viitorul apropiat și a promis înlocuirea aparatelor aeronavale cu drone.
      Ultimul născut al industriei militare americane, avionul multirol invizibil F-35 „ar trebui să fie, și va fi aproape sigur, ultimul avion de luptă cu pilot pe care marina militară americană îl va cumpăra și îl va zbura”, a declarat Mabus, citat de Le Point.
      F-35C (versiunea navală) este programat să rămână în serviciu până în jurul lui 2050. În acest timp, va continua încercrea dronelor. În 2013, aparatul fără pilot X-47B a efectuat prima apuntare și prima decolare de pe portavionul George H.W. Bush, în largul Virginiei. Recent, aceeași dronă și-a demonstrat capacitatea de a putea fi alimentată în zbor.

      Ray Mabus, fost guvernator de Mississippi și un apropiat al lui Barack Obama, s-a felicitat pentru dezvolarea acestui apart fără pilot:

      „A-l scoate pe om din aparat poate permite experimente mai riscante, îmbunătățirea mai rapidă a sistemelor, și aplicarea lor mai rapidă în cadrul Marinei.”
      Mabun a anunțat numirea unui subsecretar de stat la Marină, responsabil exclusiv cu aparatele fără pilot și cu punerea în practică a unui sistem mai eficient între personalul din teren și cel din centrele de decizie, pentru a facilita transmiterea „ideilor bune” pe care soldații le pot avea.
      Mabus a și citat două astfel de proiecte. Primul este un sistem de „comunicații între dronele aeriene și vehiculele terestre fără echipaj”, care le permite „să poarte o misiune în mod autonom, de la identificarea țintei și până la distrugerea ei”.
      Un model de acțiune care a produs și reacții negative, mai ales din partea celor care doresc ca omul să păstreze rolul-cheie în derularea operațională a misiunilor.
      Al doilea proiect constă în a „imprima” piese de drone cu ajutorul imprimantelor 3D. „Potențialul unor asemenea tehnologii, faptul că suntem capabili să le producem noi înșine, indiferent unde ne află, este incredibil”, se entuziasmează Mabus.

      „Imaginați-vă cu nu va mai trebui să cărăm cu noi piese de schimb, le vom fabrica la bordul navelor (…) Asta va schimba fundamental sistemul nostru de producție și lanțul nostru logistic.”

    • Eu zic sa incercam sa discutam acest aspect prin 2045 ca sa vedem ce si cum se va prefigura prin 2050 – pana atunci mai dureaza si nu putin.
      Sa construiesti o drona capabila de aer-aer mai dureaza, asta inseamna inteligenta artificiala, capacitate de a lua decizii in milisecunde, creativitate, si multe alte chestii.
      Gandeste-te numai la hackeri sa reuseasca unul sa isi ia de prin USN – o drona si sa se razbuna pe cine crede el si cand pleaca drona intr-o misiune, o deturneaza si bang ai conflict intre USA si China sa zicem…….cam naspa.

  • Cu scuzele de rigoare, articolul îmi aduce aminte de un banc. Doi indivizi într-un tren, unul forţos şi altul mai subţirel şi cu mutră de ochelarist. Discuţia mereu alunca spre muşchii forţosului astfel că, exasperat, ochelaristul zice:
    — Mda, muşchi! Uite că nimeni nu poate să tragă de mânerul ăla …
    — Care mâner? Şi apucă maneta semnalului de alarmă şi trage cu nădejde. Trenul, evident, frânează puternic şi însoţitorii năvălesc pe coridoare căutând locul unde este rupt sigiliul. Forţosul, până să se dumirească, este umflat de însoţitorii trenului.
    Ochelaristul îi şopteşte forţosului: Degeaba muşchi dacă lipseşte creierul …

    Mă gândesc că 4 fregate isteţe fac mai mult mai mult decât 8 fregate ruginite. Merg pe mâna nemţilor în ceea ce priveşte tehnica!

  • Nemtii oricum au(vor avea) o flota destul de serioasa, 4 F125, 4 Sachsen, 6 K130 si 6 Type 212, plus P-3, Eurofighter/Tornado, si nu au un adversar pe masura, rusii pana la ei in larg nu prea au cum sa ajunga, iar in caz de mari batalii aeronavale NATO vs Rusia in Atlanticul de Nord, tot ce se aduna de la nemti, englezi, francezi, norvegieni, danezi, olandezi, americani, canadieni este mult peste ce mai poate sa alinieze flota nordului ruseasca.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: