Aviaţie Diverse

Frecce Tricolori vor primi avioane noi

Sagetile tricolore la BIAS 2012

Sagetile tricolore la BIAS 2012

Ieri, ministrul italian al apărării Mario Mauro, a făcut o vizită Baza Aeriana Rivolto, casa a echipei naționale de acrobație aeriană, Frecce Tricolori.

Printre picături, Mauro a subliniat faptul că MB-ul 339 a cam imbătrânit și – pentru ca nu prea îl mai țin balamalele – va trebui retras din serviciu. Până în 2017 cel mai târziu. Potrivit lui Mauro, începând cu 2017 M-345 HET (High Efficiency Trainer) ”va permite patrulei noastre să continue să facă minuni în jurul lumii”.

Cu ocazia salonului LeBourget, Alenia Aermacchi a semnat cu Secretariatul General al Apărării/Direcția Națională pentru Armament un acord pentru stabilirea în comun a unor cerințe operaționale și pentru colaborarea în vederea dezvoltării în comun a unui nou avion pentru antrebament de bază și avansat – M345 HET. HET-ul este așteptat să intre in câmpul muncii în perioada 2017-2020.

În următorii patru ani, flota de trainere a AMI – Aeronautica Militare Italiana, va fi destul de pestriță, cuprinzând nu mai puțin de trei tipuri: MB-339, retras gradual din serviciul activ, M-345 HET în curs de achiziție (numărul de exemplare fiind, încă, nespecificat) și M-346 (15 exemplare deja comandate).

M-346 Master a înregistrat deja câteva succese la export, fiind comandat de Israel (30 de bucăți) și Singapore (12 bucăți).

M-345 (foto via Alenia)

M-345 (foto via Alenia)

Povestea HET începe în 1976 când SIAI-Marchetti pune bazele proiectului unui avion de antrenament de bază și avansat, cu misiune secundară atacul la sol (cu o încărcătură de luptă de 660 kg). Jucăria italiană, pe numele ei S.211, s-a vândut începând cu 1983, numai la export în cantități rezonabile în Haiti, Filipine și Singapore. O varintă îmbunătățită, S.211A a fost oferită, împreuna cu Northrop-Grumman, în competiția J-PATS, câștigată de Raytheon/Pilatus cu T-6 Texan II.

Mai spre zilele nostre, Alenia decide să scoată pe piață o nouă variantă a S.211 cu motor mai puternic, structura ranforsată și avionica de nouă generație. Apare astfel S.311, prin modificarea celor două prototipuri cu care s-a participat la J-PATS, primul zbor fiind executat în 2005.

La sfârșitul anului trecut cele două S.211A devenite S.311 sunt redenumite M-345 în urma unui artificiu de marketing al Alenia.

Via:
AnalisiDifesa

2 Comments

  • Nu prea vad logica….sa ai si M 345 HET si M 346 si sa folosesti M 345 HET la acrobatie, in conditiile in care M 346 este clar favoritul avioanelor de antrenament avansat din tarile vestice alaturi de Hawk.

  • E o miscare asemanatoare cu trecerea Blue Angels de pe F-4 pe A-4…
    E mult mai mic decat M346 simai ales monomotor. Asta ar duce la o eficienta mai mare a costurilor…
    Parerea mea

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: