Marină

Franta modernizeaza trei fregate din clasa La Fayette

Ministerul francez al Apărării a selectat trei fregate din clasa La Fayette aparținând Marinei Naționale pentru programul mid-life upgrade.

La Fayette

La Fayette

Începând cu anul 2021, nava leader FS La Fayette, împreună cu a treia si a patra navă din clasă, FS Courbet și FS Aconit, vor beneficia de o platformă și sisteme de luptă modernizate.

Marina franceză operează în total cinci nave din această clasă.

Unul dintre punctele culminante ale acestei modernizări va fi adăugarea unui sonar în carenă, a declarat ministerul, oferind celor trei fregate noi capabilități de luptă antisubmarin.

Alte îmbunătățiri vor include instalarea unui sistem CIWS (Close-in weapon system) Sadral, dotat cu rachete Mistral, înlocuind actualul Crotale.

Lucrările vor include modernizarea sistemelor electronice și IT utilizate pentru gestionarea instalațiilor navei (propulsie, angrenare, generare de energie etc), iar sistemul actual de management al luptei va fi înlocuit cu o versiune derivată din cea utilizată pe portavionul Charles de Gaulle. Inclusiv legăturile tactice de date (data links) vor fi modernizate.

Modernizările vor permite navelor să rămână în serviciu activ de luptă până după 2030.

Cristian Oancea

 

3 Comments

  • Ale noastre T22R doar ce implinesc 15 ani de la intrarea in dotare.
    Si tot cu tunul au ramas. Poate au niste torpile acum.
    Mai are sens sa le modernizam?

      • Iuliane, eu cred ca trebuie facut un altfel de calcul – cat va costa revitalizarea si modernizarea si operarea fregatelor (3) pe durata a sa zicem inca 30 de ani (ca asa e la noi) vs cumpararea si operarea unor fregate noi (2 sau 3 e discutia in general). Pachetul de electronica, armament poti sa-l pui egal in ambele variante avand in vedere ca el lipseste cu desavarsire in momentul de fata (tunurile nu se pun, oricum nu sunt cele mai scumpe).
        T22R e problematica din punctul de vedere al costurilor:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Type_22_frigate
        unde turbinele sunt destul de consumatoare, iar piesele de schimb pentru ele vor deveni prohibitive in urmatorii 10 ani (RR nu mai ofera piese de cativa ani).
        Nu ar fi o varianta mai rezonabila corpuri noi (care la RoNavy au oricum o prognoza de viata de 50+ ani) ca oricum “fierul e ieftin”, cu propulsie CODAD/CODLAD, cu automatizarile de rigoare (ca sa scada numarul celor ambarcati)?

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: