9 Comments

    • unii cauta sa o reiventeze dar nu reusesc de fel :):).altii vand apa de la robinet si spun ca e de izvor 😉
      croatii fabrica Patria sub licenta; polonezii la fel.in cazul nostru, colaborarea Iveco-Romarm inseamna in mintea unora desfiintarea locurilor de munca si moartea industriei de aparare.curios dar in cazul croatilor se intampla exact contrariul.la noi nu e bine deoarece viseaza unii Saur 🙂 despre care, mai nou, zic ca ar avea podeaua in “V” si ar trece prin noroaie ca brin branza.altii isi construiesc o industrie de aparare iar noi in schimb urlam ca “nu ne vindem tara”. in schimb platim contracte de publicitate (parca asa se numesc)pt a ne apara hotiile.
      Saur 2 vs. Patria sau Piranha,Iveco,Boxer,Pandur,Stryker,BTR-90…e o rusine sa compari ce producem noi cu ce se produce afara.inteleg ca se investesc bani in cercetare dar sa iti propui sa faci o bicicleta si sa-ti iasa o trotineta… 🙂 … tine de cu totul altceva

      • Bre, in fond exista vreun contract sau vreo intelegere mai mult sau mai putin scrisa in care sa se spuna ca viitorul TBT al armatei va fi Iveco Super AV?

        Si daca da exista un necesar stabilit, un grafic de livrari.

        Pe mine ma intereseaza mai putin daca o sa fie Saur sau Iveco sau Piranha sau orice, numai sa fie.

        • bre, a fost un articol pe Resboiu dupa BSDA si se vorbeste despre TBT si colaborarea cu Iveco.postez un fragment:
          “… Ulise Toader – O altă vedetă a târgului a fost proiectul transportorului TBT 8×8 care se va face la Moreni. Am avut foarte multe discuţii şi despre celelalte maşini de luptă, SAUR 1 şi SAUR 2, care au fost omologate la Moreni. Multe ţări vor să le achiziţioneze sau să avem o colaborare pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea acestor produse. Au fost interesate firmele şi de anumite componente de artilerie, muniţie de artilerie, foarte mult s-a căutat muniţia pentru infanterie şi artilerie
          Blindatul pe roţi TBT 8×8 este un produs nou, care va fi realizat de Iveco, în parteneriat cu ROMARM, la fabrica de la Moreni.

          Bogdan Bărbulescu, Director Digital Bit, a spus: “Firma Iveco a realizat un parteneriat cu grupul de firme ROMARM în vederea realizării în România a unui transportor blindat 8×8 care este un program strategic pentru armata României. Este un transportor amfibiu cu un grad de protecţie foarte ridicat, asigurând protecţia oamenilor din interior şi rămânând amfibiu în acelaşi timp. În prezent, el este în testare de către armata italiană şi de US Marin Corps şi considerăm că prin acest parteneriat armata română are şansa să aibă în dotare unul dintre cele mai moderne vehicule. TBT 8×8 este un blindat pe roţi cu o capacitate de 11 persoane. Estimăm ca într-un an sau doi ani de zile să avem prima serie realizată, dacă Ministerul Apărării agreează soluţia propusă de noi”.
          Pentru acest transportor blindat, Grecia a propus un parteneriat, fiind interesată de o colaborare în ceea ce priveşte camerele de luat vederi care vor fi instalate pe transportoarele TBT 8×8. Atunci când se va începe producţia pentru aceste blindate, România ar putea cumpăra din Grecia camerele video…”

          se vorbeste clar ca exista un parteneriat cu Iveco.cred ca nu se poate altfel decat daca s-a semnat vreun contract.cand Oprea a lansat Programul TBT 8×8 se vorbea ca UTI se va ocupa de managementul proiectului iar UAM va fi integrator final.dar observ ca Moreniul ii da in continuare cu Saur3, in paralel.
          Digital Bit e implicata in mai multe proiecte militare romanesti,inclusiv in programul soldatul viitorului.e partener Thales Group si santierul naval Constanta si spera sa participe la modernizarea fregatelor.nu-mi place ca vor sa vanda armatei niste nenorocite de Jeep-uri, noi intr-adevar.
          Mos Teaca a spus ca la anul vor fi bani pt TBT.vom vedea care proiect merge inainte

            • Intr-un final am gasit si io ceva.

              Se spera intr-un “bugetel” mai marisor la aparare in care sa se gasesca alea 70 milioane dolari pt alea 12 brazilience si cate ceva de TBT-uri, banii vor venii intr-o oarecare masura din vanzarea frecventelor 4G.

        • dupa cum vezi toata lumea vorbeste de faptul ca acest proiect va fi construit la Moreni.dar exista in continuare unii care ameninta cu pierderea locurilor de munca si moartea industriei de profil pe cand colaborarea cu Iveco presupune tocmai salvarea locurilor de munca si acces la tehnologie occidentala.putem vorbi de un produs de top,demn de a intra in inzestrarea armatei romane.in ziua de azi se folosesc blindaje din materiale ceramice iar tehnologia sudurii in acest caz este alta.asa ca transportoarele se pot face oriunde nu doar la Moreni.avem in Romania studii legate de acest tip de blindaje dar in acest caz Moreniul n-are nici o treaba cu tehnologia de fabricatie.daca sindicatul nu vrea Iveco, UAM poate sa faca de exemplu pluguri pt arat.mai nou, se leaga de UMB…pai astia chiar au proiectat tancuri spre deosebire de Moreni care a fabricat transportoare dupa o documentatie pusa la dispozitie.
          eu stiu ca fiecare blog se adreseaza unui grup tinta dar cat de tampiti ne cred? pe toti chiar?eu stiam ca ne-am strans toti cei pasionati de tehnica militara si carora le pasa de armata romana dar sa spui ca unii sunt agenti de influenta “PE DEGEABA “… 🙂 🙂 ce sa intelegem? ca altii o fac pe bani? si atunci din ce categorie face parte stimabilul? 😉

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: