Aviaţie

Fortele Aeriene ale Rusiei au receptionat alte cinci Suhoi Su-34

Suhoi Su-34

Suhoi Su-34

Fabrica de avioane de la Novosibirsk, parte a holdingului Suhoi, a livrat ieri Forţelor Aeriene ale Rusiei cinci avioane de atac Suhoi Su-34, denumite “Fullback” în cod NATO.

Avioanele vor efectua un zbor fără întrerupere de la Novosibirsk şi până la o bază aeriană din Voronezh aflată în sud-vestul Rusiei, la trei mii de kilometri distanţă.

Şase Su-34 au fost livrate Forţelor Aeriene în anul 2011, ca şi parte a unui contract iniţial semnat în 2008 pentru 32 avioane, iar baza aeriană de la Voronezh a recepţionat luna trecută primele cinci bombardiere din acest tip.

Forţele Aeriene vor fi dotate cu 92 avioane Suhoi Su-34 până în 2020, în urma unui contract semnat în luna Martie a anului trecut.

Împreună cu cele cuprinse în contractul din 2008, Forţele Aeriene vor dispune în total de 124 avioane Su-34.

Su-34 este un derivat cu două locuri alăturate, din familia Su-27 Flanker. Avioanele din acest tip pot executa misiuni de atac cu arme ghidate la o distanţă de peste 4000 de kilometri.

Aceste avioane vor înlocui treptat bătrânele Suhoi Su-24 aflate în dotarea curentă a Forţelor Aeriene şi Marinei Rusiei.

Primul Su-34 a fot fabricat în anul 2006, producţia de serie demarând în 2008.Sursa: RIA Novosti– Iulian Iamandi –

 

3 Comments

  • Am citit chiar acu recent in revista Combat Aircraft din ianuarie 13, un articol foarte detaliat despre aparitia si evolutia lui Su 34 (32 ). Ce mi-a parut interesant, autorul Piotr Butowski zice ca “ratoiu” poate duce ” Moskituri” si ” Yahont-uri”, iar in situatie de razboi: bombe nucleare tactice..

    • Pai bombe nucleare tactice cam toate pot duce
      si mig21 putea duce, 1 din 3 mig21 ale VVS din europa de est avea cica cutiutza de aia de lansare la inceputul anilor 70, sunt si poze pe net cu bombe atomice de 500 de kg sub fuselja pe mig21smt sau mai vechi

      In alta ordine de idei, te rog,
      la su34 – fuselajul si cel anterior si cel posterior de ce au “chine” ? adica imbinarea dintre partea inferioara si cea superioara a fuselajului e “ascutita”, nu e “neteda” – se vede in poze, este una cu nasul lui s34 scos unde e cadrul de la fuselaj in spatele antenei radar; partea inferioara a fuselajului e mai “plata”, si nu au nevoie de aripioare ventrale ca sa il stabilizeze (cum avea su27 din care a derivat asta, aici se vad foarte bine http://en.wikipedia.org/wiki/File:Su-27_armament.jpg)

      rusii zic ei ceva, ca su34 are rcs frontal foarte mic pentru un avion de marimea aia
      http://propro.ru/flankers/eng/su-32.htm
      si in plus – 8 tone acrosate plus kerosen pentru 4000km – e ceva sa le poti duce

      sr71 avea chine (pentru portanta, si rcs mic), la asta e cel mai evident si f22 (doar pentru rcs, nu e asa de evident chine la f22 la fuselajul anterior doar )

      adica rusii nu zic undeva exact de ce i-au dat forma aia ciudata ? 🙂 la ce ii ajuta forma aia ciudata si la fuselajul anterior si la cel posterior ?

  • Este fain ca are o mica toaleta si o mini-bucatarie (un incalzitor de alimente mai exact). Plus ca este cu adevarat un “camion de bombe”. Zborurile lungi cred ca sunt foarte confortabile, ma gandesc ca ar putea avea si un posibil rol de avion de patrulare.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: